2012-06-24, 01:40
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
nej du och ogden gör kanske inte (även om du erkänner att du kan ha lättare att rösta för , om du sett namnet i viss situation innan) , men det finns med garanti mods som gör, jag har inget problem med detta och har sj bannat folk från forum för att dom irriterat mig , men att förneka att det kan hända är löjligt
Jag säger inte att det inte finns moderatorer som röstar efter huruvida de irriterar sig på användare eller ej. Jag säger däremot att de inte kan trycka igenom en avstängning eller bannlysning enbart på den grunden eftersom vi är många moderatorer som granskar alla avstängningsomröstningar. Även om det skulle vara så att det finns en moderator som är irriterad på dig och vill bannlysa dig, så måste det finnas gedigen saklig grund för att det ska gå att genomföra. Du måste alltså bryta mot reglerna för att bli avstängd.
Citera
2012-06-24, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag säger inte att det inte finns moderatorer som röstar efter huruvida de irriterar sig på användare eller ej. Jag säger däremot att de inte kan trycka igenom en avstängning eller bannlysning enbart på den grunden eftersom vi är många moderatorer som granskar alla avstängningsomröstningar. Även om det skulle vara så att det finns en moderator som är irriterad på dig och vill bannlysa dig, så måste det finnas gedigen saklig grund för att det ska gå att genomföra. Du måste alltså bryta mot reglerna för att bli avstängd.

nej klart att det inte händer enbart därför , men det kan få en omröstning som ellers kanske hade resulterat i en varning till at enda med avstängning, och nej pratar ju inte enbart om en enkelt moderator , men jag kan tänka mig en del är lite irriterade på mig efter ikväll , och om bara få av dom låter det påverka deres röst då kanske , det blir avstängning framför varning på den igångvarande omröstning
Citera
2012-06-24, 01:54
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
nej klart att det inte händer enbart därför , men det kan få en omröstning som ellers kanske hade resulterat i en varning till at enda med avstängning, och nej pratar ju inte enbart om en enkelt moderator , men jag kan tänka mig en del är lite irriterade på mig efter ikväll , och om bara få av dom låter det påverka deres röst då kanske , det blir avstängning framför varning på den igångvarande omröstning
Det är ju fortfarande bara en röst. Just för att undvika såna här problem brukar man se till att de skiljer mer än en röst i de här omröstningarna. Det är väldigt sällsynt att en omröstning slutar 21-20 för Avstängning, utan det är praxis att låta jämna omröstningar ligga öppna lite extra för att ett tydligare resultat ska urskiljas.
Citera
2012-06-24, 02:02
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Vi granskar och bedömer inlägget, inte användaren.
Precis som redan sagts, även om någon moderator skulle rösta utifrån sina känslor så påverkar inte det resultatet om användaren inte brutit mot reglerna eller brottet anses vara milt.
En avvikande röst uppmärksammas dessutom, så om det är någon moderator som sätter det i system att vilja rösta ut användare den irriterar sig på så blir inte den moderatorn långvarig då det inte accepteras.

Med andra ord: Om ett av dina inlägg blir fällt för ett 1.0x-brott så kan du räkna med att det blivit granskat och bedömt utifrån regelverket, inte för att det var just du som postade det.
Citera
2012-06-24, 02:08
Medlem
Mittpunkts avatar
Nær man rapporterar ett inlægg så får man från vissa moderatorer ett PM som tack eller att moderatorn skriver vad denna har gjort med ens rapportering.

Varfør skickar en del moderatorer inte PM på rapportering? Kan det møjligtvis bero på att tid inte finns till att skriva PM till alla som rapporterar eller beroende på en høg aktivitet i just det forat vilket inte møjliggør att moderatorn kan skicka PM till varje anvændare som rapporterar?

Tænker mest på MGB, nær jag brukar rapportera inlægg dær så får jag inom kort ett PM från Dretskol eller tzj.
Citera
2012-06-24, 02:13
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Nær man rapporterar ett inlægg så får man från vissa moderatorer ett PM som tack eller att moderatorn skriver vad denna har gjort med ens rapportering.

Varfør skickar en del moderatorer inte PM på rapportering? Kan det møjligtvis bero på att tid inte finns till att skriva PM till alla som rapporterar eller beroende på en høg aktivitet i just det forat vilket inte møjliggør att moderatorn kan skicka PM till varje anvændare som rapporterar?

