2011-07-04, 00:43
Medlem
teflonpannan69s avatar
Får man fråga om det någonsin händer att en omröstning avslutas till en användares fördel?

Man får ofta höra '' Omröstat i Outlaw som vanligt'', men ingenting mer.

Lite siffror skulle ju vara kul att höra.
Citera
2011-07-04, 08:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Får man fråga om det någonsin händer att en omröstning avslutas till en användares fördel?
Jag skulle säga att det händer relativt ofta att omröstningens utfall blir att ingen åtgärd sker och att inlägget återställs. Nu är det självklart som så att det är moderatorer som avgör vilka inlägg som kan tänkas innehålla ett regelbrott och därför gallrar rätt så ordentligt bland det man får in som RP från användarna.
Citera
2011-07-04, 12:48
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69

Man får ofta höra '' Omröstat i Outlaw som vanligt'', men ingenting mer.

Lite siffror skulle ju vara kul att höra.
Det sker rätt ofta, och röstandet handlar också om åtgärd, så att det blir inte varning i varje omröstning, utan i den så blir det bannlysning, en del varning och en del tillsägelse. Och i en del blir det ingenting och i en del fall blir det ingenting samt återställning av inlägget.

Men om utfallet i omröstningen blir "inget", så märker heller ingen av det, eftersom ingenting görs och inget straff delas ut.
Tillsägelser märks endast av den som får det, vilket gör att endast varningar och bannlysningar syns för alla andra.
Citera
2011-07-04, 12:56
Medlem
Jag har inte läst alla 171 sidor, men jag har en fråga: Hur ser fördelningen kvinnor/män, invandrare/svenskar och spridningen åldersmässigt sett ut på ett ungefär?
Citera
2011-07-04, 13:09
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontegoBay
Jag har inte läst alla 171 sidor, men jag har en fråga: Hur ser fördelningen kvinnor/män, invandrare/svenskar och spridningen åldersmässigt sett ut på ett ungefär?
Invandrare är väl också svenskar?

Ärligt talat...så vet jag inte och det gör egentligen ingen annan heller, förutom de mods som träffat varandra.
Vi är lika anonyma som ni och såvitt jag vet kan modskåren till 90% bestå av f.d. iranska kvinnor i 50-årsåldern.
Nu pekar det ju snarare mot att flertalet är män i övre 20-årsåldern men det är ju isåfall inte konstigt, det är ju såvitt jag vet huvudgruppen på forumet.
Men trots detta så har vi ju faktiskt en ganska stor andel kvinnliga moderatorer, nästan så många att regeringen borde skämmas att de inte är lika jämställda som vi...och våra är utsedda pga sina kunskaper, ingen jävla kvotering här inte!
Citera
2011-07-04, 18:41
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetprins
Jag fick precis en tillsägelse för off topic, helt enligt reglerna så det är ingentim jag motsätter mig. Dock så blev jag lite konfunderat när jag läste PM:et som moderatorn skickade - ska man i det läget besvara PM:et och be om ursäkt eller helt enkelt skita i det och låta livet ha sin gång? Brukar ni be om ursäkt vid regelbrott?

Jag tänkte att det kanske kan vara en fin gest, men samtidigt kan ju modden ta det på fel sätt och tro att man är näsvis eller spammar. Vad säger ni?

Nja jag vet inte, men klart att man har dragit på sig några tillsägelser och ofta tycker jag att dom har varit helt fel, men det beror på att det har varit " nya mods "
Nya mods har ju inte den rätta taktkänslan.
Skulle jag få en tillsägelse av typ
-jOE!
Arbetarbroder
evilhoney
impieteer
Megaforce
MondoBizarro
Ruskigbuss
snapcase
Stocko
vf

Då vet jag att det var ok, och kanske skulle be om ursäkt.
Citera
2011-07-04, 19:40
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Nja jag vet inte, men klart att man har dragit på sig några tillsägelser och ofta tycker jag att dom har varit helt fel, men det beror på att det har varit " nya mods "
Skulle jag få en tillsägelse av typ
-jOE!
Arbetarbroder
evilhoney
impieteer
Megaforce
MondoBizarro
Ruskigbuss
snapcase
Stocko
vf

Då vet jag att det var ok, och kanske skulle be om ursäkt.
Arbetarbroder har alltid varit väldigt trevlig och förklarat noga varför han ger ut tillsägelser osv, det är bara att gilla läget och att bita ihop.
Dom nya moderatorerna får suga lite kukar tills de klättrar upp för stegen och börjar förtjäna sin respekt på det rätta sättet.

Nu ska ni jävla nya patrask inte tro att ni får respekt om ni ger tillsägelser för det minsta lilla, det gör bara saken mycket värre, våga kompromissa och var hövliga mot alla användare så kommer ni att få respekten ni förtjänar annars icke.
Citera
2011-07-04, 20:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Fast nu är ju det i och för sig inget annat än rent skitsnack. Du har bannlysts uteslutande på grund av att du fått för många tillsägelser. Alla dina tre ohörsamhetsvarningar har föregåtts av omröstningar där alla moderatorer - nya som gamla - haft möjlighet att ifrågasätta eventuella felaktigheter. Du tycker helt enkelt fel i frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Arbetarbroder har alltid varit väldigt trevlig och förklarat noga varför han ger ut tillsägelser osv, det är bara att gilla läget och att bita ihop.
Dom nya moderatorerna får suga lite kukar tills de klättrar upp för stegen och börjar förtjäna sin respekt på det rätta sättet.

Nu ska ni jävla nya patrask inte tro att ni får respekt om ni ger tillsägelser för det minsta lilla, det gör bara saken mycket värre, våga kompromissa och var hövliga mot alla användare så kommer ni att få respekten ni förtjänar annars icke.
Fast nu kvittar det egentligen vad du tycker, det är vid en ohörsamhetsomröstning som tillsägelserna värderas av moderatorskollektivet.
Citera
2011-07-04, 21:46
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast nu är ju det i och för sig inget annat än rent skitsnack. Du har bannlysts uteslutande på grund av att du fått för många tillsägelser. Alla dina tre ohörsamhetsvarningar har föregåtts av omröstningar där alla moderatorer - nya som gamla - haft möjlighet att ifrågasätta eventuella felaktigheter. Du tycker helt enkelt fel i frågan.
Fast nu kvittar det egentligen vad du tycker, det är vid en ohörsamhetsomröstning som tillsägelserna värderas av moderatorskollektivet.

Nja nu läser du inte vad jag skriver, det har hänt tidigare också,.,..,
Det som är problemet är att det är nya mods som på alla sätt försöker sätta dit gamla medlemmar.
Sen att ni röstar i "outlaw" är ett skämt, då det nu nästan bara finns nya mods.'
Saknar typ pendeltåg, Heinze.
Citera
2011-07-04, 21:52
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
... på alla sätt försöker sätta dit gamla medlemmar.
Och ändå fick du amnesti. Märkligt.
Citera
2011-07-04, 21:57
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Nja nu läser du inte vad jag skriver, det har hänt tidigare också,.,..,
Det som är problemet är att det är nya mods som på alla sätt försöker sätta dit gamla medlemmar.
Sen att ni röstar i "outlaw" är ett skämt, då det nu nästan bara finns nya mods.'
Saknar typ pendeltåg, Heinze.
Och varför skulle de göra det? Tror du att det handlar om någon slags konspiration? Eller att det är personligt av något slag?
Citera
2011-07-04, 21:59
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Och ändå fick du amnesti. Märkligt.
Inte märkligt, då jag inte borde blivit bannlyst.
Tack och lov så är inte du najas eller Fina Gubben admin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in