2008-08-31, 23:56
Bannlyst
Om jag var en moderator skulle jag vara så jävla bra, jag skulle aldrig bli en användare igen. Hur känns det att vara nästan omnipotenta på ett forum som FB?
Citera
2008-08-31, 23:59
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Om jag var en moderator skulle jag vara så jävla bra, jag skulle aldrig bli en användare igen. Hur känns det att vara nästan omnipotenta på ett forum som FB?

Det får du nog fråga admin om
Citera
2008-09-01, 00:01
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Om jag var en moderator skulle jag vara så jävla bra, jag skulle aldrig bli en användare igen. Hur känns det att vara nästan impotenta på ett forum som FB?
Du, det känns väl sådär måste jag säga...

Allvarligt talat så har medlemmarna rätt mycket att säga till om om de bara gör det på rätt sätt. Det är många idéer och förbättringar som är föreslagna av medlemmarna.
Citera
2008-09-01, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Får man fråga vad den specifika kritiken är?

Hahaha Ja du efter att ha följt det meningsutbytet undrar jag detsamma!

Fast jag misstänker att det har att göra med mitt första inlägg i denna tråd , där jag hävdar att vissa moderatorer har svårt att skilja på sin användarroll och moderatorroll. Svaret på det slutade i en lätt halvabsurd dialog som iaf inte jag kunde hänga med i!!
Det var inte glasklart vad det handlade om.
haha
Senast redigerad av vhyt 2008-09-01 kl. 00:23.
Citera
2008-09-01, 03:56
Medlem
NewDeers avatar
Har en fråga: Är det ok att en moderator raderar inlägg utan att skriva i tråden att den gjorde det? Kräver inte att den ordagrant ska förklara varför men att åtminstone nämna att man gjort det, och kanske en kort mening om vad som var fel med inlägget, vore på sin plats?

Trodde att det var nåt fel på mitt minne när vissa saker jag skrev helt plötsligt försvann!

Talade lite med berörd moderator som hävdade att man inte alltid "orkar" skriva att man raderar inlägg. Är det så? Raderar ni lite hursomhelst utan att "orka" förklara?

Jag vill absolut inte starta någon "utredning" - berörd moderator har skärpt sig mycket bra. Jag undrar bara om det hör till vanligheterna att ni raderar inlägg utan att tala om varför?
Citera
2008-09-01, 05:44
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Har en fråga: Är det ok att en moderator raderar inlägg utan att skriva i tråden att den gjorde det? Kräver inte att den ordagrant ska förklara varför men att åtminstone nämna att man gjort det, och kanske en kort mening om vad som var fel med inlägget, vore på sin plats?
Så sker nästan alltid.
Handlar det om massupprensning brukar man som moderator skriva att man rensat upp och uppmana till skärpning.

Citat:
Talade lite med berörd moderator som hävdade att man inte alltid "orkar" skriva att man raderar inlägg. Är det så? Raderar ni lite hursomhelst utan att "orka" förklara?
Är det ett enstaka inlägg som raderas kan det vara en god idé att dra iväg ett pm och förklara.
Men ibland när det är något rent tramsinlägg som tas bort, är det kanske underförstått för alla parter varför det sker.
Citera
2008-09-01, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Så på grund av att jag har varit moderator får jag inte kommentera saker?
På grund av att du varit Moderator så är det skrattretande att du inte kan besvara kritik mot moderatorerna sakligt utan måste låta det bryda ut i personangrepp och hån.
Citat:
Dude...
Du skojar med mig va?
Är du verkligen så dum att du fortsätter och upprepar er överlägsna attityd som ni i klubben har gentemot vanliga användare precis efter att ni fått kritik för denna attityd?
Citat:
Du har seriöst kommit till den punkt då du borde stänga käften för med varje inlägg du skriver i den här tråden framställer du dig som ett större och större rövhuvud.
Sieg Heil?
Nej, jag tänker inte hålla käften även om du försöker få mig att skämmas för mina inlägg. Jag vill yttra mina åsikter utan att någon försöker påverka mig att hålla käften, det är en yttrandefrihet.
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Kom tillbaka den dagen du verkligen har något vettigt att komma med. Jag har inget problem med att bemöta lite vettig kritik om det nu finns någon dvs. Att du gnäller om saklig kritik och sen kommer med kommentarer som att vi alla är av ondo, ja då är det lite svårt att ta dig seriös.
Ni är rädda för kritik, face it. Denna tråd är ett utmärkt exempel. Tre hånfulla moderatorer mot en användare, Flashback personifierat.