Tænker mest på MGB, nær jag brukar rapportera inlægg dær så får jag inom kort ett PM från Dretskol eller tzj.
Jag tror att de som inte gör det låter bli av slentrianskäl, tyvärr. Det blir några klick extra om man ska besvara en rapport och ska man dessutom göra det personligt så tar det otippat mycket tid från själva modereringen. Jag är själv medveten om att jag är väldigt dålig på att tacka för rapporter, särskilt om jag gör som som rapportören tycker att jag ska göra, t ex raderar ett inlägg som är rapporterat för 0.03. Håller jag däremot inte med rapporteren så brukar jag skicka ett svar där jag förklarar varför jag inte håller med.

Är svar något som generellt sett uppskattas? Jag vill minnas att jag inte brydde mig nämnvärt när jag fick tack-pm innan jag blev moderator, så jag utgår nog väldigt mycket från mig själv här.
Citera
2012-06-24, 02:25
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Man kan välja att besvara en rapport och då genereras ett "färdigt" tack-PM som man kan fylla på med egen text.
Jag personligen brukar använda det när den som rapporterat skrivit en fråga eller liknande i rapporten som jag vill besvara, eller när jag vill motivera varför man inte agerar på rapporten.

Nu har jag ganska aktiva forum med många rapporter, så även om man skulle önska att det gick ut tack-PM till alla som rapporterar så är det lite opraktiskt då en och samma användare kan ha rapporterat många OT-inlägg i olika trådar vilket skulle ge väldigt många tack-PM och fylla PM-korgen.

Tacksamma är vi dock alla är jag övertygad om.
Citera
2012-06-24, 02:30
Medlem
det jag kommer göra du är att spendera all tid jag har övers att hitta fel och brott här och rapportera ALLA även dom löjliga, då blir mods ju glada och enligt dom sj vill det ju resultera i stort sett inget jobb till dom
Citera
2012-06-24, 02:31
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:

Jag skriver endast tillbaka om jag inte håller med, behöver mer information, samt om det är en ny RP:are. Min erfarenhet är att det räcker med ett eller två tack-PM för att medlemmen ska fortsätta RP:a.

Men som Frasse skriver är det också en fråga om tidbrist. Att ta hand om regelbrott på forumet är bara en av flera uppgifter som ingår i moduppdraget, även om det är det enda som medlemmarna ser. Vi har interna skyldigheter i Outlaw som också tar tid, speciellt om man modererar ett flertal fora. Sen vill man också ha tid över att läsa och skriva som en vanlig medlem.

Men RP uppskattas alltid, något som vi brukar framföra i det här forumet.
Citera
2012-06-24, 02:32
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Tacksamma är vi dock alla är jag övertygad om.
Oja, väldigt.

Jag modererar en del tunga forum med mycket RP:s och mycket regelbrott, så jag svarar inte på alla RP:s då det skulle ta otroligt lång tid. Om det däremot är någon som återkommer ofta, som rapporter flitigt, brukar jag skicka ett "tack för allt ditt RP:ande"-PM, och om det är något speciellt som användaren skriver som motivering eller liknande.
Citera
2012-06-24, 03:07
Medlem
Zoms avatar
Citat:
med 90 av svaren raderade ja dock vissa ot/trams inlägg har mods missat , och även direkt efter detta var gjort kom ännu ett OT inlägg i tråden vilka jävla skämt .. men helt er eget problem nu , den kommer ge er mycket jobb den tråden , och jag kommer påpeka ALLA små fel och brott jag ser från nu ...
ni kommer säkert önska att jag hade hålld det till ett enkelt ot inlägg nu och då, och skulle inte bli forvånad över att det också ska framkalla gnäll från nån mod
Ja, vilket är irrelevant. Min poäng var att trådens diskussionsunderlag fortfarande är aktuellt.

Men ja, känn dig fri att rapportera regelbrott i de trådar du ser. Det uppskattas, oavsett om rapporterna är felaktiga eller ej.

Citat:

Jag är tyvärr ganska dålig på sånt får jag väl erkänna. Jag uppskattar när folk RP:ar och jag ger respons när jag kommer ihåg. Är det bara enklare rapporter för 0.03 så brukar jag dock bara svara om det är nya eller flitiga RP:are.
Citera
2012-06-24, 10:00
Medlem
najass avatar
Citat:
det jag kommer göra du är att spendera all tid jag har övers att hitta fel och brott här och rapportera ALLA även dom löjliga, då blir mods ju glada och enligt dom sj vill det ju resultera i stort sett inget jobb till dom

Ja, givetvis är det så. Det är enda chansen vi har att hinna med och att överhuvudtaget upptäcka regelbrott. Dvs att folk RP:ar alla regelbrott de ser. Det har mods sagt i alla år jag varit med på FB så det borde inte vara något nytt. Vill du spendera all din tid med att leta upp och rapportera regelbrott så är vi mycket tacksamma.

RP:a, RP:a, RP:a!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in