2010-07-20, 15:23
Medlem
Malmö Nation har sin novischlottning för bostad 1:a September och delar sedan ut nycklar till bostäderna samma dag.

Låter helkorkat enligt mig. Skall man stå där med sina grejjer och hoppas att man helt random lottas in och får en plats? Det är väll förövrigt samma dag som skolan drar igång.

Citat:
För att deltaga i lotteriet skickar man ett mail till novischutlottning@malmonation.com och håller tummarna. Till hösten 2010 kommer vi ha två lotteri, men samma anmälan. Första dragningen onsdagen den 1 september då de flesta rummen lottas ut, andra dragningen onsdagen den 15 september då ett fåtal till lottas ut.

Lottdragningen går till som så, att alla tilldelas ett slumpmässigt könummer som publiceras på hemsidan kl 12 den 1 respektive 15 september. Sedan delas nycklar ut till de med lägst nummer kl 20 (..) i puben på Östra Vallgatan 51 samma dag som dragningen. När man ställer sig i kö spelar alltså ingen roll då könumret slumpas fram när vi lägger upp listan på hemsidan.
Citera
2010-07-20, 15:48
Medlem
AlterEgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Malmö Nation har sin novischlottning för bostad 1:a September och delar sedan ut nycklar till bostäderna samma dag.

Låter helkorkat enligt mig. Skall man stå där med sina grejjer och hoppas att man helt random lottas in och får en plats? Det är väll förövrigt samma dag som skolan drar igång.

Instämmer till fullo.
Jag har dock gått på en riktig bostadssökarfrenzy nu, bara att hoppas på det bästa nu.
Frågan är bara vad man ska göra i fall det skiter sig.
Citera
2010-07-20, 15:54
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc

Spelar väl ingen roll, om det inte är bindande. Se det som en extrachans att få bostad helt enkelt!
Citera
2010-07-20, 21:07
Medlem
rumpanbars avatar
Fick precis ett erbjudande om en lägenhet i Studenthuset Gripen (Som visserligen ligger i malmö). Ganska chockad över hur fort det gick, lämnade en ansökan i Torsdags och nu har jag ett erbjudande. Då jag skall studera i Lund så undrar jag om det är något jag borde veta om detta ställe. Vill ingen bo där eller vad?
Citera
2010-07-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumpanbar
Fick precis ett erbjudande om en lägenhet i Studenthuset Gripen (Som visserligen ligger i malmö). Ganska chockad över hur fort det gick, lämnade en ansökan i Torsdags och nu har jag ett erbjudande. Då jag skall studera i Lund så undrar jag om det är något jag borde veta om detta ställe. Vill ingen bo där eller vad?
"Studenthuset Gripen ligger i stadsdelen i Rosengård med cykelavstånd till Malmö centrum."

Jadu Göran.. Ha så kul!
Citera
2010-07-20, 21:11
Medlem
Citat:
Det ligger i Malmö, vad tror du själv?
Citera
2010-07-20, 21:14
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Det ligger i Rosengård, you do the math. Men det kan iofs vara lärorikt att bo där ett halvår innan du får boende i Lund.
Citera
2010-07-20, 21:14
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal

Ja just ja, viktigt att veta! Dock har smålands så låga hyror att dubbel medlemsavgift inte är så mycket att gråta över.

Japp, fast himla snopet när man en gång får en AFB lägenhet och inte får lägenheten för att man missat det, eller när man ska ut på nation med vännerna och man inte får komma in!
Citera
2010-07-20, 21:18
Medlem
Orzions avatar
Citat:

Har en del kompisar som bor där och de verkar trivas vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
Det ligger i Rosengård, you do the math. Men det kan iofs vara lärorikt att bo där ett halvår innan du får boende i Lund.

Rosengård är ett stort område.
Citera
2010-07-20, 21:56
Medlem
Gurkan100s avatar
Jag som är dum i huvudet eller har dom ändrat till 1 bokning per person istället för 3 på AFB.se?
Citera
2010-07-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Jag som är dum i huvudet eller har dom ändrat till 1 bokning per person istället för 3 på AFB.se?

Jag har då lyckats boka tre så jag får nog tyvärr meddela att du är dum i huvudet. eller ja, tyvärr och tyvärr, det är ju bra att man kan boka fler, men synd för dig

Men förresten. Jag är så nyfiken på vilken tid som gäller för att lyckas få ett rum, jag har en kötid runt halv nio på morgonen den 8/7 och ligger just nu mellan 30 - 37:e person på de novischrum som går ut idag :/ I den takten de lägger upp rum lär jag väl inte få något rum typ någonsin Eller? Jag har inte gett upp hoppet helt, har dessutom eventuellt en annan lösning, men det vore kul att veta vilken tid som krävs för att få ett rum, så hur ligger ni till?
Citera
2010-07-20, 22:51
Medlem
Jag ligger på plats 50+ på novischbostäderna och jag har inte kollat på andra alternativ direkt. Bor på ungefär 1,5 timmes pendlingsavstånd med tåg och har tänkt göra det i början då det verkar som att jag inte får någon bostad. Kommer man få en bostad en/två månader efter skolstart eller hur ser det ut? Är det kört mån tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in