2011-07-14, 12:22
Medlem
peteurs avatar
har gjort bostadsansökan men står fortfarande:

Mitt ködatum
Saknas

ska det inte stå lottning pågår?

HJÄLP!!!!
Citera
2011-07-14, 12:36
Medlem
Tygsaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peteur
har gjort bostadsansökan men står fortfarande:

Mitt ködatum
Saknas

ska det inte stå lottning pågår?

HJÄLP!!!!

Lugn och fin nu. Det tog en stund för mig innan det slog om. Bara vänta och andas så blir det bra ska du se.
Citera
2011-07-14, 13:20
Medlem
Nu funkar äntligen Studentlunds registrering. Men jag funderar på om man måste betala avgiften direkt eller om man kan vänta, vad säger Flashback?
Citera
2011-07-14, 13:38
Medlem
Funderar på samma sak. Nu verkar det vara 205 kronor och inte 270 som jag hört tidigare? Någon annan som också fått räkning på 205 kronor istället?
Citera
2011-07-14, 13:53
Medlem
the_mechanixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Nu funkar äntligen Studentlunds registrering. Men jag funderar på om man måste betala avgiften direkt eller om man kan vänta, vad säger Flashback?
Hur gor man?!! Star ju att det inte har startat an och jag hittar inget annat. Hilfe!

Eller jag kan ju fan inte gora det har, eller hur? Ligger bra till pa reservlistan, men ar ju inte antagen (an ). Det ar med andra ord kort for mig att fa nagon novishbostad? Yay...
Senast redigerad av the_mechanix 2011-07-14 kl. 14:00.
Citera
2011-07-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhed
Funderar på samma sak. Nu verkar det vara 205 kronor och inte 270 som jag hört tidigare? Någon annan som också fått räkning på 205 kronor istället?

Står 205 för mig, har dock ingen koll på hur det var förut. Inte mig emot om det blir billigare.

Citat:
Ursprungligen postat av the_mechanix
Hur gor man?!! Star ju att det inte har startat an och jag hittar inget annat. Hilfe!

Eller jag kan ju fan inte gora det har, eller hur? Ligger bra till pa reservlistan, men ar ju inte antagen (an ). Det ar med andra ord kort for mig att fa nagon novishbostad? Yay...

http://studentlund.se/inskrivning/

"Bli medlem"
Citera
2011-07-14, 19:45
Medlem
Stonegroves avatar
Blev lite för ivrig då jag skulle göra min bostadsansökan och tänkte att jag skulle trycka "nästa" för att få läsa afb:s villkor. Jag råkade därmed skicka iväg ansökan innan jag hunnit läsa allt och är nu nojig att jag ska ha missat att markera någon ruta eller så för att visa att jag är novisch. Om någon som har gott minne eller som just nu har uppe ansökan skulle kunna berätta för mig vad som fanns att välja mellan skulle jag vara tacksam! För det går inte i efterhand få fram sin ansökan va?
Citera
2011-07-14, 20:06
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonegrove
Blev lite för ivrig då jag skulle göra min bostadsansökan och tänkte att jag skulle trycka "nästa" för att få läsa afb:s villkor. Jag råkade därmed skicka iväg ansökan innan jag hunnit läsa allt och är nu nojig att jag ska ha missat att markera någon ruta eller så för att visa att jag är novisch. Om någon som har gott minne eller som just nu har uppe ansökan skulle kunna berätta för mig vad som fanns att välja mellan skulle jag vara tacksam! För det går inte i efterhand få fram sin ansökan va?

Har du uppgett en adress utanför skåne och inte fyllt i att du redan pluggar i Lund så ska du inte ha något att oroa dig för.

Fråga: Jag har 203 köpoäng på LKF (köat sen 23 dec. 2010), är med i novishutlottningen på AFB och är sen igår uppsatt på kö för alla Smålands nations bostäder. Finns det någon chans i helvete att man då får bostad på denna sidan av 2011? Kan antagligen bo hos ett syskon ett tag så det är inte superakut samtidigt som jag inte vill leta skumma rum som hyrs ut av privatpersoner för ockerpriser.
Citera
2011-07-14, 20:58
Medlem
xkangs avatar
Men va är det här för CP nu då, ni som tidigare skrivit i tråden har lyckats regga er på studentlund, nu när jag skulle göra samma sak, står det: "OBS! Registreringen till Studentlund för hösten har ännu inte startat. Den beräknas komma igång i mitten på sommaren, håll utkik här för att veta mer"

Vafan?
Citera
2011-07-14, 21:37
Medlem
Dr.Hartmans avatar
Finns det någon här som inte har novischstatus och som står i bostadskö hos AFB. Vad står det under "Mitt ködatum" för er?
Citera
2011-07-14, 21:43
Medlem
Ophes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hartman
Finns det någon här som inte har novischstatus och som står i bostadskö hos AFB. Vad står det under "Mitt ködatum" för er?
Det datum och tid som jag gjorde bostadsansökan.
Citera
2011-07-14, 22:41
Medlem
Tygsaxs avatar
Kan någon (som kanske var med förra året) bekräfta att om det står:

"Mitt ködatum
Lottning pågår"

Så är allting frid och fröjd även om det ända man har gjort sen man fått antagningsbeskedet är att registrera en bostadsansökan på afb.se. Dvs det man behöver göra nu är bara att vänta tills måndag och hålla tummarna att man får ett bra könummer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in