Har en fråga och hittade ingen lämpligare tråd så provar här. Jag ser att det är extremt mycket gnäll om modereringen på fb just nu så ta inte det här som kritik, jag klagar inte, är bara nyfiken. Okej?
Det gäller ett inlägg som togs bort. Pm:ade en mod i forumet då men fick inget svar. Nästa steg verkar vara att man ska kontakta admin men känns inte riktigt värt att störa dem med det här. Min fundering gäller ju modereringen, inte själva inlägget.
Jag hade alltså skrivit i en tråd och det försvann, utan kommentar eller pm om det. Min första tanke var att jag råkat bryta mot nån regel, men efter att ha läst igenom regler och faq verkade det som mitt inlägg tagits bort som varande offtopic eller trams. Nu tyckte jag ju inte att det varit det, men inser att en mod kan tycka annorlunda, så okej, fair enough.
Men, när jag sen tittar igenom tråden igen så ser jag att inlägg som t ex de här fått stå kvar och alltså ansetts vara ontopic och relevanta:
"Inte ska man tro på allt man hör denna människa har såå mkt fördomar!" (av en anv. om en annan)
"

Kan de möjligtvis vara NEGRER

"
Mitt inlägg kanske inte var det bästa jag presterat här men långt från guldkornen ovan... så hur tänker ni?
Hade tråden varit typ 200 sidor lång förstår jag ju att ni kanske inte har tid att gå igenom allt bara för att ni bestämt er för att ta bort något i slutet. Men den här tråden var 3-4 sidor lång, färsk, och mitt inlägg var på samma sida eller möjligtvis sidan efter inläggen ovan.
Inget fel i att ni tar bort något inlägg, mitt eller nån annans, om ni inte tycker det passar där. Blev bara lite fundersam av tillvägagångssättet här, verkar motsägelsefullt och förstår inte hur ni tänkt.
Är det bara pga tidsbrist om ni tar bort ett inlägg men lämnar resten av tråden omodererad? Eller finns det andra anledningar? Om/när det är tidsbrist, går ni tillbaka senare eller "släpps" det bara? Verkar som det är smått kaos isåfall, ni hoppar hit och dit och tar bort det värsta här och var bäst ni hinner?

Ger isåfall en lite annan bild av modereringen än vad jag haft hittills...
(just mitt inlägg var i "tvättstugebråket" i aktuella brott, men min fråga gäller modereringen allmänt)