2013-01-03, 22:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Visst förkommer det officiella tillrättavisningar...
https://www.flashback.org/sp35568317
https://www.flashback.org/sp38839704

Ibland är det nödvändigt för att användarna ska få reda på att moderator agerat felaktigt.
Däremot så handlar det ju inte om att skälla ut efter notor utan mer att klargöra vad som gäller.
Precis Och jag skulle inte kalla det för offentliga tillrättavisningar, utan för offentliga korrigeringar. Det är korrigeringen som är det viktiga, och hurpass mycket korrigeringen tas som en tillrättavisning är upp till var och en.
Citera
2013-01-06, 03:08
Medlem
Maxipower1s avatar
Är det rimligt att bli varnad när man skriver att ngn ska ge fan i att tramsa sönder en tråd?

Då den tråden var på väg med oändliga tramsinlägg.

Berörd tråd gällde Dubbelmordet i Linköping

Är grymt på besviken på att få en varning då tramset avbröts efter mitt inlägg.

Varningen utdelades av Cousin Cocaine
Citera
2013-01-06, 03:17
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Är det rimligt att bli varnad när man skriver att ngn ska ge fan i att tramsa sönder en tråd?

Då den tråden var på väg med oändliga tramsinlägg.

Berörd tråd gällde Dubbelmordet i Linköping

Är grymt på besviken på att få en varning då tramset avbröts efter mitt inlägg.

Varningen utdelades av Cousin Cocaine
Ja, det är det. Det är ju off topic.

Och detta ska tas med CC först. Se Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator i FAQ:n.
Citera
2013-01-06, 03:57
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Ja, det är det. Det är ju off topic.

Och detta ska tas med CC först. Se Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator i FAQ:n.

Han borde ha tackat istället

Om han ens behagade läsa inläggen i den tråden
Citera
2013-01-06, 04:19
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Han borde ha tackat istället

Om han ens behagade läsa inläggen i den tråden
Om du vill ha ett tack föreslår jag att du skickar rapporter på inlägg du anser bryter mot reglerna, inte baksätesmodererar. Du kan t.ex. läsa Vad tycker ni moderatorer om hobbymodererande? som tar upp detta ämne (åtminstone den senare delen av tråden).
Citera
2013-01-06, 04:29
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Om du vill ha ett tack föreslår jag att du skickar rapporter på inlägg du anser bryter mot reglerna, inte baksätesmodererar. Du kan t.ex. läsa Vad tycker ni moderatorer om hobbymodererande? som tar upp detta ämne (åtminstone den senare delen av tråden).

Heller hur du

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17592942&postcount=3
Citera
2013-01-06, 05:06
Medlem
AIKDaniels avatar
en mod som inte är så sur, man märker verkligen av det och i vissa lägen kan jag förstå att de är det. En mod som lika gärna skulle kunna vara en vanlig användare men där man ser upp lite extra till de seriösa och bra svaren de ger en.

Pörr är en moderator jag är väldigt nöjd med!
Citera
2013-01-18, 00:09
Bannlyst
Jag bestred en moderators utdelade varning med krav om motivering och då skrev han/hon " nästa gång blir det bannlysning"
Citera
2013-01-18, 00:23
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interasistmen
Jag bestred en moderators utdelade varning med krav om motivering och då skrev han/hon " nästa gång blir det bannlysning"

Tog du upp det med någon av oss admins? För om det är så som du skriver så är det inte korrekt agerat.

admin5
Citera
2013-01-18, 02:50
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interasistmen

Du har ju aldrig fått någon varning...
Citera
2013-01-18, 17:30
Bannlyst
Har börjar tycka illa om fb att jag tappar förtroendet för fb.
Varför får man inte öppet kritisera mod? Värre än Kinas yttrandefrihet.

Fick det här av nån simpel gunnar: 0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

Så min frågalyder, i denna tråd eller om man nu får starta en tråd om det men knappast?

Men vet han att jag kontaktat en mod utan svar?
Citera
2013-01-18, 17:33
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate-Kalle
Har börjar tycka illa om fb att jag tappar förtroendet för fb.
Varför får man inte öppet kritisera mod? Värre än Kinas yttrandefrihet.

Fick det här av nån simpel gunnar: 0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

Så min frågalyder, i denna tråd eller om man nu får starta en tråd om det men knappast?
Självklart får man kritisera en moderator, men givetvis inte i en tråd där det är offtopic. På samma sätt är det givetvis inte förbjudet att bajsa, men man får givetvis inte göra det på sin granne när denne ligger och solar.

Bara för att man får göra någonting betyder det inte att man får göra det alltid i alla lägen. Förstår du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in