Citat:
Ursprungligen postat av Aizel
Så himla svårt är det inte att inte gå OT (eller inte bete sig som ett spån). Har man skrivit tusentals inlägg här borde man ha hyffsad koll på det. Hur fan gör folk för att börja bråka med moderatorerna till att börja med? För mig känns det lite som de idioter på uteställen som av någon outgrundlig anledning alltid lyckas börja tjaffsa med vakterna.
Tänkte precis samma sak.
Nu är jag långt ifrån en FB veteran, men under den tid som jag varit användare på FB så har jag bara fått en varning som jag själv förstod varför jag fick.
Har aldrig varit med om att en Mod kommer in i trådar och beter sig olämpligt eller dylikt. Så själv vet jag inte vad problemet skulle vara med själva Mod.
Att det finns och kommer in rötägg kan man inte hejda. Dom finns och kommer alltid att svepa in lite då och då, omöjligt att totalt stoppa det.
Nu kan det vara jag som missuppfattat det hela, men min uppfattning av FB är att det är ett opartiskt, mer eller mindre demokratiskt, helt enkelt ett öppet forum som satsar på diskussions underlag hellre än välskrivna texter.
Vad som är viktigt för en själv är inte alltid lika viktigt för en annan.
Vilket jag tror är den vanligaste anledningen till att man tycker att någon skriver utav "lägre klass".
Och det är det som gör FB så himla intressant, fascinerande och lärorikt. Att just få reda på andras åsikter. Inga strypta ordförråd och ett otroligt brett diskussionsunderlag.
Den här tråden t.ex.
Jag finner inget som helst intresse för den här tråden, jag tycker den borde skrotas. För, enligt mig, saknar den diskussionsunderlag. Då tråden handlar om någonting som jag inte bevittnat, inte kan finna källa till och inte råkat ut för.
Sättet du skriver och förklarar hur du vill ha ändrat, TS, låter mer som om du vill ha en klasshöjning.
Högre nivåer utav diskussioner, mer välskrivna och djupa inlägg.
Göra det hela ett tillhåll för professorer och adelsfolk.
Skulle det höjas till en sån ribba som du önskar så skulle det bli så torrt och tråkigt att det istället skulle tappa användare.