Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Varje gång jag ser "mod får gärna flytta tråden om den ligger fel" så undrar jag varför användaren inte har tagit den tiden det tar att skriva den meningen att göra en enkel sökningen på ett ord som är relevant för just hans frågeställning för att se var tråden verkar passa bäst.
Absolut.
Men det ska i ärlighetens namn sägas att det inte alla gånger är så lätt. Vissa trådars ämnesval tangerar flera olika forumdelar, och då kan det vara svårt att veta om moderatorerna i nästa läge ska göra samma värdering som jag gör. På I&I är det inte ovanligt med trådar som jag tycker passar bättre i Relationer och Samlevnad, Media och Journalistik, Aktuella brott och kriminalfall, Religion, Politik inrikes etc - men där jag kan gissa mig till hur TS tänkt när denne valt att lägga tråden i ett integrations- och invandrarrelaterat forum. På samma sätt bör det - gissar jag - fungera i många andra forumdelar också. Om du själv startat en tråd i någon forumdel där du inte rör dig så mycket, så vet du säkert att det ibland kan kännas som en djungel och att man nästan får ångest när man måste välja.
Självklart finns alltid möjligheten att skicka PM till en eller flera moderatorer för att höra vart den passar, men ibland är en trådstart lite av färskvara som man bara måste få ur sig eller få svar på.
Nåväl, jag tänker inte sitta och försvara folk som gör mitt ideella arbete mer tungrott, men det kan ju i alla fall vara nyttigt att tänka på att det oftast är en gråskala när moderatorsbeslut tas, snarare än svartvita enkla beslut.