2008-12-18, 14:55
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Så du menar att det förekommer en viss form missbrukhet bland moderatorer ?
Någon "missbrukhet" förekommer knappast för det ordet existerar inte. Däremot har det förekommit att moderatorer har missbrukat sin ställning men det är knappast någon hemlighet och det finns detaljerade beskrivningar över vad som skett. Du kan ju söka på användarnamn som IDF, Securion och Sartre.
Citera
2008-12-18, 22:38
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Någon "missbrukhet" förekommer knappast för det ordet existerar inte. Däremot har det förekommit att moderatorer har missbrukat sin ställning men det är knappast någon hemlighet och det finns detaljerade beskrivningar över vad som skett. Du kan ju söka på användarnamn som IDF, Securion och Sartre.

Hehe svenska2000.se

Men nu är det så att jag inte efterfrågade om det fanns moderatorer som missbrukade sin post, utan jag undrar ifall det förekommer just nu. För läser man Ladida's inlägg så verkar det som om det finns moderatorer som missbrukar sin post.

Citat:
Jag kan lova dig att ifall Tras eller någon annan skulle missbruka sin moderatorposition så pass grovt skulle han åka ut med huvudet före.

Vilket har skett förr.

Vart går gränsen för "så pass grovt" ??
Citera
2008-12-18, 23:03
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Hehe svenska2000.se

Men nu är det så att jag inte efterfrågade om det fanns moderatorer som missbrukade sin post, utan jag undrar ifall det förekommer just nu. För läser man Ladida's inlägg så verkar det som om det finns moderatorer som missbrukar sin post.

Vart går gränsen för "så pass grovt" ??
Svaret på din fråga är egentligen ganska enkelt. Vi känner inte till att någon moderator missbrukar sin roll och skulle vi få reda på det blev personen ifråga inte kvar som moderator. Vidare är det givetvis så att det inte finns någon exakt gräns för vad som är "för grovt" eftersom det är omöjligt att sätta sådana gränser. Gör man ett rejält magplask åker man ut direkt eller så gör man för många små fel och åker ut av det skälet istället. Jag kommer inte på några bra exempel, men med lite god vilja förstår ni vad jag menar.
Citera
2008-12-18, 23:53
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Svaret på din fråga är egentligen ganska enkelt. Vi känner inte till att någon moderator missbrukar sin roll och skulle vi få reda på det blev personen ifråga inte kvar som moderator. Vidare är det givetvis så att det inte finns någon exakt gräns för vad som är "för grovt" eftersom det är omöjligt att sätta sådana gränser. Gör man ett rejält magplask åker man ut direkt eller så gör man för många små fel och åker ut av det skälet istället. Jag kommer inte på några bra exempel, men med lite god vilja förstår ni vad jag menar.

Jag är inte ute efter att smutskasta nån eller på något annat sätt verka negativ, jag tycker det funkar väldigt bra i de forum jag skriver och läser i, men jag reagerade bara på de orden "så pass grovt". Men nu har jag fått det förklarat och jag tackar.
Citera
2008-12-19, 13:02
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Talar du av egen erfarenhet..
Ha..ha..ha...onelinerskonungen slår till igen.

Nej jag talar om att det har funnits moderatorer som begått misstag/missbrukat sin roll och då fått foten.

Hur är det med läsförståelsen idiot?

Som sagt Securion mfl har ju tabbat sig ganska ordentligt förr i tiden, att hävda att det aldrig händer eller aldrig hänt skulle ju vara ljug.
Citera
2008-12-19, 14:03
Medlem
Mhaels avatar
Är relativt ny men har inte sett några problem med moderatorerna hittills.
Citera
2008-12-19, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Är relativt ny men har inte sett några problem med moderatorerna hittills.

Som vanlig användare har man ingen chans, då åsiktspoliserna inte ens accepterar att deras regelvidriga åtgärder ifrågasätts.

en annan grej som vissa tomtar & troll satt i system är att gå in och tramsa så mkt det bara går så att tråden man startade stängs, men dessa tramsare gör inte åsiktspoliserna nåt åt alls...
Citera
2008-12-19, 17:07
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xismxist
Som vanlig användare har man ingen chans, då åsiktspoliserna inte ens accepterar att deras regelvidriga åtgärder ifrågasätts.

en annan grej som vissa tomtar & troll satt i system är att gå in och tramsa så mkt det bara går så att tråden man startade stängs, men dessa tramsare gör inte åsiktspoliserna nåt åt alls...

