2009-11-20, 18:17
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Tycker det är EXAKT så de skall hantera sitt ärade påbud.
Varför? De ska väl kunna få diskutera även fast de är moderatorer.
Citera
2009-11-20, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Varför? De ska väl kunna få diskutera även fast de är moderatorer.

Mja nää tjaaaa nja kanske, eller?

Nej, faktiskt inte.
Citera
2009-11-20, 18:27
Medlem
The Crashs avatar
Citat:

Nej, faktiskt inte.
Varför? Har inte de lika mycket rätt? Motivera dina svar istället
Citera
2009-11-20, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Varför? Har inte de lika mycket rätt? Motivera dina svar istället

JAG TYCKER ATT DET ÄR FJANTIGT ATT VARA MODERATOR, VARFÖR JAG ANSER ATT EN RIKTIG MODERATOR SKALL MODERERA IST FÖR ATT BLANDA SIG I MED PERSONLIGA ÅSIKTER.
Citera
2009-11-20, 18:30
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
JAG TYCKER ATT DET ÄR FJANTIGT ATT VARA MODERATOR, VARFÖR JAG ANSER ATT EN RIKTIG MODERATOR SKALL MODERERA IST FÖR ATT BLANDA SIG I MED PERSONLIGA ÅSIKTER.

Så moderatorerna som blivit utvalda pga sin kunskap i ett ämne ska inte få diskutera det ämnet mer?

Det står klart och tydligt när det är ett moderatorsmeddelande och när det är som användare.
Citera
2009-11-20, 18:34
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:

Nej, faktiskt inte.
Nej bevare mig väl! Låt mig förklara något för dig: När jag diskuterar, debatterar eller vad man nu vill kalla det i en tråd så gör ju jag det i egenskap av "användare".

Här, låt mig måla upp ett litet scenario där vi moderatorer inte får diskutera så att du kanske förstår bättre (eller du kanske hellre vill ha en pop-upbok i glada färger och med tydliga figurer och skepnader?): En användare har en fråga. Moderatorn har ett svar, men får inte svara i tråden. Tilläggas bör att det är ett klokt svar. Istället svämmas tråden över av idioter som du. Det är ju ett jävligt klokt sätt att främja en vettig och relevant diskussion.

Det jag skriver nu gör jag i egenskap av användare. Svider det?
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Så moderatorerna som blivit utvalda pga sin kunskap i ett ämne ska inte få diskutera det ämnet mer?
Jag antar att det är precis det han menar. Vilket ju är lika smart som att skjuta sig själv i foten med en spikpistol sittandes på en flotte gjord av balsaträ strax utanför Berings sund en kylig februarimorgon.
Senast redigerad av Herr_Oin 2009-11-20 kl. 18:36.
Citera
2009-11-20, 18:36
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
De blir handplockade.

Vilket absolut inte svarar på frågan, men låt oss säga att de har en hel del kriterier att leva upp till. Bland annat granskas det användaren tillfört forumet över en längre tid.
Citera
2009-11-20, 18:37
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Behöver du skrika för att ingen lyssnar på dig? Stackare.
Utan moderatorer hade detta forum varit fjantigt och du hade inte haft någonstans att skriva, så lägg ner. Att moderatorer tyvärr lägger ner mer arbete på att moderera än att debattera märker man redan tydligt eftersom dom snabbt minskar i aktivitet efter en utnämning. Så du borde ju vara ganska glad, eller hur?
Citera
2009-11-20, 18:37
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Vilket absolut inte svarar på frågan, men låt oss säga att de har en hel del kriterier att leva upp till. Bland annat granskas det användaren tillfört forumet över en längre tid.
Som vi alla vet diskuteras ju inte något som har med Outlaw att göra. Så det svar The Crash gav i #551 är nog tillräckligt nära sanningen för oss dödliga.
Citera
2009-11-20, 18:41
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Som vi alla vet diskuteras ju inte något som har med Outlaw att göra. Så det svar The Crash gav i #551 är nog tillräckligt nära sanningen för oss dödliga.
Har för mig jag faktiskt läste det någonstans. Kan har varit i "Fråga modsen" eller nån tråd här i flashback-delen. Fast ingen idé att lägga nån större vikt i den frågan. Moderatorerna som väljs har med all sannolikhet granskats hårt. Och när jag säger med all sannolikhet menar jag såklart att ingen moderator på forumet är undercover fragbite-medlem.
Citera
2009-11-20, 19:18
Moderator
vfs avatar
Citat:

Så länge jag skriver som användare får jag diskutera precis vad jag
vill och tycka vad jag vill så länge det ryms inom regelverket.

Skriver jag under med moderator får jag hålla mig till sakfrågan och
gärna på ett trevligt sätt.

I detta fallet tycker jag du resonerar som ett pucko deluxe.
Citera
2009-11-20, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Nej bevare mig väl! Låt mig förklara något för dig: När jag diskuterar, debatterar eller vad man nu vill kalla det i en tråd så gör ju jag det i egenskap av "användare".

Här, låt mig måla upp ett litet scenario där vi moderatorer inte får diskutera så att du kanske förstår bättre (eller du kanske hellre vill ha en pop-upbok i glada färger och med tydliga figurer och skepnader?): En användare har en fråga. Moderatorn har ett svar, men får inte svara i tråden. Tilläggas bör att det är ett klokt svar. Istället svämmas tråden över av idioter som du. Det är ju ett jävligt klokt sätt att främja en vettig och relevant diskussion.

Det jag skriver nu gör jag i egenskap av användare. Svider det?

Jag antar att det är precis det han menar. Vilket ju är lika smart som att skjuta sig själv i foten med en spikpistol sittandes på en flotte gjord av balsaträ strax utanför Berings sund en kylig februarimorgon.

Jag vill väldigt gärna ha en pop-upbok.

Nej, det svider inte. Varför skulle det? För det andra är du idioten, ditt inlägg visar att du inte förstod vad jag skrev.

Du antog fel.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Behöver du skrika för att ingen lyssnar på dig? Stackare.
Utan moderatorer hade detta forum varit fjantigt och du hade inte haft någonstans att skriva, så lägg ner. Att moderatorer tyvärr lägger ner mer arbete på att moderera än att debattera märker man redan tydligt eftersom dom snabbt minskar i aktivitet efter en utnämning. Så du borde ju vara ganska glad, eller hur?

Wow, that's a bingo. Ytterliggare en som missuppfattade vad jag menade.

Jag är VÄLDIGT glad.

Och nej, jag skrek inte. Tolka det som du vill dock.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Så länge jag skriver som användare får jag diskutera precis vad jag
vill och tycka vad jag vill så länge det ryms inom regelverket.

Skriver jag under med moderator får jag hålla mig till sakfrågan och
gärna på ett trevligt sätt.

I detta fallet tycker jag du resonerar som ett pucko deluxe.

Third strike, YOU'RE OUT.

2 moderatorer och en trevlig flicka försöker förstå mig, men ack och ve någon dum e.

PS: Jag får tycka som jag vill, och att en moderator "agerar nu användare" bör enligt netikett inte kalla en ynka användare för idiot o.d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in