2009-12-17, 12:53
Medlem
Artygs avatar
Jag har HELT givit upp hoppet på att hitta lägenhet i Lund. Kommer säkert bli päronen tills man är nyexaminerad. (Går i ettan..)
Citera
2009-12-17, 13:01
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Jag har HELT givit upp hoppet på att hitta lägenhet i Lund. Kommer säkert bli päronen tills man är nyexaminerad. (Går i ettan..)

Du kan iaf bo hemma medan man själv är inneboende....
Citera
2009-12-17, 17:24
Medlem
Det ser ut att bli ont om dem via AF bostäder för er som ännu inte fått några.

När jag fick för några dagar sedan så låg det ca 50 novischrum ute, och något medel på 10 sökande per rum. Nu ligger 10 novischrum ute med medel på ca 30 sökande per rum.

To m ett korridorsrum på Vildanden, där många inte vill bo pga dess avlägsna läge, med riktigt hög hyra dessutom, har 29 sökanden.

Ser att rum på Delphi, som jag fick boende på, saknas helt nu.

Kolla upp alternativa vägar, ni som inte har boende, för AFB börjar se mörkt ut.
Citera
2009-12-17, 20:10
Medlem
Om ni har tur och får en ok novisch-förturs-plats, kolla gärna fram över under terminen om ni inte får något. Fick mitt rum den sista dagen på det sista novisch-rummet, snacka om tur man hade. Så det är inte helt kört om ni inte får någon bostad direkt...
Citera
2009-12-17, 20:43
Medlem
"AFB direkt. Här listas bostäder som är tillgängliga för omedelbar uthyrning – oberoende av AF Bostäders kösystem.
En bokning per person samt först till kvarn-principen gäller för dessa objekt."

Någon som sitter inne med fakta om när dessa lägenheter börjar släppas?
Då börjar kriget!
Citera
2009-12-17, 20:54
Medlem
Hörni , Kommer det att finnas korridorrum (med inflyttning 01/02/2010) som är icke novischmärkta ??

Jag vet att det ska finnas några på magasinet/tompte ..etc då och då.

Men jag menar på sparta/villdanden/kämnärs/delphi (de som brukar va för novischer).

eller ska man vänta ända fram till 01/03/2010 ??
Senast redigerad av redcard 2009-12-17 kl. 21:09.
Citera
2009-12-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeaouh
"AFB direkt. Här listas bostäder som är tillgängliga för omedelbar uthyrning – oberoende av AF Bostäders kösystem.

Då börjar kriget!

Nästan aldrig har jag för mig ....
Citera
2009-12-17, 20:58
Medlem
Citat:

Då börjar kriget!
Jag tror att det är random och förvänta dig inget därifrån. När jag campade afb's sida under två månader i höstas så såg jag ett boende som lades upp där, och då var någon ett par sekunder snabbare än mig.
Citera
2009-12-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Jag tror att det är random och förvänta dig inget därifrån. När jag campade afb's sida under två månader i höstas så såg jag ett boende som lades upp där, och då var någon ett par sekunder snabbare än mig.

Vad synd, jag håller med om att det börjar kännas hopplöst...
Citera
2009-12-17, 21:37
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Du kan iaf bo hemma medan man själv är inneboende....

Jo, jag vet. Jag ska nog inte klaga.
Citera
2009-12-17, 22:39
Medlem
Coesars avatar
Citat:

Då börjar kriget!
Jag har aldrig sett något läggas upp där, ej heller hört om någon som fått därigenom. Inget att satsa på.

Om man ligger illa till på AFB är det bara till att råsatsa på Blocket och BoPoolen -- det är inte särskilt kung att vara inneboende jämfört med att bo själv, men har du en schysst värd kan du leva ett väldigt trevligt liv.
Citera
2009-12-18, 03:01
Medlem
MsPa1nTs avatar
Fy fan. Boende situationen i Lund är verkligen fucked up.

Pluggade på Ekosystemteknik förra året. Fick dålig plats i novishlottning som resulterade till att jag fick flytta 4ggr första terminen, och då var jag inte ens i närheten av att ha en lika dålig situation som många andra.

Hoppad dock av linjen efter ett år. Står dock kvar i AFBs bostadskö eftersom jag tar ett sabbatsår av basstudier, vilket som gör att jag har 1års tillräkenskap när det kommer till att välja lägenhet till efter sommaren.

Fan va lycklig jag är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in