2012-10-20, 19:06
Medlem
Lakritspuckos avatar
Jag flashbackar till 99% med mobilen och FB betal-appen.
Det finns en nackdel med appen när man läser nya ämnen, heta ämnen och nya inlägg. Nämligen att man inte ser vilken forumsdel som ämnet ligger i.
För en tid sen följde jag tråden "hur jävlas du med medtrafikanter" , tror den hette så.
Rätt var det var så var en hel del inlägg raderade och varningar utdelade med förklaringen att tråden minsann ligger i humorforumet och typ att moralkärringar inte ska yttra sig i tråden.
Eftersom att det inte går att skicka PM med appen så frågade jag moderatorn i tråden om det var rätt att dela ut varningar med tanke på att folk kanske inte visste att tråden var en humortråd.
Mitt inlägg raderades och jag fick en varning, det kan jag ta, för rent formellt så skulle jag skickat ett PM vilket jag är fullt medveten om.

Min undran är nu om denna typ av varningar är vanliga? Alltså att man åker på en varning för att ens inlägg inte passar i den forumsdel som tråden ligger i.

I mitt tycke så bör moderatorer vägä in att det finns en möjlighet att användaren kan ha använt FB-appen som än så länge inte har alla features.

Är det den enskilde användarens skyldighet att ta reda på var tråden hör hemma innan man gör inlägg när man flashbackar med appen?
Citera
2012-10-20, 19:11
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspucko
Är det den enskilde användarens skyldighet att ta reda på var tråden hör hemma innan man gör inlägg när man flashbackar med appen?
Definitivt. Flashback har ingen app så om du använder något annat än forumets hemsida så tar vi inget som helst ansvar för vad du gör eller ifall ditt lösenord är skyddat eller ej.

admin4
Citera
2012-10-20, 19:28
Medlem
Lakritspuckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Definitivt. Flashback har ingen app så om du använder något annat än forumets hemsida så tar vi inget som helst ansvar för vad du gör eller ifall ditt lösenord är skyddat eller ej.

admin4

Tack för ett snabbt svar, det var i stort sett det svar jag skulle ta för givet. Bortsett från att du säger att flashback har ingen app.
Hur menar du då? Har jag missat något? (Jag skriver detta inlägg med appen.)
Jag har ingen vidare läsförståelse så jag blir inte förvånad om jag missat ngt.

Mvh
LP
Citera
2012-10-20, 19:34
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Tack för ett snabbt svar, det var i stort sett det svar jag skulle ta för givet. Bortsett från att du säger att flashback har ingen app.
Hur menar du då? Har jag missat något? (Jag skriver detta inlägg med appen.)
Jag har ingen vidare läsförståelse så jag blir inte förvånad om jag missat ngt.

Mvh
LP
Flshback har ingen app. Om du använder en app för att skriva här så är det ingenting som vi står bakom på något sätt, och således inte heller kan ta ansvar för. Det är i så fall någonting som gjorts av någon annan.

admin4
Citera
2012-10-20, 21:16
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Det bästa är att jag kan säga samma sak om dig.

"I know you are, but what am I?"-nivå, underbart. Fortsätt så, så lär du säkerligen bli tagen på allvar så småningom.

Moderatorerna har gett dig svar nu, gång på gång, men ändå så beter du dig som en lipsill. Ta inte allt på internet på sånt blodigt allvar, gå vidare, som sagt. Helt galet att det går flera månader, men ändå så gnager det på dig fortfarande. Kanske är dags att hitta en annan sida, om denna är för "hård" och "elak"?
Citera
2012-10-20, 21:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Ni borde vid det här laget veta att trollanklagelser så gott som alltid resulterar i en varning.

OT raderat

// Mod
Citera
2012-10-20, 22:57
Medlem
Lakritspuckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Flshback har ingen app. Om du använder en app för att skriva här så är det ingenting som vi står bakom på något sätt, och således inte heller kan ta ansvar för. Det är i så fall någonting som gjorts av någon annan.

admin4

Ok, tack en än en gång för ett snabbt svar. Vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar. Det kan mycket väl vara så att jag inte förstått att flashback inte har någonting med appen att göra.
Hursomhaver så finns det en FB-app som jag använder flitigt och jag har nu fått klart för mej att det åligger mej som enskild användare att förhålla mej till regler etc på ett sätt som är mer självklart om man loggar in via hemsidan.
Jag får väl försöka mej på lite forskning kring appen med anledning av att det inte förefaller vara glasklart för mej vad som är skillnaden i ansvarsfrågan mellan app-användare och andra, jag har hela tiden levt i tron att FB-appen är skapad och existerar i samråd med FB.
Jag begär inte att du ska hjälpa mej att förstå, men om du vill så får du gärna förklara. Om inte så tackar jag för denna gång.
Citera
2012-10-20, 23:10
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ok, tack en än en gång för ett snabbt svar. Vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar. Det kan mycket väl vara så att jag inte förstått att flashback inte har någonting med appen att göra.
Hursomhaver så finns det en FB-app som jag använder flitigt och jag har nu fått klart för mej att det åligger mej som enskild användare att förhålla mej till regler etc på ett sätt som är mer självklart om man loggar in via hemsidan.
Jag får väl försöka mej på lite forskning kring appen med anledning av att det inte förefaller vara glasklart för mej vad som är skillnaden i ansvarsfrågan mellan app-användare och andra, jag har hela tiden levt i tron att FB-appen är skapad och existerar i samråd med FB.
Jag begär inte att du ska hjälpa mej att förstå, men om du vill så får du gärna förklara. Om inte så tackar jag för denna gång.

Appen är ju ett projekt av en användare här. Finns en tråd om det här. https://www.flashback.org/t1615424

Alltså hans projekt och har inget officiellt med FB att göra.
Citera
2012-10-20, 23:19
Medlem
Lakritspuckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Appen är ju ett projekt av en användare här. Finns en tråd om det här. https://www.flashback.org/t1615424

Alltså hans projekt och har inget officiellt med FB att göra.

Ok, tack.
Se där ja då har jag lärt mej ngt idag.
Godnatt vänner.
Citera
2012-10-20, 23:32
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Fast det beror nog ärligt talat på att du inte brytt dig om att läsa.

Citat:
Observera att detta är en inofficiell applikation. Flashback International Inc varken stödjer eller utveckla den
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.chip2n.flashback
Citera
2012-10-20, 23:44
Medlem
Lakritspuckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast det beror nog ärligt talat på att du inte brytt dig om att läsa.

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.chip2n.flashback

Tack, ett så här enkelt svar uppskattar jag verkligen, på riktigt.
Jag har säkert läst det det där men inte förstått och kommer inte ihåg.
Jag är en av sån som har problem med läsförståelse så det förvånar mej inte att jag "missat" detta.
Tack än en gång.
Citera
2012-10-22, 16:30
Medlem
NirvanAs avatar
Får man klaga på en Moderator i denna tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in