2010-08-05, 21:14
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Jag håller med i det du säger men KG ligger, i min mening, inte alls off. Snarare tvärtom. Jämför med t ex Delfi eller Helsingkrona så är det centralt.
Det beror nog lite på var man spenderar sin tid. Jag lägger min tid i Lund på Juridicum, Sparta, Ulrikedal, Tornavägen, ungefär. Då är KG off. Delphi är visserligen oschysst att dra in i diskussionen eftersom det ligger helt åt helvete off, men Helsingkrona är ju helt ok. Raka vägen in till stan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
På korridorsrummen har jag ingen chans för att jag är inte novisch, på lägenheterna har jag köplats 50/80 som bäst.
Då har du gjort rätt.
Citera
2010-08-05, 22:54
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Förutom Parentesen?
Skämt å sido, nej det gör det inte. Lund är så litet så du kan ta dig överallt. Skulle väl i så fall vara Vikingavägen på Linero och Skarpskyttevägen på Norra Fäladen kanske...

Husen där må se tråkiga ut, men de är välskötta och välplanerade på insidan! Det är lite ungdomar som driver omkring, men de är harmlösa!

@Dejavo - Har du anmält dig till en nation nu? Det måste du göra snarast om du fått kontrakt! Vilken nation som helst utom Smålands duger bra!
Citera
2010-08-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det beror nog lite på var man spenderar sin tid. Jag lägger min tid i Lund på Juridicum, Sparta, Ulrikedal, Tornavägen, ungefär. Då är KG off. Delphi är visserligen oschysst att dra in i diskussionen eftersom det ligger helt åt helvete off, men Helsingkrona är ju helt ok. Raka vägen in till stan nu.

Då har du gjort rätt.
Dumheter! Eftersom Mattehuset är Lunds mittpunkt så ligger Delphi alldeles ypperligt till.
Citera
2010-08-05, 23:21
Medlem
Dejavos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Husen där må se tråkiga ut, men de är välskötta och välplanerade på insidan! Det är lite ungdomar som driver omkring, men de är harmlösa!

@Dejavo - Har du anmält dig till en nation nu? Det måste du göra snarast om du fått kontrakt! Vilken nation som helst utom Smålands duger bra!
Jag hade hoppats på att kunna göra mitt nationsval när jag kom ner till Lund. Är det säkert att jag måste göra det nu?

En annan fråga; Bor folk på vandrarhem och liknande under nollningsperioden?
Citera
2010-08-05, 23:38
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Dumheter! Eftersom Mattehuset är Lunds mittpunkt så ligger Delphi alldeles ypperligt till.
Mattehuset är ett av Lunds få helveten...
Citera
2010-08-06, 00:35
Medlem
frankensteins avatar
Citat:

Då har du gjort rätt.

Vad är Centrum? Från KG till Centralen tar lika lång tid att gå som från Ulrikedal till Mårtenstorget, skillnaden är marginell eftersom Lund är så litet.
KG ligger närmre centrum än Helsingkrona. Hur som haver så förstår jag inte varför man inte flyttar till Malmö istället?

Citat:

Jag vet, har jobbat på både Fladen och Linero. Skämtade lite. Parentesen är ju guldläge i Lund.
Citera
2010-08-06, 01:01
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Vad är Centrum? Från KG till Centralen tar lika lång tid att gå som från Ulrikedal till Mårtenstorget, skillnaden är marginell eftersom Lund är så litet.
KG ligger närmre centrum än Helsingkrona. Hur som haver så förstår jag inte varför man inte flyttar till Malmö istället?
Jag definierar centrum lite som "där studenter befinner sig". En aning dumt, ja, men som student bor man mer centralt på Ulrikedal än på Klostergården. Du har naturligtvis rätt i att skillnaden är marginell, och har man en cykel är man aldrig mer än en kvart från någonting, egentligen.

Moll-E: som du ser klyver vi (jag) hår här - var nöjd med ditt kontrakt.
Citera
2010-08-06, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaunderstrecksnygg
Ok hur gör man om man är i min sits då(som säkert många andra också är) när man inte har bostad och ligger långt bak i köerna. Hoppas på tur i novislottningen eller sitta och ringa på allt @ bopoolen?

Någon?
Citera
2010-08-06, 07:43
Citat:
Hur som haver så förstår jag inte varför man inte flyttar till Malmö istället?

För att den enda erbjudandet om lägenhet jag har fått i Malmö är i studenthuset Gripen som ligger i *trumvirvel*... Rosengård. Dit flyttar jag inte ifall det inte är absolut sista utvägen.

Citat:
Moll-E: som du ser klyver vi (jag) hår här - var nöjd med ditt kontrakt.

Jag är nöjd, hellre 50kvm för 4700 kr i månaden än att skeda med en alkis på en parkbänk. Det är ju inte så hiskeligt långt från KG in till stan heller, tyckte att namnet kändes bekant och kom ihåg att jag faktiskt bott på KG på helgerna och då gick vi in till stan och det tog inte så lång tid.
Citera
2010-08-06, 08:07
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejavo
Jag hade hoppats på att kunna göra mitt nationsval när jag kom ner till Lund. Är det säkert att jag måste göra det nu?

Nej, du kan vänta tills du kommer till Lund, så länge du faktiskt väljer så snart du kan. AFB brukar inte gilla att man försöker komma undan att betala! Men vänta tills du kommer ner!

Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
För att den enda erbjudandet om lägenhet jag har fått i Malmö är i studenthuset Gripen som ligger i *trumvirvel*... Rosengård. Dit flyttar jag inte ifall det inte är absolut sista utvägen.

Äsch, Gripen är ett jättefint boende och ligger i de lugna delarna av Rosengård, så det funkar faktiskt tro't eller ej! Har inte bott där själv men har en del kompisar som gjort det och det värsta som hänt dem där är att det varit lodisar i trapphuset, men de försvann när låsen byttes.
Citera
2010-08-06, 08:48
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejavo
För mig blir det nog Tåget under nollningen.
Citera
2010-08-06, 09:36
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Jag definierar centrum lite som "där studenter befinner sig". En aning dumt, ja, men som student bor man mer centralt på Ulrikedal än på Klostergården. Du har naturligtvis rätt i att skillnaden är marginell, och har man en cykel är man aldrig mer än en kvart från någonting, egentligen.

Sant Herr Moderator.

Citat:
Äsch, Gripen är ett jättefint boende och ligger i de lugna delarna av Rosengård, så det funkar faktiskt tro't eller ej! Har inte bott där själv men har en del kompisar som gjort det och det värsta som hänt dem där är att det varit lodisar i trapphuset, men de försvann när låsen byttes.

Så är det faktiskt. Befinner mig i de krokarna dagligen och där är hur lugnt som helst men om jag pluggar i Lund hade jag inte velat bo där eftersom det tar för lång tid att komma in till Lund.

Däremot kan jag rekommendera er bostadslösa studenter att ta en lägenhet centralt i Eslöv. De är lätta att få, de är billiga och det tar bara 10 minuter till Lund med Öresundståget och 15 minuter med Pågatåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in