2010-08-12, 02:23
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Okej, kul att du lägger ner det där extrajobbet för att skapa ett bättre forum för oss som hänger här. Skulle vara kul om du försökte sprida av dig lite på andra lite latare Moderatorer som med största säkerhet för länge sedan hade låst den här tråden vi just nu skriver i.

Det handlar nog mer om riktlinjer än lathet. Träffar du t ex på mig i form av moderator i it-säk och du just frågat hur man hackar en dator kommer jag säkert gorma lite om att läsa klistrade trådar och sen slänga/låsa din tråd. Inget forum är ju riktigt det andra likt men tar man sig bara tid att läsa klistrade trådar och ev. förhållningsregler/info om hårdare moderering än vanligt i forumet man besöker så behöver man oftast inte få sin tråd låst eller papperskorgad.

Kul att du kommer med åsikter och idéer =)
Citera
2010-08-12, 03:40
Bannlyst
finns en mod. hassefloyd eller vafan han heter som spärrar många osm bara in i h-e. cst också
Citera
2010-08-12, 10:51
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZigaZaga
finns en mod. hassefloyd eller vafan han heter som spärrar många osm bara in i h-e. cst också
De du nämner har sommar haft hand om bla Övrigt - sista utvägen samt Vardagsbekymmer.
Folk startar av ren lättja trådar där som har självklara mer lämpade forum.
Likaså används de två nämnda forumen som en slags ersättning för Laidback dels av folk som inte har tillgång till LB samt folk som tydligen skiter i vilket.
Citera
2010-08-12, 10:51
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
https://www.flashback.org/t1265627p2 Moderators motivering, låt killen ställa en fråga? Vad förlorar Mod på det?
https://www.flashback.org/t1265387 Förstår inte riktigt varför den här slängs i PK, säg att uppgifterna personen uppger inte stämmer och är felaktiga. Då måste TS skapa en ny tråd.
https://www.flashback.org/t1266386 Här förstår jag inte alls vad moderator håller med, är han efterbliven? Låt folk diskutera.

Det här är tre trådar jag letade upp genom att inte ens behöva scrolla ner, förstår inte er som absolut inte kan hitta något fel som Moderatorer gjort.

Helt rätt ju?
1:a länken - hur ska vi veta det på flashback?
2:a länken - fråga, han fick svaret, nöjde han si inte med det får han väll PM:a, vilket inte har hänt.
3:a länken - jaha, du tycker det är konstigt att denna stängdes och låstes... "Låt folk diskutera." - vem är efterbliven egentligen? Snubben hade ju inget diskussionsunderlag alls!
Citera
2010-08-12, 13:23
Medlem
Raketlennys avatar
Det är för stort forum för att göra på ditt sätt.
Citera
2010-08-12, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
De du nämner har sommar haft hand om bla Övrigt - sista utvägen samt Vardagsbekymmer.
Folk startar av ren lättja trådar där som har självklara mer lämpade forum.
Likaså används de två nämnda forumen som en slags ersättning för Laidback dels av folk som inte har tillgång till LB samt folk som tydligen skiter i vilket.
Om trådarna är startade på fel ställe kan väl Mod istället flytta tråden?
Citera
2010-08-12, 13:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Men å andra sidan lär sig aldrig användarna om de hela tiden blir servade av moderatorerna.

Jag kan hålla med om att i en del fall så kunde meddelandena vara tydligare, men samtidigt handlar det nog ofta om tidsbrist.
Citera
2010-08-12, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Men å andra sidan lär sig aldrig användarna om de hela tiden blir servade av moderatorerna.

Jag kan hålla med om att i en del fall så kunde meddelandena vara tydligare, men samtidigt handlar det nog ofta om tidsbrist.
Hur många sekunder det nu tar att skriva en mening?
Citera
2010-08-12, 13:57
Medlem
storbondens avatar
Citat:

Om det är uppenbart att en medlem har postat på ett ställe utan ens ha försökt undersöka var tråden är mera lämplig, tycker jag gott att moderatorerna kan slänga tråden. Fenomenet är vanligt när det gäller Övrigt, så det är helt förståeligt att moderatorerna gör som de gör.
Citera
2010-08-12, 13:58
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:

Varför ska vi belöna lättja? Hur komplicerat kan det vara att göra en sökning innan man postar? Är man osäker på om en trådstart är befogad eller var den ska ligga är det bara att skicka ett PM till en berörd moderator.
Citera
2010-08-12, 13:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Hur många sekunder det nu tar att skriva en mening?

Du missar att det handlar om rätt många trådar totalt sett.
Många bäckar små.
Citera
2010-08-12, 14:06
Bannlyst
https://www.flashback.org/t1266483 okej här då? Tramstråd? Vem är man nog att bedöma det? Finns det något särskilt system för att se vilka trådar som är olika seriösa? Jag har sett trådar som är betydligt "tramsigare" som inte låses. Allt beror helt enkelt på vilken moderator som är ansvarig för just den forumdelen och vilket humör han/hon är.

Klarare riktlinjer behövs för Moderatorer och oss användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in