2010-01-22, 16:10
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astrobella
topic är så cynisk och obehaglig att den faller för censuren. bra att den strängdes.
Suck, vad är det ni inte förstår? Jag tog tråden som ett exempel, sedan om låsningen är rättfärdigad eller inte kan diskuteras någon annanstans.

Vad jag inte gillar är det diffusa svar som moderatorer kan ses ge vid trådlåsningar.

Men ni är fan för dumma för läsförståelse, eller så kör ni bara på optimal rövslickande...
Citera
2010-01-22, 16:17
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Suck, vad är det ni inte förstår? Jag tog tråden som ett exempel, sedan om låsningen är rättfärdigad eller inte kan diskuteras någon annanstans.

Vad jag inte gillar är det diffusa svar som moderatorer kan ses ge vid trådlåsningar.

Men ni är fan för dumma för läsförståelse, eller så kör ni bara på optimal rövslickande...

Förmodligen så menade qutegirl på att tråden i sig inte verkar särskilt seriös då du beskriver ett barn, en människa, som om det vore en sak. Då är det nog som andra skrev också, att det är bättre att köpa sig en ny bil.

Och nej det tar inte några månader att adoptera ett barn, det kan ta uppemot 2 år från det att man visat intresse till att man får fara och hämta barnet.

"Har varit i kontakt med en adoptionsorganisation men inte fått mycket hjälp där."

Varför inte då?
Är du inte nöjd med dina frågor så vänd dig till någon annan, tror det finns fler än en.
Citera
2010-01-22, 16:18
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
De gånger som "diffusa" motiveringar ges brukar det vara så pass uppenbart varför tråden låses att man kan räkna ut det med röven och en blå krita när man väl har ögnat igenom inläggen. Undantag existerar säkert beroende på tidsbrist, tålamod/irritation osv... Men i de fallen går det ju bra att PM:a aktuell moderator och be om ett förtydligande. Är man inte nöjd med motiveringen man får då finns det en klistrad tråd överst i detta delforum som kan vara behjälplig.

Jag har aldrig sett en motivering som jag inte begripit, men så hänger jag heller inte i de trolltätaste delarna av FB där det gnälls så fort +1-inlägg raderas
Citera
2010-01-22, 16:20
Medlem
Cruachans avatar
Har på senaste tiden också märkt att en hel del trådar bara går upp i rök utan någon motivering. Hittar inte de i papperskorgen eller någon annanstans. Var tar dom egentligen vägen, och vad föranleder en sådan drastisk åtgärd?
Citera
2010-01-22, 16:21
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Har på senaste tiden också märkt att en hel del trådar bara går upp i rök utan någon motivering. Hittar inte de i papperskorgen eller någon annanstans. Var tar dom egentligen vägen, och vad föranleder en sådan drastisk åtgärd?
Regelbrott av det grövre slaget.
Självklart raderas dessa.

Jag har inga problem med hur det funkar i dagsläget.
Citera
2010-01-22, 16:21
Medlem
asdfasdfs avatar
Tycker svaret belyser varför tråden stängdes om du ändå undrar så vet du ju vad som gäller eller hur?

Citat:
Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM

Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så kontakta forumets administratörer.

Ifall du inte är nöjd med denna dialog, så är du välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback". Observera att inlägg som postas i avdelningen "Flashback" ska vara av intresse även för andra användare.
Citera
2010-01-22, 16:22
Medlem
fizzles avatar
https://www.flashback.org/report.php?p=20750926
gällande inlägg
https://www.flashback.org/showpost.php?p=20750926&postcount=1
Citera
2010-01-22, 16:24
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
https://www.flashback.org/report.php?p=20750926
gällande inlägg
https://www.flashback.org/showpost.php?p=20750926&postcount=1

Hur kan trådstarten vara OT är ju helt omöjligt
Citera
2010-01-22, 16:27
Bannlyst
Citat:

Ja, det var i så fall ett dåligt exempel från din sida. Tycker inte moderatorerna behöver motivera mer i det fallet. Det är ju bara du som känner dig förfördelad eftersom du var ts i den tråden.
Citera
2010-01-22, 16:31
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou

Kommer inte ihåg vad tråden hette nu, men detta var en helt vanlig tråd i I&I som överlevt ~15 sidor. Deltog själv i debatten och har inte för mig att det var ganska OK nivå för att vara i den forumdelen. Sen gick jag i och för sig och la mig, och vet inte hur den utvecklades under natten - kanske spårade den ur. Tråkigt i alla fall när man fört en intressant diskussion med någon, och den försvinner för att någon tabbat sig.
Citera
2010-01-22, 16:35
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Hur kan trådstarten vara OT är ju helt omöjligt

Nejdå, det är inte alls omöjligt. Dock är OT för trådstarter regel 0.02 och inte 0.03 som det var RP:at för.
Citera
2010-01-22, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _abou

Men det har vi.

Moderatorerna får skärpa till sig helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in