Du själv använder ursäkter som att det är svårt att ta mig på allvar bara för att jag anser att så gott som alla Moderatorer är onda, varför förlorar jag min seriositet bara för att jag kritiserar klubben?

Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Får man fråga vad den specifika kritiken är?
I det här fallet så finns det ju ingen konkret kritik och tre moderatorer försöker då införa ett socialt tabu med sina förlöjligande för att undvika att det kommer fram konkret kritik. Seriöst, det är inte så peppande att få höra massa skit om en bara för att man kritiserar Moderatorerna och det gör att man kanske inte orkar lägga fram kritiken.
Citera
2008-09-01, 07:30
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
På grund av att du varit Moderator så är det skrattretande att du inte kan besvara kritik mot moderatorerna sakligt utan måste låta det bryda ut i personangrepp och hån.Du skojar med mig va?
Är du verkligen så dum att du fortsätter och upprepar er överlägsna attityd som ni i klubben har gentemot vanliga användare precis efter att ni fått kritik för denna attityd?
Att behandla folk med silkesvantar fick jag nog av som moderator. Jag har nu inga skyldigheter mot någon och uttrycker mig precis som jag vill. Du är dessutom inte rätt person att snacka om överlägsen attityd eller personangrepp ditt grottmongo.

Citat:
Sieg Heil?
Nej, jag tänker inte hålla käften även om du försöker få mig att skämmas för mina inlägg. Jag vill yttra mina åsikter utan att någon försöker påverka mig att hålla käften, det är en yttrandefrihet.Ni är rädda för kritik, face it. Denna tråd är ett utmärkt exempel. Tre hånfulla moderatorer mot en användare, Flashback personifierat.
Yttrandefrihet? Samma yttrandefrihet du anser inte ska gälla mig bara för att jag varit moderator? Och vilka ni är det du pratar om? Moderator är inte ett något man föds som och sedan är resten av sitt liv. Skämtar du med mig eller förstår du verkligen inte hur jävla stort du gör bort dig själv?
Citera
2008-09-01, 08:00
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
I det här fallet så finns det ju ingen konkret kritik och tre moderatorer försöker då införa ett socialt tabu med sina förlöjligande för att undvika att det kommer fram konkret kritik. Seriöst, det är inte så peppande att få höra massa skit om en bara för att man kritiserar Moderatorerna och det gör att man kanske inte orkar lägga fram kritiken.
Det är ju just konkret kritik vi efterfrågar...
Citera
2008-09-01, 08:04
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Trodde att det var nåt fel på mitt minne när vissa saker jag skrev helt plötsligt försvann!

Jag vill absolut inte starta någon "utredning" - berörd moderator har skärpt sig mycket bra. Jag undrar bara om det hör till vanligheterna att ni raderar inlägg utan att tala om varför?
Vissa dagar raderar jag 100-200 inlägg och att skicka en förklaring till alla känns som ett väl mastigt jobb, vilket du kanske förstår. Gör man massraderingar i en tråd skriver man ett inlägg om att man har raderat OT.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12667440&postcount=98
Citera
2008-09-01, 08:56
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Men inser du inte att du bara gör bort dig? Hade du haft något konkret att komma med så hade du orkat leta upp ett tillfälle där du kunde visa att din kritik var berättigad. Patetiskt gnäll om att du inte orkar leta är ju bara självmål.
Citera
2008-09-01, 12:59
Medlem
evolutes avatar
Citat:

Om du har konkret kritik får du väl lägga fram den, annars framstår du bara som oseriöst gnällig. Det är inte så konstigt att man begär exempel på vad som är fel istället för ospecificerat gnäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in