2008-12-19, 17:58
Medlem
miklons avatar
Ok, uppenbarligen har det inte fungerat som du ville i det fallet, men det är ju omöjligt att svara på vad som gått fel för oss som inte sett PM-konversationer och liknande.

Min erfarenhet är att de allra flesta moderatorer brukar bemöda sig med att ge bra svar och går att resonera med. Sen är det ju så att man alltid har större chans att få igång en bra dialog om man själv är trevlig.

Edit: Att få PM-svar från admin är nog inte det lättaste, jag har själv försökt några gånger utan respons. Så vill man nå fram är det nog betydligt mer effektivt att uppmärkssamma en moderator och be denne ta upp frågan.
Senast redigerad av miklon 2008-12-19 kl. 18:00.
Citera
2008-12-19, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Min erfarenhet är att de allra flesta moderatorer brukar bemöda sig med att ge bra svar och går att resonera med. Sen är det ju så att man alltid har större chans att få igång en bra dialog om man själv är trevlig.

Då har vi samma erfarenhet då. Jag brukar få trevliga och bra svar när jag sänder ett PM till en moderator och vill ha svar på något. Det är ju det man vill ha också, inte vill man ha ett spydigt svar rakt upp i ansiktet, men iofs man får ju skylla sig själv om man är otrevlig i sitt PM till moderatorn. Visst, är man förbannad över något, vad ska man göra då? Då får man ta stå sitt kast och bemöta samma ton från moderatorn.

Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Sen är det ju så att det finns moderatorer som gnäller när man kritiserar vad dom skriver, och börjar gorma om att klagomål på modereringen ska tas i PM och att man bryter mot reglerna, även fast man gnäller på moderatorn i egenskap av användare, och på inlägg som inte alls var skrivna i egenskap av moderator.

Word Där slog du huvudet på spiken
Senast redigerad av Diskmaskinen 2008-12-19 kl. 18:08.
Citera
2008-12-21, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Då har vi samma erfarenhet då. Jag brukar få trevliga och bra svar när jag sänder ett PM till en moderator och vill ha svar på något. Det är ju det man vill ha också, inte vill man ha ett spydigt svar rakt upp i ansiktet, men iofs man får ju skylla sig själv om man är otrevlig i sitt PM till moderatorn. Visst, är man förbannad över något, vad ska man göra då? Då får man ta stå sitt kast och bemöta samma ton från moderatorn.

Word Där slog du huvudet på spiken

Att svara spydigt och/eller inte svara alls är givetvis något som moderatorerna satt i system, samma sak gäller admin(som inte svarar alls)
Citera
2008-12-21, 02:21
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Ha..ha..ha...onelinerskonungen slår till igen.

Nej jag talar om att det har funnits moderatorer som begått misstag/missbrukat sin roll och då fått foten.

Hur är det med läsförståelsen idiot?

Som sagt Securion mfl har ju tabbat sig ganska ordentligt förr i tiden, att hävda att det aldrig händer eller aldrig hänt skulle ju vara ljug.
var ju därför jag undrade om du talar av egen erfarenhet..
Citera
2008-12-21, 08:05
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xismxist
Att svara spydigt och/eller inte svara alls är givetvis något som moderatorerna satt i system, samma sak gäller admin(som inte svarar alls)

Vad gäller admin så kan man anta att han får mängder med PM och helt enkelt inte har tid att svara på allt. Det är ju tråkigt, men förmodligen är en bättre väg att gå via en moderator, eftersom de har andra kanaler fram till admin.

När det gäller spydiga svar, eller inget svar alls, från moderatorer så stämmer inte det med min erfarenhet, som snarare är att man oftast får trevliga svar.

Edit: Men du måste också inse att om man hakar upp sig för mycket på en fråga så kommer man till slut att bli betraktad som en ren rättshaverist. Du har fått en tråd låst på, enligt dig, felaktiga grunder, det är inte jordens undergång och om du ska fortsätta strida kring det som en annan Don Quijote så är risken att ingen kommer ta dig på allvar till slut. Ta det som ett vänskapligt tips och gå vidare i livet.
Senast redigerad av miklon 2008-12-21 kl. 08:08.
Citera
2008-12-21, 09:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Nu finns det fler admins som kan ta emot PM som rör forumet på en mer övergripande nivå. Jag vet inte hur ofta de loggar in, men Admin har under flera år varit en upptagen person och därför finns nu tre ytterligare admins.
Citera
2008-12-21, 11:02
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nu finns det fler admins som kan ta emot PM som rör forumet på en mer övergripande nivå. Jag vet inte hur ofta de loggar in, men Admin har under flera år varit en upptagen person och därför finns nu tre ytterligare admins.
Nja 2 ytterligare admins, totalt 3 st. Både jag och admin4 är aktiva så det går bra att messa oss också, vi försöker svara så länge användarna har gjort det grundläggande först. Om ni bara kunde förstå hur många pm det kommer om användare som vill byta nick tex. Vi skall göra om pm-systemet till admins så det kommer förhoppningsvis bli bättre med tiden och lättare att få svar.

