2011-07-02, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ditt inlägg är näst intill oläsligt, men om du menar att ÅnkelGunnar är mästare att dela ut varningar så har inte heller ÅnkelGunnar någon möjlighet att göra det utan att det gått igenom den process jag beskrev.

Sen verkar du inte ha fått någon varning alls så frågan kvarstår: på vad grundar du dina anklagelser?
Sorry om mitt sista inte gick fram ,,, alla stavar fel så ,varför du frågar om det e oläsligt, , ärligt så tror jag du kan förstå utan att behöva använda ett jävle FB ordspråk,,,,
Eller om du inte förstår , mina stavfel e du välkommen att fråga via PM ,,,, VILKET Ni mods e desvärre jävligt dåliga på att göra
Citera
2011-07-02, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChokDeeKap
Sorry om mitt sista inte gick fram ,,, alla stavar fel så ,varför du frågar om det e oläsligt, , ärligt så tror jag du kan förstå utan att behöva använda ett jävle FB ordspråk,,,,
Eller om du inte förstår , mina stavfel e du välkommen att fråga via PM ,,,, VILKET Ni mods e desvärre jävligt dåliga på att göra

Ber stort om ursäkt , men mig veterlígen fanns en ånkel konkel"!!!!
som jag misstog mig ,rätt ,fel,, banna mig om jag gjöta fel,,!
sorry
Citera
2011-07-03, 02:45
Medlem
Puyol2s avatar
Citat:
Ber stort om ursäkt , men mig veterlígen fanns en ånkel konkel"!!!!
som jag misstog mig ,rätt ,fel,, banna mig om jag gjöta fel,,!
sorry

Lugna ner dig lite nu, om man har fått blivit mod så tror jag nog att man är klok och vis.. Inte så att vem som helst kan bli mod..
Ja banna dig skulle inte sitta helt fel men är inte upp till mig så
Citera
2011-07-03, 02:49
Medlem
DXM-Redemptions avatar
En sympatisk människa som agerar sakligt. Tror man faller på att man saknar tålamod för idioti, vad gör man här egentligen?

En saklig vettig människa som kan något om underforumet denne modererar. Måste framgå med gott exempel i hur man bör föra sig och en diskussion i synnerhet.
Citera
2011-07-03, 03:36
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
LOL ni får kalla de va ni vill men det är fortfarnade ingen fri yttrycksfrihet när det finns en hög med Mods som dunkar varandra i ryggen och röstar som ni vill
jag skall och vill respketera flashback,, men så länge det finns små ungar som mods ,kan jag inte göra det!!
Frågar mig hur många mods som är 25+
och vet nåt om hur världen utanför forumet fungerar?
Sorry bannad snart ellr?
Jag är 25+ och du har fortfarande inte lagt fram något som kan kallas för konstruktiv kritik. Nyktra till och kom in i matchen.

"Bakom kulisserna" (i Outlaw) så skulle jag vilja påstå att vi mods är hårdare och mer kritiska mot varandra än vad vi är mot den genomsnittlige medlemmen. Dessutom vore det kontraproduktivt för admin att ha en massa lismande ja-sägare omkring sig. Forumet skulle inte utvecklas ö.h.t.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2011-07-03 kl. 03:44.
Citera
2011-07-03, 03:42
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
LOL ni får kalla de va ni vill men det är fortfarnade ingen fri yttrycksfrihet när det finns en hög med Mods som dunkar varandra i ryggen och röstar som ni vill
jag skall och vill respketera flashback,, men så länge det finns små ungar som mods ,kan jag inte göra det!!
Frågar mig hur många mods som är 25+
och vet nåt om hur världen utanför forumet fungerar?
Sorry bannad snart ellr?
Yttrandefrihet handlar om att få uttrycka vilka åsikter som helst utan att riskera repressalier. Att vi sedan har satt upp ett gäng formkrav för att få uttrycka dessa är ju något som gynnar alla som vill föra en seriös diskussion. Att följa de här formkraven är knappast svårt - själv har jag fått en tillsägelse under mina snart 5 år på forumet och det p g a att jag missförstått regelverket.