Och du har gott om exempel förstår jag?
Citera
2008-12-19, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Och du har gott om exempel förstår jag?

https://www.flashback.org/showthread.php?p=14209873#post14209873
Den här tråden låstes men skulle ha flyttats istället isåfall, platsar den inte i konsp.teorier så får man väl för i helvete flytta den istället för att LÅSA den. dessutom så har en massa troll satt i system att tramsa och gå off topic, allt för att försöka få trådarna låsta
Citera
2008-12-19, 17:25
Bannlyst
Citat:

Jo, tack jag vet. Har erfarenheter av detta från en del andra forum. Där både åsikts och språkpoliserna agerar rätt snabbt om man kritiserar någon moderator eller admin. Hur det är här vet jag inte riktigt. På ett annat forum där jag var rätt delaktig och flitig forumit fick man absolut inte kritisera moderatorerna, utan man fick bara ge konstruktiv kritik.

Visst har man det ena och det andra som man vill säga om en del moderatorer som man har varit i kontakt med, både positivt och negativt. Men att säga det öppet än att hålla det för sig själv en annan femma.

Edit: Varför är det så att en del moderator inte kan ta åt sig kritik? Utan när de väl tar åt sig och svarar, så svarar de på ett spydigt och arrogant sätt. Nu pratar jag överlag, vad jag har för erfarenheter av kontakt med moderatorer på olika forum. Är alla moderatorer såhär? Eller kan en del ta emot kritik och försök bli bättre på det?
Senast redigerad av Diskmaskinen 2008-12-19 kl. 17:32.
Citera
2008-12-19, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Jo, tack jag vet. Har erfarenheter av detta från en del andra forum. Där både åsikts och språkpoliserna agerar rätt snabbt om man kritiserar någon moderator eller admin. Hur det är här vet jag inte riktigt. På ett annat forum där jag var rätt delaktig och flitig forumit fick man absolut inte kritisera moderatorerna, utan man fick bara ge konstruktiv kritik.

Visst har man det ena och det andra som man vill säga om en del moderatorer som man har varit i kontakt med, både positivt och negativt. Men att säga det öppet än att hålla det för sig själv en annan femma.

Edit: Varför är det så att en del moderator inte kan ta åt sig kritik? Utan när de väl tar åt sig och svarar, så svarar de på ett spydigt och arrogant sätt. Nu pratar jag överlag, vad jag har för erfarenheter av kontakt med moderatorer på olika forum. Är alla moderatorer såhär? Eller kan en del ta emot kritik och försök bli bättre på det?

Förra vändan jag var här så gjorde jag allt rätt, pm:ade först moderatorn som låste tråden men detta hjälpte inte, pm:ade sedan admin men fick inget svar, väntade i flera dagar och sen postade jag(som sista åtgärd) i tråden där man kunde klaga på en moderatorsåtgärd... men till och med det inlägget togs bort/låstes(!?), och jag fick dessutom en tillsägelse eller varning(minns inte vilket) på köpet.

VADÅ HJÄLPLÖS....
Senast redigerad av xismxist 2008-12-19 kl. 17:48.
Citera
2008-12-19, 17:58
Bannlyst
Citat:
Förra vändan jag var här så gjorde jag allt rätt, pm:ade först moderatorn som låste tråden men detta hjälpte inte, pm:ade sedan admin men fick inget svar, väntade i flera dagar och sen postade jag(som sista åtgärd) i tråden där man kunde klaga på en moderatorsåtgärd... men till och med det inlägget togs bort/låstes(!?), och jag fick dessutom en tillsägelse eller varning(minns inte vilket) på köpet.

VADÅ HJÄLPLÖS....

Ska man skratta eller gråta? Det är ju sorgligt. Dem gångerna jag har varit i kontakt med en Moderator så har jag fått svar ganska fort, däremot när jag har skickat PM till admin, vilket jag gjort en gång, då fick jag aldrig svar. Men det är väl ganska väntat. Ungefär lika enkelt som ett få tag i Bill Gates mobilnummer och lyckas stämma med möte med honom och äta en bigmac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in