2010-01-30, 13:08
Medlem
BloodBrides avatar
OK, då nöjer jag mig med det svaret.
Citera
2010-01-30, 13:08
Medlem
clas_ohlssons avatar
Du kanske hade gått off topic?

Ibland är det lätt utan att man själv märker det. Oftast brukar det bara räcka med att svara på någon annan som gått OT utan att egentligen reflektera över om det hörde till topic eller inte. Då ahr i så fall båda blivit raderade.

Sen skulle det egentligen nästintill vara en omöjlighet att rapportera med, till exempel, ett PM till varje meddelande som tas bort då det uppskattningsvis rör sig om flera hundra meddelanden per dag i sådana fall.

EDIT: Fan många som hann före då!
Citera
2010-02-05, 11:52
Medlem
negersnopps avatar
Inlägg som raderas för att moderatorn inte uppskattar humorn

Att skämta i en tråd kan tekniskt sett räknas som OT, men utan humor i trådarna skulle inte en jävel läsa flashback, så varför raderas vissa humorinlägg?

T ex då jag rådde en kille att ta med droger och handbojor när han skulle sova över hos en tjej för första gången.
Citera
2010-02-05, 12:03
Medlem
Sorkus avatar
För att garantera att det inte raderas, ta och skriv några vettiga rader efter ditt skämt så brukar det ligga kvar.

Själv lämnar jag kvar skämten/trollning när dom görs med finess, ingen skrattar åt HÖ HÖ tar hon den i tvåan?.
Citera
2010-02-05, 12:40
Medlem
fags avatar
Troligen för att det var ett förjävla dåligt skämt. Så pesta inte ner oss med skiten - utan gör som man ska istället.
Dvs PMa.

Negersnopp.
Citera
2010-02-05, 13:53
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negersnopp
Att skämta i en tråd kan tekniskt sett räknas som OT, men utan humor i trådarna skulle inte en jävel läsa flashback, så varför raderas vissa humorinlägg?

T ex då jag rådde en kille att ta med droger och handbojor när han skulle sova över hos en tjej för första gången.

Är ganska säker på att det finns många som skulle läsa på Flashback även utan humor i trådarna.

Som sagts tidigare, se till att skriva någonting mer med substans förutom ditt skämt. Då är det mindre risk att inlägget ryker... annars kanske det ryker på OT eller oneliner.

Citat:
Ursprungligen postat av Obliver
F"lashback är fivubnen, family lajv heter det nu. Asså ursäktar min sd/blatte stavning men haiti är illa"

Hur kul som helst, ääääärligt Ingen behöver skriva mer, eller hur stavar jag svenska.

Suck

Du kan skriva på engelska, norska eller danska om det skulle underlätta för dig.
Citera
2010-02-05, 15:59
Avslutad
Försök få med något vettigt - sedan är det fritt fram att gå utanför ramarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
ingen skrattar åt HÖ HÖ tar hon den i tvåan?.

Tala för dig själv sork.
Citera
2010-02-05, 20:03
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
För att garantera att det inte raderas, ta och skriv några vettiga rader efter ditt skämt så brukar det ligga kvar.

Själv lämnar jag kvar skämten/trollning när dom görs med finess, ingen skrattar åt HÖ HÖ tar hon den i tvåan?.
Jag jobbar inte som du, man kommer INTE undan radering bara för att man slänger in någon rad OnT efter OT/skämtet!!
Absolut inte!
Citera
2010-02-05, 20:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negersnopp

Jag har inte kollat, men jag tror att det var jag som raderade inlägget. Om vi skulle tillåta liknande oneliners skulle det inte bli mycket till diskussioner. Visst, du kan säkert hitta massor av liknande inlägg som har fått stå kvar i olika trådar, men jag valde att ta bort det för att försöka hålla diskussionen i den tråden på en vettig nivå.
Citera
2010-02-05, 21:01
Medlem
BulkAndreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag jobbar inte som du, man kommer INTE undan radering bara för att man slänger in någon rad OnT efter OT/skämtet!!
Absolut inte!

Vet inte om jag förstått dig rätt nu. Men du menar alltså att du raderar alla inlägg som innehåller ett OT-skämt? Trots att resten av inlägget är OnT?

Hoppas inte du står för detta även efter att du tänkt efter..
Citera
2010-02-05, 21:11
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BulkAndreas
Vet inte om jag förstått dig rätt nu. Men du menar alltså att du raderar alla inlägg som innehåller ett OT-skämt? Trots att resten av inlägget är OnT?

Hoppas inte du står för detta även efter att du tänkt efter..
Jag tror att evilhoney menar att bara för att man för säkerhets skull petar in något som är OnT, efter att ha skrivit ett OT-skämt, så räcker inte det för att inlägget ska få vara kvar. Det måste finnas mer substans i det hela.

Exempel:
"Höhöhö, du kan ju be henne att ta den i tvåan!

Öh... Nä, men för å va seriös, jag tycker att du gör fel!
"

Jag antar (och hoppas) att det var sådana inlägg evilhoney syftade på, för de tillför ju ändå ingenting till debatten. Jag hoppas däremot att inlägg som är mer konstruktiva och tillför någonting till diskussionen, men som ändå kanske innehåller ett litet OT-skämt, får vara kvar.

Tolkade jag det rätt?
Citera
2010-02-05, 21:13
Medlem
moderatswings avatar
Jag raderar trams. Även om det ibland kan vara sådant jag skrattar till åt. Så det handlar inte om man uppskattar humorn eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in