Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Fast där har du ju helt fel. Det händer ofta att en person får vänta på en varning till istället för avstängning för att det är för "milda" OT eller för att de kommit i för tät följd så att varningen ej hunnit noteras av användaren osv osv så du är helt ute och cyklar.
Dessutom: om ALL OT som vi raderar skulle generera varning så skulle du få se på avstängningsstorm, det är mängder med inlägg som raderas för att det inte hör till diskussionen men ändå inte ges varning.
Skulle du hellre se att alla inlägg som bedöms vara utanför ämnet, oneliner eller trams skulle ges varning? Det är väl ungefär det man kan göra för att ha en jämn nivå över forumet.
Personligen tycker jag att det är bra att varningar inte ges för precis allt utan bara där det anses berättigat, även om det betyder att en del inte får det trotts att de gjort inlägg som inte hört till ämnet.
Dessutom: om ALL OT som vi raderar skulle generera varning så skulle du få se på avstängningsstorm, det är mängder med inlägg som raderas för att det inte hör till diskussionen men ändå inte ges varning.
Skulle du hellre se att alla inlägg som bedöms vara utanför ämnet, oneliner eller trams skulle ges varning? Det är väl ungefär det man kan göra för att ha en jämn nivå över forumet.
Personligen tycker jag att det är bra att varningar inte ges för precis allt utan bara där det anses berättigat, även om det betyder att en del inte får det trotts att de gjort inlägg som inte hört till ämnet.
Det är ganska mycket stängningar på ohörsamhet, och väldigt få äldre postare kvar.
Du anser att det är fel och du kanske inte ser 100-110 modds agerande var dag eller sitter du och kontrollerar detta?
Nej jag har verkligen provat att kolla varning för OT och det är en godtycklig regel, och det är den regeln som retar upp folk mest, och då blir det så att man inte ser dom igen vilket är tråkigt.
Jag har själv råkat ut för en ny modd som bara gick som en rabiat och tog en mening OT (som den tolkade det) , och brydde sig inte om de andra 20 meningarna i samma inlägg.
Det är inte så seriöst att panga på med OT varningar bara för att man kan eller är ny och/eller inte bör modda alls.
Jag pratar inte om onliners eller trams. Det finns ändå tillräckligt samtidigt som hyfsade postare ryker på ohörsamhet och många av dom är inte i närheten av det som ligger kvar, som är totalt sanslöst usla inlägg. Ska man skicka ut folk på OT för småsaker ska man kanske inte låta annan bedrövlig skit ligga.
OT med varningar och avstängningar på den samma ska inte vara godtyckliga utan följa de andra reglerna där man mer ser att det är en samstämmig tolkning.
Jag anser inte det är rätt att du frågar 10 modds om en OT varning och man inte är överens om vad eller varför det är OT, eller om det ens är det.
Då fungerar inte regeln bra. Det är min åsikt om just detta.
Nej kan inte 10-110 modds enas om vad som är OT ska det väl fan inte ges varningar för allt som raderas , och det är inte ovanligt att det raderas lite förhastat och sen kommer det raderade inlägget tillbaka,.
Citat:
Att man är en erfaren användare minskar risken avsevärt att få en varning, inte p.g.a. att man prioriteras eller behandlas annorlunda - utan för att man vet var gränserna går.
Eftersom du antagligen inte kartlägger andra användare så utgår du ifrån dig själv, antagligen har du helt enkelt struntat i regelverket - gå igenom dina varningar så ska du se att de är rättfärdigade.
Ursprungligen postat av Bitsocker
Att man är en erfaren användare minskar risken avsevärt att få en varning, inte p.g.a. att man prioriteras eller behandlas annorlunda - utan för att man vet var gränserna går.
Eftersom du antagligen inte kartlägger andra användare så utgår du ifrån dig själv, antagligen har du helt enkelt struntat i regelverket - gå igenom dina varningar så ska du se att de är rättfärdigade.
Nej det har inget med van användare att göra då det gäller OT varningar. Det syns väl tydligt på antal äldre som inte är kvar. Och de som annonseras ut i det forum för avstängningar.
Jag tror att en del blir så förbannade att dom inte kommer tillbaka och det ska ju inte behövas på en regel som kan tolkas godtyckligt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-01-08 kl. 20:18.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-01-08 kl. 20:18.