2011-04-28, 19:47
Medlem
Mittpunkts avatar
När jag brukar ta kontakt med en moderator så skriver jag ett sakligt och konkret PM utan en massa svordomar och spydigheter. Fick inte allt för länge sedan en tillsägelse men jag fick den raderad efter ett PM med berörd moderator.

Många kanske tänker "hur fick du bort den"? Jag skickade ett enkelt PM där jag förklarade och sökte ett sakligt svar av moderator till varför jag fick min tillsägelse och tillbaka fick jag ett trevligt och bra förklarat PM. Det behövs så lite för att knyta kontakt med en moderator och få svar. Var trevlig och saklig så svarar dom, men ibland kan det ta tid och det är kanske inte är så konstigt.

Jag kan samtidigt förstå användare som får tillsägelse för ingenting men skicka då ett PM till moderatorn som gav dig PM och sök svar på varför du gick den. Ett tips är att skippa ett vredesutbrott på moderatorn.

Moderatorerna är trevliga om du är trevlig tillbaka men alla kan ha en dålig dag, that´s it.
Citera
2011-04-28, 19:47
Bannlyst
Vet inte hur vidare mitt inlägg passar i denna tråden, men låter iallafall som att topicen är rätt!
-------

Seriöst, vafan är detta? Tråden har varit aktiv sedan igår 23.01 och är fortfarande öppen. Moderatorer för forumet sägs ha varit online, så varför är den fortfarande kvar?

För övrigt, kan inte moderatorer från andra forums gå in och rätt till detta?

Förbannat dåligt att detta inte har rätt till sig.

Mvh,
t0rsken

EDIT:
Kan även tillägga att jag rapporterade tråden för ett par timmar sedan och ännu har inget hänt.
Citera
2011-04-28, 19:55
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsken
Vet inte hur vidare mitt inlägg passar i denna tråden, men låter iallafall som att topicen är rätt!
-------

Seriöst, vafan är detta? Tråden har varit aktiv sedan igår 23.01 och är fortfarande öppen. Moderatorer för forumet sägs ha varit online, så varför är den fortfarande kvar?

Förbannat dåligt att detta inte har rätt till sig.

Mvh,
t0rsken

EDIT:
Kan även tillägga att jag rapporterade tråden för ett par timmar sedan och ännu har inget hänt.

Tolkar jag det rätt, som att det där är ett PM som du skickat till en moderator eller vad?

Om svaret är ja, så har jag lite frågor till dig.

1. Hur vet du att moderatorerna varit online?

2. Forumet har 3 moderatorer, och alla moddar kanske inte forumet just för tillfället, eller så har jag tolkat att man skiftar lite om man har fler forum att ta hand om.

Sedan som svar på din fråga. Nej moderatorer från ett annat forum kan inte modda forum som de inte har moderatorsrättigheter till. Källa: https://www.flashback.org/sp30092949

Vad gäller ditt PM i övrigt, så kan jag förstå din frustration när en skittråd får ligga kvar. Men å andra sidan så undra jag varför du måste ha ett sådant tonläge när du inleder en diskussion. Tror du inte att responsen kunde vara lite annan om du varit lite trevligare?
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2011-04-28 kl. 19:57.
Citera
2011-04-28, 19:57
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Jag har ingen aning om varför den inte papperskorgats ännu, men det lär ju ske så snart en moderator i berört forum upptäcker den. Dessutom vore det fan på sin plats med tillsägelser till SAMTLIGA som svarat i tråden, då det är uppenbart redan från starten att tråden är undermålig, saknar diskussionsunderlag, och ligger i fel forum. Just att en jävla skittråd kan växa med flera hundra svar på en skitkvart är ett i sanning fascinerande fenomen.

Citat:
Nej.

Citat:
Bra, då kanske det går snabbare att upptäcka!

Edit: trådstarten är inte RP:ad - eller så har någon moderator tagit bort RP utan att papperskorga tråden.

Edit 2: Trådstarten är VISST RP:ad. KC =
Senast redigerad av Kaiser Chief 2011-04-28 kl. 20:00.
Citera
2011-04-28, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Tolkar jag det rätt, som att det där är ett PM som du skickat till en moderator eller vad?

Om svaret är ja, så har jag lite frågor till dig.

1. Hur vet du att moderatorerna varit online?

2. Forumet har 3 moderatorer, och alla moddar kanske inte forumet just för tillfället, eller så har jag tolkat att man skiftar lite om man har fler forum att ta hand om.

Sedan som svar på din fråga. Nej moderatorer från ett annat forum kan inte modda forum som de inte har moderatorsrättigheter till. Källa: https://www.flashback.org/sp30092949

Vad gäller ditt PM i övrigt, så kan jag förstå din frustration när en skittråd får ligga kvar. Men å andra sidan så undra jag varför du måste ha ett sådant tonläge när du inleder en diskussion. Tror du inte att responsen kunde vara lite annan om du varit lite trevligare?

