Citat:
OK, du verkar ha någon form av statistik på hur ofta vi friar eller fäller. Så vad är ration mellan hur ofta en felplacerad tråd flyttas till en annan forumdel och hur ofta de slängs i papperskorgen med hänvisning till att den är felplacerad och enbart detta?
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Med tanke på att det just alltid är en gråskala kanske man ska fria lite mer än att fälla.
Men nu har diskussionen bara kommit in på att trådar är felplacerade. Ett annat problem är den attityd som många moderatorer använder sig av gentemot TS när en tråd flyttas eller kastas. Jag sökte lite i papperskorgen i går (vilket inte är så lätt då man inte kan göra det ens genom avancerad sökning) och hittade ett flertal trådar bara de senaste dagarna där trådar slängts utan motivation eller med rent pubertala argument som ibland mer hör hemma i I&I... Att man är otrevlig mot TS är dessvärre inte heller någon ovanlighet. Det utstrålar maktfullkomlighet vare sig det var tänkt så eller inte.
Att vara ödmjuk och förlåtande kommer man många gånger mycket längre med i längden.
Med vänlig hälsning
ljudkellgren
Men nu har diskussionen bara kommit in på att trådar är felplacerade. Ett annat problem är den attityd som många moderatorer använder sig av gentemot TS när en tråd flyttas eller kastas. Jag sökte lite i papperskorgen i går (vilket inte är så lätt då man inte kan göra det ens genom avancerad sökning) och hittade ett flertal trådar bara de senaste dagarna där trådar slängts utan motivation eller med rent pubertala argument som ibland mer hör hemma i I&I... Att man är otrevlig mot TS är dessvärre inte heller någon ovanlighet. Det utstrålar maktfullkomlighet vare sig det var tänkt så eller inte.
Att vara ödmjuk och förlåtande kommer man många gånger mycket längre med i längden.
Med vänlig hälsning
ljudkellgren
När det gäller varningar generellt, så skulle jag gissa att det går minst 10 raderade inlägg utan varning på varje raderat inlägg som genererar varning, så hellre fria än fälla tror jag är genomgåenden i modereringen.
Jag tycker att du själv har en rätt risig attityd själv när du lite nedvärderande talar om mitt forum I&I som "pubertalt". Självklart finns det alla typer av människor och åsikter även på I&I och Flashback är något av en ventil för åsikter som kanske inte lika ofta luftas i verkliga livet. Konsten är att sovra bort de inlägg som är av låg kvalitet och strunta i dem, för att istället diskutera sakfrågor med de som verkligen klarar av att diskutera - och tro mig, det finns gott om dem. Stick in näsan där om du vågar...
Attityden vid trådslängningar får man förstås tycka vad man vill om. Personligen så varierar jag mig nog väldigt mycket beroende på vilken typ av trådstart det är, och om det är användare som återkommande gör samma fel. Upplever jag att det är ett ärligt misstag så finns det ingen anledning att vara otrevlig eller spydig, men så är inte fallet alla gånger. Att det finns folk som anser att vårt städande av forumet andas maktfullkomlighet är nog något vi tyvärr får leva med, oavsett hur ogrundat det är.
Det jag tycker att du ska göra när du upplever att någon moderator agerar maktfullkomligt är att ta en diskussion med denne i PM om varför de agerat på ett visst sätt i en viss tråd. Blir du inte nöjd med svaret så går du vidare till Admin. Det är förstås viktigt för alla moderatorers trovärdighet att inte någon ballar ur och börjar spela allan, men just nu känns det som om du faktiskt skjuter mygg med kanoner.