2010-01-13, 17:56
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Bäst är ju om alla tänker en extra gång innan de postar en tråd och själva söker innan så slipper vi både moderera vanligt och dessutom springa användarnas ärenden som de kunde gjort själv.

Så sant. Kanske lika bra att kasta trådarna direkt i papperskorgen så att man får lära sig den hårda vägen.
Citera
2010-01-13, 21:46
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Är det inte bättre att bara kasta tråden i papperskorgen från början istället för att flytta den till en forumdel där den snabbt blir låst eftersom det redan finns en halv miljon trådar om ämnet?

För egen del hade det varit lugnt men jag har en känsla av att det är knappast det bästa alternativet för merparten av användarna (eller forumet i stort). Knappast alla trådar som flyttas låses.
Citera
2010-01-13, 21:47
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Här kommer en åsikt om modererandet i allmänhet: Det slås ihop trådar alldeles för godtyckligt. Ibland leder det till att trådarna tappar i diskussionsunderlag.

Detta irriterar mig särskilt när mina egna trådstarter blir föremål för sådan behandling....

Jag är ingen vän att jättetrådar och tror inte att det finns något att vinna på att sträva efter. Dock finns det vissa trådar där det mer eller mindre är nödvändigt.
Citera
2010-01-13, 22:24
Medlem
xenosans avatar
Jag eftersöker hårdare moderering i ”Poker, spel och dobbel”. De 3 olika trådarna som det postas mest(?) inlägg i per dag ”Speltavlan”, ”Andras tankar” och ”Tips om bra odds” är alla en korsning av varandra i dagsläget.

Som jag ser det så finns det två sätt att handskas med problemet, att slå ihop trådarna till en och samma eller att helt enkelt oftare ta bort inlägg och varna användare (samt att var och en ska tänka på vad man postar och i vilken tråd man gör det).
Självklart ser jag helst att det blir alternativ nummer två då jag tycker att trådarna har bra syften egentligen men det fungerar inte när topic inte följs.

Jag har säkerligen själv postat fel någon gång med men jag försöker bättra mig!
Citera
2010-01-22, 15:35
Medlem
TimGunns avatar
Moderatorerna är otydliga

Uppmanar moderatorer att när ni låser eller slänger en tråd att ni nämner en klar och konkret anledning till varför. Flesta gör detta bra, men det finns några som inte är så tydliga med det.

Vad är detta för svar t ex?
Citera
2010-01-22, 15:38
Medlem
Dr.Elmos avatar
Till svars för gutegirl kan du väl länka tråden som låstes också..?
Citera
2010-01-22, 15:38
Medlem
Blindenbachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
https://www.flashback.org/showthread.php?p=20793196#post20793196
Citera
2010-01-22, 15:39
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Om du letar lite på länken som jag gav så kan du se vad du letar efter...

Men det handlar inte om den tråden utan helt allmnänt, jag tog den endast som ett exempel. Har sett liknande händelser från andra moderatorer.
Citera
2010-01-22, 15:40
Medlem
MaymuneNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindenbacher
https://www.flashback.org/showthread.php?p=20793196#post20793196
Den borde inte låsas egentligen!
Citera
2010-01-22, 15:40
Medlem
N!xxos avatar
Citat:

Edit: 144 personer hann före.....
Citera
2010-01-22, 15:41
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Edit: 144 personer hann före.....
Stängd eller vad ni nu vill kalla det, det kvittar! Fokusera inte på den tråden så mycket, den togs bara upp som exempel.
Citera
2010-01-22, 16:01
Bannlyst
topic är så cynisk och obehaglig att den faller för censuren. bra att den strängdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in