Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Visst är det en adekvat respons i de flesta sammanhang i verkliga livet, men är det verkligen meningen att en tråd som är på, säg, 350 sidor istället ska ligga på 500 sidor, där de extra 150 sidorna i princip enbart består av enstaka smileys, "haha" eller "+1"-inlägg?
På vilket sätt hade detta påverkat forumet positivt?
Negativt påverkar det direkt och synbart forumet på mängder av sätt, några av dem jag på rak arm kan slänga fram är följande:
- Trådar blir onödigt stora, och ännu svårare att följa och navigera i än vad de redan är.
- Antalet nystartade trådar, för att folk inte orkar gå igenom sidvis av smileys och tramsiga chattinlägg ökar markant.
- Forumet blir avsevärt större än nödvändigt, och värdet på storleksökningens innehåll minskas dramatiskt.
- Seriösa invändare kommer att lämna forumet, då tillåtelse av flamsinlägg gör att trollare och tramsare kan dränka seriös diskussion i trams.
På sätt och vis tar samtalet slut, då jag tog upp policydelen, men ok.
Värdet av ha ha:n är enormt i kommunikation, spec. då vi inte kan tala med kroppen på annat sätt än just emot-icons. Det är därför de uppfanns! De ger flerlagrig insikt i dagens individs perception då de sätter tonen av nuvarande tankeströmmar i kontext-x.
Mänsklig kommunikation kan lätt avfärdas som primitiv genom fantasi, men sättet vi utiliserar den är besitter ett väldans djup som vi tar för givet.
Volym, hastighet, betoning, kroppshållning, gestikulerande med varenda lem vi har. -detta summerat med vår tankeapparat fyller vårt sociala behov vid interaktion med andra och med feedback resulterar det i att vi förändras och utvecklas genom att omplacera värden och anta nya perspektiv.
Ett GG är inte bara det, det har sin kontext med subkontexter som sträcker sig till början utav mänsklig historia. "Good Game" > vet inte ens hur jag ska börja här? Underhållning ett mänskligt behov > mänsklig uppfinningsrikedom, samarbete, jordens lagar och resurser > teknik > datorer > spel > leauge of legends > i detta extremt förkortade orsakssamband är det en diskussion i sig varför spelare skriver GG i slutet av ett 'game' eller när de tycker att någon gjort ett efterblivet påstående, dessutom är det en individuell historia, jag spelar inga datorspel idag, men har GG i bagaget, fastän jag allt mindre använder det.
Med perspektivet att det blir fler intellektuellt stimulerande samtal utan somliga delar utav kommunikation:
anser jag då att Flashback borde stänga av funktionen att besvara ett inlägg med en smiley, bara det borde ta bort en hel del jobb för moderatorerna och gör fb till ett bättre forum på många sätt och vis.
Öka gränsen från 1 karaktär som krav på ett inlägg till t.ex. 8, det är inte ofta som folk bara skriver: bra
Även om det vore fallet, så gynnar det kommunikationen att folk skriver istället: Bra! Då är vi ense... Bra för att annars... Bra då är din frågeställning löst? Bra! [anledning x] lame example kanske men du fattar.
Här kan man bygga upp en annorlunda trädstruktur bakom forumet, klagar du på 500- inläggstrådar, så borde ovanstående hjälpa en hel del, men varför inte gå längre? TS borde kunna skära av tråden då han anser sig ha fått svar?
Om då resterande diskussion ska få tillåtas trots att TS anser att dennes tråd uppfyllt sin funktion; så kan ett system dela in resterande diskussion i ett separat format.
Jag är inte anställd av Flashback på något sätt och vis, så att vara en forumarkitekt och planera design är inte min sak, speciellt då chansen av upptäckt även vid försök är små, då många är 'nöjda', m.m.