Sen så har miklon en liten poäng, ibland är det både bra enklare att släppa tex den låsningen man tycker är felaktig. Vi admins kan inte gå ner på skruv & mutter nivå på allt.

Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Edit: Men du måste också inse att om man hakar upp sig för mycket på en fråga så kommer man till slut att bli betraktad som en ren rättshaverist. Du har fått en tråd låst på, enligt dig, felaktiga grunder, det är inte jordens undergång och om du ska fortsätta strida kring det som en annan Don Quijote så är risken att ingen kommer ta dig på allvar till slut. Ta det som ett vänskapligt tips och gå vidare i livet.

admin3
Citera
2008-12-21, 11:03
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Förra vändan jag var här så gjorde jag allt rätt, pm:ade först moderatorn som låste tråden men detta hjälpte inte, pm:ade sedan admin men fick inget svar, väntade i flera dagar och sen postade jag(som sista åtgärd) i tråden där man kunde klaga på en moderatorsåtgärd... men till och med det inlägget togs bort/låstes(!?), och jag fick dessutom en tillsägelse eller varning(minns inte vilket) på köpet.

VADÅ HJÄLPLÖS....

Om du inte kommer ihåg om du fick en varning eller en tillsägelse! En varning innebär alltid minst en veckas avstängning och det kommer de flesta ihåg faktiskt.

Du kommer alltså inte ihåg ev. varningar men du kan väldigt noggrant komma ihåg förloppet när det gäller moderatorers och admins ev. tillkortakommanden. Säger kanske en del om dina prioriteringar när det gäller FB.
Citera
2008-12-21, 11:19
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Förra vändan jag var här så gjorde jag allt rätt, pm:ade först moderatorn som låste tråden men detta hjälpte inte, pm:ade sedan admin men fick inget svar, väntade i flera dagar och sen postade jag(som sista åtgärd) i tråden där man kunde klaga på en moderatorsåtgärd... men till och med det inlägget togs bort/låstes(!?), och jag fick dessutom en tillsägelse eller varning(minns inte vilket) på köpet.

VADÅ HJÄLPLÖS....

Tanken har aldrig slagit dig att du kanske faktiskt hade fel i det fallet? Du får inte mer rätt bara för att du klagar hos flera olika, bara möjligvis en ny bedömning. Har du då fel från första början så ska du förhoppningsvis få fel oavsett vem du frågar.
Citera
2008-12-21, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Om du inte kommer ihåg om du fick en varning eller en tillsägelse! En varning innebär alltid minst en veckas avstängning och det kommer de flesta ihåg faktiskt.

Du kommer alltså inte ihåg ev. varningar men du kan väldigt noggrant komma ihåg förloppet när det gäller moderatorers och admins ev. tillkortakommanden. Säger kanske en del om dina prioriteringar när det gäller FB.

Jag fick faktist en veckas avstängning, men kan inte minnas om det var direkt efter den där incidenten! spelar egentligen ingen roll, då moderatorerna gjorde felaktiga åtgärder "in the first place"
Citera
2008-12-21, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Tanken har aldrig slagit dig att du kanske faktiskt hade fel i det fallet? Du får inte mer rätt bara för att du klagar hos flera olika, bara möjligvis en ny bedömning. Har du då fel från första början så ska du förhoppningsvis få fel oavsett vem du frågar.

På vilket sätt kunde jag ha fel?
Citera
2008-12-21, 20:48
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
På vilket sätt kunde jag ha fel?
Tanken har uppenbarligen inte slagit dig att tråden med all rätta låstes.
Och innan standardgnället om moderatorer som håller varandra om ryggen dyker upp igen så vill jag bara påpeka att jag inte har den blekaste aning om vilken tråd det rör sig. Min fråga var bara just en fråga om du någonsin övervägt att en moderator utfört en korrekt åtgärd även om du inte tyckte om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in