2010-08-17, 11:46
Medlem
FrasseFloyds avatar
Testa Krebo. Jag anmälde mig där häromveckan och fick bara ett par dagar senare ett erbjudande om boende (som jag tackade nej till). Det ligger off, och kostar rätt mycket, men det är fortfarande en bostad som är bättre än inget.
Citera
2010-08-17, 13:03
Medlem
värt att dela en stor 2:a i centrum med någon man inte känner? Skulle ni se det som en temporär lösning på boendet?
Citera
2010-08-17, 13:30
Medlem
BobSacamanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaunderstrecksnygg
värt att dela en stor 2:a i centrum med någon man inte känner? Skulle ni se det som en temporär lösning på boendet?

Om du hade otur i AFBs lotteri så bör du definitivt anta erbjudandet; när du väl fixat boende till en början så kan du i lugn och ro vänta/arrangera något bättre. Det slår att bo i tält.
Citera
2010-08-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åke_128
Oj, jäklar... om du har plats 2010-07-08 och redan fått bostad borde jag få det ganska snart också?

Jag har nämligen 2010-07-10 00:00, fast på AFB sa dem att jag skulle vara glad om jag hade bostad till HT 2011. Tar det verkligen så lång tid för kön att gå "framåt"?
adequate hade 540~ framför sig i kön. Du har 2900~ framför dig. Tyvärr så finns det inte en chans i helvete att du får något från AFB denna terminen.
Citera
2010-08-17, 15:23
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
adequate hade 540~ framför sig i kön. Du har 2900~ framför dig. Tyvärr så finns det inte en chans i helvete att du får något från AFB denna terminen.

Är du helt säker på att det funkar så? Jag menar om 100 pers registrerar sig samtidigt, så klart att systemet ger de en köplats var för de nästa 100 minuterna. Men om A reggar sig först av alla kl 10:23 och B reggar sig 10:30, och ingen däremellan, så får väl B fortfarande köplats 10:30, men det betyder inte att han har sju pers framför sig (bara en - A.)
Citera
2010-08-17, 15:30
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
Är du helt säker på att det funkar så? Jag menar om 100 pers registrerar sig samtidigt, så klart att systemet ger de en köplats var för de nästa 100 minuterna. Men om A reggar sig först av alla kl 10:23 och B reggar sig 10:30, och ingen däremellan, så får väl B fortfarande köplats 10:30, men det betyder inte att han har sju pers framför sig (bara en - A.)
Ja, det funkar så. Kösystemet fungera som så att om man anmälde sig under en veckas tid i början av juli så deltog man i ett lotteri av köplatser. Först om man anmälde sig efter den här veckan fick man den köplats som var identiskt med tiden man reigstrerade sig på.
Citera
2010-08-17, 16:09
Medlem
Jag stod som 2a & 3a på rummen och jag fick ett till slut

edit: ja alltså 2/x , 3/y
Citera
2010-08-17, 20:17
Medlem
yourpimpnesss avatar
Okej jag ska flytta in om en vecka men nu tänker jag lite längre och undrar om jag vill skaffa boende genom afb senare så ska jag göra detta bäst genom att registrera mig och få en vanlig köplats igen. Hur gör jag det och kan jag göra det? Mitt kontrakt är signerat osv så de borde vara grönt ljus?
Citera
2010-08-17, 20:49
Medlem
pernil90s avatar
Någon som vet hur det ser ut att få ett boende till årsskiftet? Mitt andrahandskontrakt går ut då, kommer inte ha novischstatus då och på de rummen som inte har den stämpeln ligger jag runt nummer 20 i kön av 50. Antar att det är svårt att förutspå men en gissning är också uppskattad.
Citera
2010-08-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion

Datumet/Klockslaget som är din köplats har faktiskt ingenting alls att göra med datum eller registrering, utan är bara ett förvirrande sätt av AFB att säga "Köplats: xx"
Varje minut är en köplats helt enkelt och ingen kan ha samma köplats (samma minut) som någon annan. Liksom ingen köplats (minut) kan vara tom.

Ja, det är korkat och förvirrande!!!
Citera
2010-08-17, 22:09
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie.
Datumet/Klockslaget som är din köplats har faktiskt ingenting alls att göra med datum eller registrering, utan är bara ett förvirrande sätt av AFB att säga "Köplats: xx"
Varje minut är en köplats helt enkelt och ingen kan ha samma köplats (samma minut) som någon annan. Liksom ingen köplats (minut) kan vara tom.

Ja, det är korkat och förvirrande!!!

Detta gäller endast för novischutlottningen. Läste du öht. Frasses inlägg?
Citera
2010-08-17, 22:27
Medlem
Hur fungerar det med delade duschar? Jag förstår att det är ett duschrum i korridoren men blir det inte väldigt kaotiskt i morgonrusningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in