2010-08-23, 23:11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Så alla Mods kan hämta sina alts? Tror du jag går på den lätta. Jag tycker vi får ut en massa av den här diskussionen. Fått en del PM (inte bara till det här kontot) om att många andra gillar den "kamp" jag för, men inte själva vågat ställa upp här.
Du, om man inte törs skriva ner sina åsikter i en tråd som denna är nog Flashback inte rätt ställe. Jag kan glädja dig med att även jag har fått inlägg raderade (korrekt) i den här tråden och då var jag ändå moderator i över två år och klev av för några veckor sedan... Vidare kan jag garantera att Outlaw inte är ett ställe där modsen sitter i ring och sjunger "We shall overcome" utan de tuffaste diskussionerna jag haft sedan jag blev medlem är just med andra mods om exempelvis regler, tolkningar osv.

Så, om man har något att säga i den här diskussionen ska man göra det i den här tråden. Att hänvisa till att "man har fått massa PM från rädda krakar" är liksom ingen bra väg till framgång utan det visar bara att man inte har mer att komma med. Det spelar liksom ingen roll om man blir väldigt osams med en, eller t.o.m. ett par mods, eftersom samtliga varningar/bannlysningar föregås av en omröstning i Outlaw och där är det är rent ut sagt pinsamt att försvara sin röst om man samtidigt strider mot regelverket och det påpekas (för det gör man).
Citera
2010-08-23, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Din kamp blir ännu tydligare för oss andra, som ej tycks förstå, om du listar alla fel och brister så att dessa kan lägga till i en omröstning. Får du flera meddelande från andra användare för din kamp kan dessa rösta i omröstningen, till och med anonymt om du frågar ÅG snällt.

Jag följer diskussionen och ingenting verkar nå fram till någon part, du undviker att svara och byter riktning och några argument syns inte till. Därför tycker jag att det är mer talande om en omröstning kom upp. Då får vi ett talande bevis för vad alla som ej yttrar sig i tråden tycker om problemet, eller om det faktiskt är fler än du som upplever det som ett problem.
Högre upp på den här sidan har ju Apfisk uttryckt sitt missnöja, hur var det med att ha läst igenom hela tråden?

Du har ju också sett andra som hållit med mig.
Citera
2010-08-23, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du, om man inte törs skriva ner sina åsikter i en tråd som denna är nog Flashback inte rätt ställe. Jag kan glädja dig med att även jag har fått inlägg raderade (korrekt) i den här tråden och då var jag ändå moderator i över två år och klev av för några veckor sedan... Vidare kan jag garantera att Outlaw inte är ett ställe där modsen sitter i ring och sjunger "We shall overcome" utan de tuffaste diskussionerna jag haft sedan jag blev medlem är just med andra mods om exempelvis regler, tolkningar osv.

Så, om man har något att säga i den här diskussionen ska man göra det i den här tråden. Att hänvisa till att "man har fått massa PM från rädda krakar" är liksom ingen bra väg till framgång utan det visar bara att man inte har mer att komma med. Det spelar liksom ingen roll om man blir väldigt osams med en, eller t.o.m. ett par mods, eftersom samtliga varningar/bannlysningar föregås av en omröstning i Outlaw och där är det är rent ut sagt pinsamt att försvara sin röst om man samtidigt strider mot regelverket och det påpekas (för det gör man).
Om du kollar vilka trådar jag fått låsta, så ser du ju hur jag blivit behandlad. Blivit tilldelad 3 tillsägelser bara idag. 1 av dem för att jag svarade på en fråga från Mod men det var tydligen OT.

Får kanske en tillsägelse för det här inlägget också, sådant vet man aldrig.

Ibland slår det till när man varit dum, när man inte varit så olydig kommer man undan.
Citera
2010-08-23, 23:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Om du kollar vilka trådar jag fått låsta, så ser du ju hur jag blivit behandlad. Blivit tilldelad 3 tillsägelser bara idag. 1 av dem för att jag svarade på en fråga från Mod men det var tydligen OT.

Får kanske en tillsägelse för det här inlägget också, sådant vet man aldrig.

Ibland slår det till när man varit dum, när man inte varit så olydig kommer man undan.
Läs regel 0.06 så förstår du varför du fick en tillsägelse...
Citera
2010-08-23, 23:18
Bannlyst
Citat:
Läs regel 0.06 så förstår du varför du fick en tillsägelse...
Jag anser att jag i de flesta av inläggen som tagits bort och i trådarna som låsts diskuterats moderatorers åtgärder.
Citera
2010-08-23, 23:20
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Jag anser att jag i de flesta av inläggen som tagits bort och i trådarna som låsts diskuterats moderatorers åtgärder.
Läs 0.06 då
Citera
2010-08-23, 23:21
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Sedär, nu ska du bara förstå innebörden av ditt inlägg jag citerar...
Citera
2010-08-23, 23:22
Bannlyst
https://www.flashback.org/t1274651

"Det sa jag i låsningen; trådar rörande forumet och modereringen/moderatorerna får du ta i flashbackdelen och där har du redan en tråd."

Det här svaret fick jag av en moderator. Något hondjur, kommer inte ihåg vad det kallar sig.

Sen när jag talat ett litet tag med den hävdade den alltså att anledningen var att jag diskuterade moderatorers åtgärder. Kommer inte ihåg om detta var i PM eller i denna tråd. Var det i den här tråden är det säkert rättat och borttaget.

Inkonsekvent behandling, det är personligt!
Citera
2010-08-23, 23:22
Bannlyst
Citat:
Sedär, nu ska du bara förstå innebörden av ditt inlägg jag citerar...
De är borttagna, kan bli svårt att läsa då.
Citera
2010-08-23, 23:23
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
De är borttagna, kan bli svårt att läsa då.
Du ska förstå vad du själv skrev i inlägget jag citerade och varför det leder till tillsägelser!
Citera
2010-08-23, 23:26
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Så alla Mods kan hämta sina alts? Tror du jag går på den lätta. Jag tycker vi får ut en massa av den här diskussionen. Fått en del PM (inte bara till det här kontot) om att många andra gillar den "kamp" jag för, men inte själva vågat ställa upp här.

Om du är seriös med diskussionen och intresserad av en förändring finns det ingen bättre möjlighet att få se vad andra tycker än genom en poll alla kan rösta på. Huruvida du får x antal PM och vad de innehåller är inget vi andra kan verifiera, inte heller vinner moderaterna genom att berätta att de får stora mängder brev om vilket bra jobb de gör.
Citera
2010-08-23, 23:27
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Högre upp på den här sidan har ju Apfisk uttryckt sitt missnöja, hur var det med att ha läst igenom hela tråden?

Du har ju också sett andra som hållit med mig.

Ja, jag har både sett de andra och även läst apfisks inlägg. Jag skrev att jag följde diskussionen, hur var det med att läsa alla inlägg?

Varför kan du inte lägga upp alternativ för en omröstning? Om du har ett par alternativ: Posta dem, helt enkelt och vi får en omröstning där fega användare som skickar dig meddelande och de som yttrar sig här, kan göra sin röst hörd.
Senast redigerad av storbonden 2010-08-23 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in