Vad har åldern på moderatorerna med något att göra? Medelåldern är troligtvis betydligt högre än vad du tror och jag tror inte att du skulle kunna gissa rätt ålder på mer än en handfull moderatorer om du försökte (och nej, försök inte, för det är inte on-topic någonstans och skulle dessutom eventuellt kunna tangera brott mot 1.06).
Citera
2011-07-03, 13:46
Medlem
turk.i.burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
"Bakom kulisserna" (i Outlaw) så skulle jag vilja påstå att vi mods är hårdare och mer kritiska mot varandra än vad vi är mot den genomsnittlige medlemmen. Dessutom vore det kontraproduktivt för admin att ha en massa lismande ja-sägare omkring sig. Forumet skulle inte utvecklas ö.h.t.
Varför är inte Outlaw synligt för vanliga medlemmar då ?
Senast redigerad av turk.i.burk 2011-07-03 kl. 13:51.
Citera
2011-07-03, 14:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turk.i.burk
Varför är inte Outlaw synligt för vanliga medlemmar då ?

Bland annat för att där visas regelvidriga inlägg så som hårda irl-outningar, seriösa knarkhandelsförslag och annat som inte ska finnas på forumet. Skulle Outlaw vara synligt så skulle moderatorer ju lika gärna kunna skita i att radera regelbrott. Sen kan jag tänka mig att det är en hel del diskussioner som inte är av värde för den genomsnittliga användaren. Till sist är det väl för att moderatorerna behöver nånstans där dom kan varva ner när det blir för drygt med allt "flashbackjobb".
Citera
2011-07-03, 23:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Skitsnack bland er "bad" ones
du tog tydligen åt dig så då ser jag det som en av er dåliga mods ,, förklara och visa gärna hur ni går till väga när ni bannar någon,, eller låt mig gissa det e hemligt
Det är inte ett dugg hemligt. En varning, eller en bannlysning, föregås av en omröstning bland moderatorerna i Outlaw.
Citera
2011-07-03, 23:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Bland annat för att där visas regelvidriga inlägg så som hårda irl-outningar, seriösa knarkhandelsförslag och annat som inte ska finnas på forumet. Skulle Outlaw vara synligt så skulle moderatorer ju lika gärna kunna skita i att radera regelbrott. Sen kan jag tänka mig att det är en hel del diskussioner som inte är av värde för den genomsnittliga användaren. Till sist är det väl för att moderatorerna behöver nånstans där dom kan varva ner när det blir för drygt med allt "flashbackjobb".
Ungefär så. I Outlaw diskuterar vi regeltolkningar, utveckling av forumet, fel på forumet, varningar/bannlysningar, potentiella nya moderatorer, hur vi ska arbeta osv. Jag förstår att man som medlem är nyfiken/misstänksam eftersom dessa diskussioner sker utan att medlemmarna får se dem. Jag var det som medlem, men efter att jag blev moderator känner jag att även om jag skulle sluta är jag väldigt trygg. Diskussionerna i Outlaw är emellanåt väldigt hårda och ni kan vara väldigt säkra på att vi inte sitter och kliar varandra på ryggen, utan ser vi fel påtalar vi dem.
Citera
2011-07-04, 00:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Ungefär så. I Outlaw diskuterar vi regeltolkningar, utveckling av forumet, fel på forumet, varningar/bannlysningar, potentiella nya moderatorer, hur vi ska arbeta osv. Jag förstår att man som medlem är nyfiken/misstänksam eftersom dessa diskussioner sker utan att medlemmarna får se dem. Jag var det som medlem, men efter att jag blev moderator känner jag att även om jag skulle sluta är jag väldigt trygg. Diskussionerna i Outlaw är emellanåt väldigt hårda och ni kan vara väldigt säkra på att vi inte sitter och kliar varandra på ryggen, utan ser vi fel påtalar vi dem.

Av samma skäl håller företag inte sina styrelse- eller ledningsgruppsmöten klockan 12 i matsalen.
Citera
2011-07-04, 00:28
Moderator
Lobengulas avatar
Idealiskt skulle ju vara om vissa diskussioner i Outlaw faktiskt var synliga för alla. Jag tänker på regeltolkningar, vad som är okej och vad som inte är det.

Jag håller också med föregående talare att Outlaw inte är det minsta ryggdunkning, det är en rätt tuff stämning och gör man fel så är det ord och inga visor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in