2011-07-01, 23:54
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChokDeeKap
Ok vältalat , men det finns fortfarnade mods som ser det som sin livsuppgift att sraffa banna flytta trådar egentligen helt i onödan,,
många av er gör ett bra jobb,, ungefär som en fotbollsdomare som dömmer en match, syns han inte e han bra, men vissa vill gärna synas här,,
genom att flytta banna straffa,,
flashback e kanon , dock behövs mods som e lite utöver det vanliga ,, och tyvärr syns dom med sin frånvaro,,
Frågan är då vad du grundar dina anklagelser på...en moderator kan inte straffa eller banna någon användare även om det nu skulle finnas sådan "livsuppgift".
Alla raderingar, flyttningar och utdelande av tillsägelser är synliga för alla moderatorer, och om du tog till dej WG2s inlägg så kanske du inser att om någon moderator är olämplig och missbrukar sina knappar så upptäcks det.
Citera
2011-07-02, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Frågan är då vad du grundar dina anklagelser på...en moderator kan inte straffa eller banna någon användare även om det nu skulle finnas sådan "livsuppgift".
Alla raderingar, flyttningar och utdelande av tillsägelser är synliga för alla moderatorer, och om du tog till dej WG2s inlägg så kanske du inser att om någon moderator är olämplig och missbrukar sina knappar så upptäcks det.

Skitsnack bland er "bad" ones
du tog tydligen åt dig så då ser jag det som en av er dåliga mods ,, förklara och visa gärna hur ni går till väga när ni bannar någon,, eller låt mig gissa det e hemligt
Citera
2011-07-02, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ok vältalat , men det finns fortfarnade mods som ser det som sin livsuppgift att sraffa banna flytta trådar egentligen helt i onödan,,
många av er gör ett bra jobb,, ungefär som en fotbollsdomare som dömmer en match, syns han inte e han bra, men vissa vill gärna synas här,,
genom att flytta banna straffa,,
flashback e kanon , dock behövs mods som e lite utöver det vanliga ,, och tyvärr syns dom med sin frånvaro,,

Tänk så här, det vore konstigt om forumet skulle skötas på ett sånt sätt så att jag skulle tycka att allt var precis som jag ville hela tiden. Det är så många människor inblandade och hur skulle allt kunna bli så att alla tyckte att allt var perfekt hela tiden. Lite gnissel får man räkna med helt enkelt. Det kan inte glida som en kniv i varmt smör när det är en hel jävla cirkus som ska skötas.
Citera
2011-07-02, 00:18
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
du tog tydligen åt dig så då ser jag det som en av er dåliga mods ,, förklara och visa gärna hur ni går till väga när ni bannar någon,, eller låt mig gissa det e hemligt

Nej då utan vad vill du veta? Eller du litar kanske inte på mig heller i denna frågan?

Ingen enskild moderator delar utan varningar utan det är uppe för omröstning i outlaw och då kan alla mods se inlägget det gäller.

Har man samlat på sig för många tillsägelser kan det bli en varning för ohörsamhet och även där kan alla se tidigare tillsägelser och ha synpunkter på dessa.Det är som sagt ingen som ensam kan få en medlem avstängd.
Senast redigerad av .ZoeJane. 2011-07-02 kl. 00:20.
Citera
2011-07-02, 00:19
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Det är inte alls hemligt. Du skriver ett inlägg som anses bryta mot en av forumets regler. Inlägget raderas och det startas en omröstning bland moderatorerna i Outlaw. Alla moderatorer kan se inlägget och kan föra fram sin åsikt huruvida inlägget faktiskt bryter mot någon regel eller om det ska återställas. Om majoriteten av de som röstat anser regelbrottet vara grovt nog för bannlysning så stängs användaren av.