Hej AbrahamLincoln!

Nej, det är inget PM som jag har skickat, utan ett helt vanligt inlägg i denna tråden. Kanske lite fel tråd, men tyckte personligen att trådens topic passade för ändamålet att framhäva ett klagomål.

Av att tyda kommentarer i tråden så har moderatorer varit online sedan 23.01 igår (24/4) och har även rapporterats natten till idag. Självklart förstår jag att alla inte kan ha tid, men en tråd som denna tycker jag borde försvinna snarast och 21 timmar är inte OK i min mening. Tackar även för din hänvisning till moderatorsrättigheterna! Man lär sig något nytt varje dag!

Varför jag just blir förbannad och använder ett skarpare tonläge är av anledningen hur, jag personligen, ser IT-S som för tillfället. Själva nivån har sjunkit något enormt under de senaste åren och incidenter som denna gör inte forumavdelningen mycket bättre!

Väl mött och ha en fortsatt trevlig kväll,
t0rsken

EDIT:
Även tack till Kaiser Chief för ett svar!
Citera
2011-04-28, 20:10
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Hej AbrahamLincoln!

Nej, det är inget PM som jag har skickat, utan ett helt vanligt inlägg i denna tråden. Kanske lite fel tråd, men tyckte personligen att trådens topic passade för ändamålet att framhäva ett klagomål.

Av att tyda kommentarer i tråden så har moderatorer varit online sedan 23.01 igår (24/4) och har även rapporterats natten till idag. Självklart förstår jag att alla inte kan ha tid, men en tråd som denna tycker jag borde försvinna snarast och 21 timmar är inte OK i min mening. Tackar även för din hänvisning till moderatorsrättigheterna! Man lär sig något nytt varje dag!

Varför jag just blir förbannad och använder ett skarpare tonläge är av anledningen hur, jag personligen, ser IT-S som för tillfället. Själva nivån har sjunkit något enormt under de senaste åren och incidenter som denna gör inte forumavdelningen mycket bättre!

Väl mött och ha en fortsatt trevlig kväll,
t0rsken

EDIT:
Även tack till Kaiser Chief för ett svar!

Okej, tolkade din separering med ---- som att det var ett PM. Ber om ursäkt.

Förstår dock inte hur ni kan vara säkra på att moderatorn varit online. Jag syns säker i tillståndet online 24 i sträck rätt ofta då jag inte loggar ur, stänger bara luckan till datorn. Kan vara en förklaring.

För övrigt, så håller jag med om att sådana trådar kan vara sjukt jävla irriterande. Men de försvinner inom sin tid.
Citera
2011-04-29, 19:00
Bannlyst
Hittade inga regler. Vad får man säga här då utan att få en tillsägelse i kommunismens tecken?
Får man ta upp enskilda mod-beslut? Får man nämna nån mod? Vad får man göra?
Citera
2011-04-29, 19:02
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helfyllekille
Hittade inga regler. Vad får man säga här då utan att få en tillsägelse i kommunismens tecken?

Men allt detta står ju rätt tydligt förklarat i den klistrade tråden här + FAQ:en.

Enskilda modsbeslut tar du först med berörd mod. Om det skiter sig totalt så gå vidare till admin. Händer inget där starta en tråd här i forumet Flashback.

https://www.flashback.org/t951568
Citera
2011-04-29, 19:02
Medlem
tzjs avatar
Citat:

Prova dig fram.

Är du missnöjd med ett moderatorsbeslut, tar du det i PM med berörd moderator. Annars är ribban rätt hög. Och skulle någon riva ribban så få du reda på det.

Tänker du på något speciellt?

Edit: synchronized mod-answer...
Citera
2011-04-29, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Prova dig fram.

Är du missnöjd med ett moderatorsbeslut, tar du det i PM med berörd moderator. Annars är ribban rätt hög. Och skulle någon riva ribban så få du reda på det.

Tänker du på något speciellt?

Edit: synchronized mod-answer...

Har redan dragit på mig en varning och ett par tillsägelser, så jag har inte så mycket att experimentera med. Dock så anser jag att en del av det jag blivit tillsagd för är helt åt helvete.
Citera
2011-04-29, 19:13
Medlem
tzjs avatar
Ok, har du kontaktat den moderator som gett dig resp. tillsägelse då?

Det är första vägen att gå. I samband med en tillsägelse får du alltid ett PM, där ser du vilken moderator som tilldelat tillsägelsen.
Citera
2011-04-29, 19:14
Medlem
najass avatar
Citat:
Har redan dragit på mig en varning och ett par tillsägelser, så jag har inte så mycket att experimentera med. Dock så anser jag att en del av det jag blivit tillsagd för är helt åt helvete.

Nja dina antal vad gäller dina varningar och tillsägelser är inte med sanningen överensstämmande. Vill du att de redovisas här i tråden så säg till, eller vill du ta det via PM så hör av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in