2012-06-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Ja, vilket är irrelevant. Min poäng var att trådens diskussionsunderlag fortfarande är aktuellt.

Men ja, känn dig fri att rapportera regelbrott i de trådar du ser. Det uppskattas, oavsett om rapporterna är felaktiga eller ej.

Jag är tyvärr ganska dålig på sånt får jag väl erkänna. Jag uppskattar när folk RP:ar och jag ger respons när jag kommer ihåg. Är det bara enklare rapporter för 0.03 så brukar jag dock bara svara om det är nya eller flitiga RP:are.

ja ingen har svarat på dom typ 20 jag gjorde igår, och inte en enda av brotten har blivit åtgärdat

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja, givetvis är det så. Det är enda chansen vi har att hinna med och att överhuvudtaget upptäcka regelbrott. Dvs att folk RP:ar alla regelbrott de ser. Det har mods sagt i alla år jag varit med på FB så det borde inte vara något nytt. Vill du spendera all din tid med att leta upp och rapportera regelbrott så är vi mycket tacksamma.

RP:a, RP:a, RP:a!

jo men ingenting händer ju tydligen , inte en enda av dom ca 20 rp jag gjorde igår har där blivit gjort nånting åt
och jag vill nästan slå vad om att hade det inte blivit denna diskussion igår hade dom tråderna fått förstsätta i samma spår som dom gjorde
Citera
2012-06-24, 12:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
jo men ingenting händer ju tydligen , inte en enda av dom ca 20 rp jag gjorde igår har där blivit gjort nånting åt
och jag vill nästan slå vad om att hade det inte blivit denna diskussion igår hade dom tråderna fått förstsätta i samma spår som dom gjorde
Du rapporterade ditt första inlägg klockan 00:08 inatt och höll sen på till klockan 02:10. Gör dig inte till en större idiot än du redan lyckats med, för de flesta inser att det kan ta ett litet tag innan någon moderator loggar in och ser RP'na. Ditt gnäll här är bara en patetisk ursäkt för att du ska få tycka synd om dig själv eftersom vi vill dig så illa och sköter vårt jobb så dåligt. Väx upp.
Citera
2012-06-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Du rapporterade ditt första inlägg klockan 00:08 inatt och höll sen på till klockan 02:10. Gör dig inte till en större idiot än du redan lyckats med, för de flesta inser att det kan ta ett litet tag innan någon moderator loggar in och ser RP'na. Ditt gnäll här är bara en patetisk ursäkt för att du ska få tycka synd om dig själv eftersom vi vill dig så illa och sköter vårt jobb så dåligt. Väx upp.

ja 10 timmer borde väl räcka till att bara en av dom hade blivit åtgärdat, är ju inte så att det inte har varit ett flertal mods online i den tiden
Citera
2012-06-24, 12:28
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
ja 10 timmer borde väl räcka till att bara en av dom hade blivit åtgärdat, är ju inte så att det inte har varit ett flertal mods online i den tiden
Det kvittar hur många moderatorer som är online eftersom vi bara kan hantera RP'n i de forum vi själva modererar. Och nej, tio timmar är absolut inte vad man bör kunna anse räcka om du rapporterar mitt i natten en lördag.
Citera
2012-06-24, 12:31
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Så gott som alla dina RPs är gjorda i forumet Cannabis. I det forumet finns det tre (3) moderatorer. Det är endast de moderatorerna som har behörighet att moderera där. Med tanke på att du RPade mitt i natten och att det dessutom är söndag idag gör att det inte är särskilt förvånande att de inte har åtgärdats, om de nu överhuvudtaget bryter mot reglerna. Jag hoppas att du är medveten om att modereringen sker på frivillig basis och är oavlönad, det går inte ett larm med en blinkande röd lampa och ett högtalarsystem som med myndig stämma säger att det trillat in ett RP. Ibland kan RPs och regelbrott ligga ett par dagar, även om det hör till ovanligheterna.
Citera
2012-06-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Så gott som alla dina RPs är gjorda i forumet Cannabis. I det forumet finns det tre (3) moderatorer. Det är endast de moderatorerna som har behörighet att moderera där. Med tanke på att du RPade mitt i natten och att det dessutom är söndag idag gör att det inte är särskilt förvånande att de inte har åtgärdats, om de nu överhuvudtaget bryter mot reglerna. Jag hoppas att du är medveten om att modereringen sker på frivillig basis och är oavlönad, det går inte ett larm med en blinkande röd lampa och ett högtalarsystem som med myndig stämma säger att det trillat in ett RP. Ibland kan RPs och regelbrott ligga ett par dagar, även om det hör till ovanligheterna.

ok kan dock se alla offtopic brotten som jag rapporterade i cb sektionen är kvar , varje gång jag fått en varning för ot då har det jag skrivit blivit raderat.. men dette kanske heller inte är praxis?
Citera
2012-06-24, 12:58
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
ok kan dock se alla offtopic brotten som jag rapporterade i cb sektionen är kvar , varje gång jag fått en varning för ot då har det jag skrivit blivit raderat.. men dette kanske heller inte är praxis?