Det är alltså inget en enskild moderator kan göra på egen hand.
Citera
2011-07-02, 00:35
Bannlyst
LOL ni får kalla de va ni vill men det är fortfarnade ingen fri yttrycksfrihet när det finns en hög med Mods som dunkar varandra i ryggen och röstar som ni vill
jag skall och vill respketera flashback,, men så länge det finns små ungar som mods ,kan jag inte göra det!!
Frågar mig hur många mods som är 25+
och vet nåt om hur världen utanför forumet fungerar?
Sorry bannad snart ellr?
Citera
2011-07-02, 00:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
LOL ni får kalla de va ni vill men det är fortfarnade ingen fri yttrycksfrihet när det finns en hög med Mods som dunkar varandra i ryggen och röstar som ni vill
jag skall och vill respketera flashback,, men så länge det finns små ungar som mods ,kan jag inte göra det!!
Jag skulle gissa på att medelåldern ligger en bit över 25.
Citat:
Sorry bannad snart ellr?
Skärp dig istället för att göra bort dig ännu mer...
Citera
2011-07-02, 00:39
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nej, inget hemligt alls.

Alla misstänkta brott mot en 1.0x-regel samt ohörsamhet tas upp inför moderatorkollegiet som bedömmer ifall det är ett brott och vilken åtgärd (tillsägelse,varning eller bannlysning) genom omröstning.

Moderatorerna kan enskilt dela ut tillsägelser för brott mot 0.0x-reglerna, men det är inte straff utan en tillsägelse. Får man flera tillsägelser (3-5st) kan man bli varnad för ohörsamhet, men då gäller samma process som vid brott mot 1.0x-reglerna, dvs att en omröstning sker och alla tillsägelser granskas och bedöms.

Om någon användare anser att inlägg raderats felaktigt har användaren möjlighet att kontakta berörd moderator, skulle man fortfarande inte vara nöjd kan man kontakta admin. Är man fortfarande missnöjd kan man ta upp det här i Flashback.
Citera
2011-07-02, 00:46
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
och vet nåt om hur världen utanför forumet fungerar?
Sorry bannad snart ellr?
Är du medveten om att det är ca 100 moderatorer? Om du tror att vi sitter och dunkar varandras ryggar och tycker lika i alla frågor så är du galet ute.

Vad gäller medelåldern är jag ganska övertygad om att den ligger över 25, för min del var det många år sedan jag fyllde 25.
Citera
2011-07-02, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nej, inget hemligt alls.

Alla misstänkta brott mot en 1.0x-regel samt ohörsamhet tas upp inför moderatorkollegiet som bedömmer ifall det är ett brott och vilken åtgärd (tillsägelse,varning eller bannlysning) genom omröstning.

Moderatorerna kan enskilt dela ut tillsägelser för brott mot 0.0x-reglerna, men det är inte straff utan en tillsägelse. Får man flera tillsägelser (3-5st) kan man bli varnad för ohörsamhet, men då gäller samma process som vid brott mot 1.0x-reglerna, dvs att en omröstning sker och alla tillsägelser granskas och bedöms.

Om någon användare anser att inlägg raderats felaktigt har användaren möjlighet att kontakta berörd moderator, skulle man fortfarande inte vara nöjd kan man kontakta admin. Är man fortfarande missnöjd kan man ta upp det här i Flashback.

Ok dig som ,mod har jag inte serr eller träffat på tror jag , well done,, däremot finns kollega ånkelkonkel ,, har för mig det finns likvärig ånkelkokel???
e en mästare på att bemöda folk med varnigar, eller im jag inte mnns fel
,hoppas detta jan fe nåt at få diskutera vissa mods ,,
ok?
Citera
2011-07-02, 00:56
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ok dig som ,mod har jag inte serr eller träffat på tror jag , well done,, däremot finns kollega ånkelkonkel ,, har för mig det finns likvärig ånkelkokel???
ok?

Jag är snart 40 (hu). Och du min herre, verkar en smula onykter.
Citera
2011-07-02, 00:59
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
ok?
Ditt inlägg är näst intill oläsligt, men om du menar att ÅnkelGunnar är mästare att dela ut varningar så har inte heller ÅnkelGunnar någon möjlighet att göra det utan att det gått igenom den process jag beskrev.

Sen verkar du inte ha fått någon varning alls så frågan kvarstår: på vad grundar du dina anklagelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in