2010-12-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti
Jag har ett liknande scenario. Har en kompis som precis köpt en lägenhet, men har kvar sin köplats som hon haft i 2 år. Hon kan tänka sig att skriva på kontraktet, men vill inte vara skriven på adressen. Jag borde väl kunna bo där då inofficiellt d.v.s. bo där utan att bli utkastad.
Du kommer garanterat bli utkastad om AFB kommer på det. Och vem hade du tänkt skriva där?
Citera
2010-12-28, 21:24
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Du kommer garanterat bli utkastad om AFB kommer på det. Och vem hade du tänkt skriva där?

Jo det är klart jag blir det, men frågan är ju hur stor risk det är att de får reda på det. Finns väl hur många som helst som hyr ut i andrahand fast de inte får för AFB.
Hon skriver på kontraktet, men sen behöver ju ingen vara skriven på lägenheten. Har nog haft 2 lägenheter utan att varit skriven på dem, bara skriven på kontraktet.
Citera
2010-12-28, 22:33
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Jo det är klart jag blir det, men frågan är ju hur stor risk det är att de får reda på det. Finns väl hur många som helst som hyr ut i andrahand fast de inte får för AFB.
Hon skriver på kontraktet, men sen behöver ju ingen vara skriven på lägenheten. Har nog haft 2 lägenheter utan att varit skriven på dem, bara skriven på kontraktet.

Fast om personen som har skrivit på kontraktet är folkbokförd någon annan stans i lund så kommer AFB definitivt börja undra vad som står på.
Citera
2010-12-28, 22:55
Medlem
Läste att Gylleholm har novischtur
Citera
2010-12-28, 23:18
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Fast om personen som har skrivit på kontraktet är folkbokförd någon annan stans i lund så kommer AFB definitivt börja undra vad som står på.

Men gör dom det då? De är väl typ 7-8 anställda, hur mycket detektivarbete gör dom.
Citera
2010-12-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Läste att Gylleholm har novischtur

Eftertraktat? Har det med pentryn att göra? Berätta gärna mer!
Citera
2010-12-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingkong3
Eftertraktat? Har det med pentryn att göra? Berätta gärna mer!

Pentryt ja!

Skulle gärna tagit det! Ligger 24/25 :P
Citera
2010-12-29, 00:35
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Men gör dom det då? De är väl typ 7-8 anställda, hur mycket detektivarbete gör dom.

Ja, sådant kollas tydligen upp; hörde om en som hyrt ut sitt rum till sitt syskon men fortfarande bodde i Lund och AFB hittade dem.
Citera
2010-12-29, 01:57
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Ja, sådant kollas tydligen upp; hörde om en som hyrt ut sitt rum till sitt syskon men fortfarande bodde i Lund och AFB hittade dem.

Okej de kan vara så jävliga alltså. Men tack för svar.
Citera
2010-12-29, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Vet du om det går att börja köa (igen) redan nu ifall man blivit antagen även fast man inte är novisch? Har haft studieuppehåll så tappade min köplats.

Bumpar denna fråga. Jag har ska alltså börja plugga efter ett studieuppehåll nu i vår. Är antagen på studera.nu osv. Kan jag redan nu börja köa på afb?
Citera
2010-12-29, 04:08
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Bumpar denna fråga. Jag har ska alltså börja plugga efter ett studieuppehåll nu i vår. Är antagen på studera.nu osv. Kan jag redan nu börja köa på afb?

Ja, det borde du väl, om du fått ett antagningsbesked. Testa att göra en bostadsansökan vettja, du har inget att förlora.
Citera
2010-12-29, 08:27
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ja, det borde du väl, om du fått ett antagningsbesked. Testa att göra en bostadsansökan vettja, du har inget att förlora.

Detta må anses vara en dum fråga men visst är det så att det inte går att göra en bostadsansökan om man inte blivit antagen? Man ser väl då inte ens vilka rum som är lediga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in