Citerar mig själv då du verkade missa de delarna:

Citat:
Med tanke på att du RPade mitt i natten och att det dessutom är söndag idag gör att det inte är särskilt förvånande att de inte har åtgärdats, om de nu överhuvudtaget bryter mot reglerna.

Citat:
Ibland kan RPs och regelbrott ligga ett par dagar, även om det hör till ovanligheterna.

Mmmmkay?
Citera
2012-06-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Citerar mig själv då du verkade missa de delarna:

Mmmmkay?

japp missuppfattade dig när du skrev "så gött som alla dina rp´s är gjorde i cb forummet" läste detta som att så gött som alla hade blivit åtgärdat sorry
Citera
2012-06-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Ja, vilket är irrelevant. Min poäng var att trådens diskussionsunderlag fortfarande är aktuellt..

vilket ju tydligen inte är korrekt, då det på inget sätt är topic som snackas om i tråden , bara kolla i tråden nu , efter städningen har det väl varit snart 20 kommentarar .. 4 av dom max har varit on topic resten har varit off topic trams

så var fan är diskussionsunderlaget och värdet i den tråd? som jag sagd hela tiden kommer den enbart dra till sig trams och off topic , så det finns verkligen inte en enda orsak att låte den stanna kvar
Citera
2012-06-24, 14:17
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
vilket ju tydligen inte är korrekt, då det på inget sätt är topic som snackas om i tråden , bara kolla i tråden nu , efter städningen har det väl varit snart 20 kommentarar .. 4 av dom max har varit on topic resten har varit off topic trams

så var fan är diskussionsunderlaget och värdet i den tråd? som jag sagd hela tiden kommer den enbart dra till sig trams och off topic , så det finns verkligen inte en enda orsak att låte den stanna kvar

Moderatorerna avgör vad som är trams och vad som är OT eller OnT, inte du. Rapportera och hoppas på det bästa, du har inte alltid rätt. Skärp dig.
Citera
2012-06-24, 14:17
Medlem
Zoms avatar
Citat:

Hela din poäng har varit att tråden skulle ha för dåligt diskussionsunderlag och att det var därför den blev låst igår kväll. Eller med andra ord, att den sortens trådar inte skulle vara tillåtna och att det var därför den blev låst. Hänger du med?

Eller som du själv skrev:
Citat:
då hela denna diskussion började såg INGEN av er, inte en enda av er, nån orsak att stänga av tråderna, dom var 100% ok och inte tramsiga als, fanns heller ingen särskild dumhet i dom, och dom flesta kommentarar var ok enligt er.
NU är dom plötsligt inte , och är därför stängda och detta är till trots för att det inte ens skrivit mycket trams i dom sedan denna diskussion började

det börjar bli lite patetiskt , att så många folk har så stora problem att erkänna att dom hade fel, trots dom via deres actions visar att dom erkänner detta... det är ju så jävla tydligen

som sagd varför bråka bara för att bråka

Nu är alltså trådarna sammanfogade till en stor tråd, men den har också öppnats igen. D.v.s., diskussionsunderlaget i dess nuvarande form är inte för dåligt för att ha en tråd om det.

Att du sen tycker tråden är skit bryr jag mig inte om. Känn dig fri att låta bli att läsa i den. Men tråden är definitivt tillåten.
Citera
2012-06-24, 14:55
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Vad du säger är alltså att 4 användare funnit diskussionsvärde i topic och därmed bidragit med egna inlägg till diskussionen inom ämnet, det betyder ju att det finns ett diskussionsvärde.

Att sedan andra användare väljer att posta OT/trams-inlägg (har inte kollat själv) så är det något mellan moderatorerna och dessa användare då deras inlägg kommer att bli raderade och ev. få varningar tilldelade sig. Valet att posta OT/trams-inlägg finns hos var och en användare som sedan får stå för konsekvenserna, att det postas trams/OT kan ju inte moderatorerna lastas för då det inte är de som varken postar eller godkänner inläggen innan de postats.

Frågan är varför du blir upprörd, om du inte finner diskussionsvärdet i den tråden, hur drabbar det dig om den drar till sig tramsare som får sina inlägg raderade och får varningar, du finner ju inte trådens ämne intressant och kan välja trådar vars ämne intresserar dig mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in