2010-03-17, 09:00
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är möjligt eftersom det är tillåtet med "smurfar". Men huruvida någon mod använder sig av detta har jag ingen aning om, och det är inget som man bör/får spekulera i. Tänk på regel 1.06.

Men ja, det är möjligt.

Hur lyckas du koppla det till 1.06 så vitt jag vet är det inget regelbrott att spekulera i om och hur många troll konton en annan användare kan tänkas ha. Självklart får man däremot inte börja gissa vad smurfkontona kan tänkas hetta men så länge man bara spekulerar i antalet har åtminstone jag uppfattat det som det inte bryter mot 1.06 kan inte hitta någon del av 1.06 som skulle stödja den tanken heller.
Citera
2010-03-17, 09:04
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Jo jag vet, men jag menar ett vanligt ickemodkonto där ni kan skriva utan att det postas av en civil mod med allt vad det innebär.

Hur mina kollegor gör har jag ingen aning om och bryr mig heller inte. Jag har haft detta användarnamn från början och det är det enda jag har och jag har klarat mig alldeles utmärkt med hittills.
Citera
2010-03-17, 09:06
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Hur lyckas du koppla det till 1.06 så vitt jag vet är det inget regelbrott att spekulera i om och hur många troll konton en annan användare kan tänkas ha. Självklart får man däremot inte börja gissa vad smurfkontona kan tänkas hetta men så länge man bara spekulerar i antalet har åtminstone jag uppfattat det som det inte bryter mot 1.06 kan inte hitta någon del av 1.06 som skulle stödja den tanken heller.

Nej, det har du väl i o f s en poäng i. Ribban är högre vad gäller spekulation kring användarnas alternativkonton än vad den är för spekulation kring IRL-identiteter. Sedan har jag svårt att se i vilken tråd detta skulle vara topic, men det är en annan fråga.
Citera
2010-03-17, 09:11
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nej, det har du väl i o f s en poäng i. Ribban är högre vad gäller spekulation kring användarnas alternativkonton än vad den är för spekulation kring IRL-identiteter. Sedan har jag svårt att se i vilken tråd detta skulle vara topic, men det är en annan fråga.

I Laidback tråden som handlade om att man skulle gissa hur många smurfkonton någon hade? Tills den låstes dvs.
Citera
2010-03-17, 10:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Du har rätt och jag uttryckte mig fel.

Det är inte tillåtet att börja gissa på vad en annan användares smurf kan tänkas ha för användarnamn. Det är brott mot 1.06.

Tack för påpekandet.
Citera
2010-03-17, 15:18
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Du har rätt och jag uttryckte mig fel.

Det är inte tillåtet att börja gissa på vad en annan användares smurf kan tänkas ha för användarnamn. Det är brott mot 1.06.

Tack för påpekandet.

Reagerar alltid när en moderator skriver något som jag inte hört innan blir alltid fundersam om det gjorts någon förändring av reglerna eller policyn som jag missat. Men bra att det blev uppklarat.
Citera
2010-03-17, 15:37
Medlem
epost72s avatar
Mycket regeltolkningsdiskussioner på sistone.

Min syn på moderatorer är att de är användare med behörighet att moderera forumet i mån av tid.

Jag har nog inte stött på någon maktlysten moderator.

Jag tror att de som upplever moderatorer som maktlystna och elaka, tar trådlåsningar, slängda trådar, tillsägelser osv alldeles för personligt, de har då svårt att inse vad de gjort för fel.
Citera
2010-03-17, 16:02
Medlem
Thubbes avatar
Jag skulle vilja veta om det finns någon moderator som inte har någon avatar, finns det?
Citera
2010-03-17, 16:04
Medlem
Zwerchstands avatar
Vad gäller moderatorer & nu, nej, men lookki bottom där för no-nune pair.
Citera
2010-03-17, 16:05
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Jag skulle vilja veta om det finns någon moderator som inte har någon avatar, finns det?
Nej, men två "admins".

https://www.flashback.org/moderatorer

Edit: sen
Senast redigerad av boostankan 2010-03-17 kl. 16:10.
Citera
2010-03-26, 16:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag visste inte vilken annan tråd jag skulle ta detta i, men om det är fel får någon moderator flytta den.

Diskuterar man och svarar på frågor i tex kvalserie-tråden så kan det hända att ens inlägg raderas, trots att de innehåller diskussion och validitet i form av att man replikerar till någon.

Däremot anses inte ett inlägg som detta som OT: https://www.flashback.org/sp22180284

Mycket märkligt.
Citera
2010-03-26, 17:31
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag visste inte vilken annan tråd jag skulle ta detta i, men om det är fel får någon moderator flytta den.
Ingen tråd alls förrän du kollar här: https://www.flashback.org/t951568

Detta är inte en tråd man direkt kan skriva av sig i så fort man inte gillar vad en moderator gjort.

OT raderat

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in