2012-01-03, 01:26
Medlem
tzjs avatar
Vi eftersträvar en bra nivå på diskussionerna på Flashback. Inlägg som inte tillför diskussionen något, eller bara är trams, raderas och renderar i en varning. Så enkelt är det.

Var du än befinner dig så finns det regler. Skolan, jobbet, matbutiken, Flashback. Regler är regler och regler skall följas.

tzj/mod
Citera
2012-01-03, 01:29
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Diablo
Har märkt att nu hagglar varningar runt som ett åskväder , vad e det frågan om igentligen vill ni inte ha oss andvändare kvar på flb ? om så är fallet börjar ni lyckas ganska bra snart .
jag har vart medlem här i ganska många år och aldrig fått en varning . på 2 veckor har jag fått 2 varningar , detta är sanslöst . jag har pratat med en hel del personer och dom börjar med tycka att detta mer och mer liknar nåt stalin projekt . Är detta FLASHBACK som ska vara ett öppet community för alla och att få ha sin yttrandefrihet ?.... NEJ ....... knappast säger jag . nu törs man ju inte ens skriva i en tråd pga av att man kommer få en varning oavset , så antingen powertrippar Modz eller så är det en ny policy på g här. och visst jag har läst ang *hårdare* tag . men vad tror ni igentligen ?? detta är flashback och flashback är beroende av oss andvändare annars kommer detta att vara helt tomma sidor där ni kan banna och varna varandra , kanske kan va kul en stund men knappast i längden .
och sure jag tar det , jag blir väll bannad eller nåt .

Men nu får NI skärpa till er och tänka om , ska ni springa runt med nåt *storebros* syndrom och banna /varna alla andvändare som vågar säga vad dom tycker , trodde att flb hade vissa synpunkter och avståndstagande ang storebrors mentaliteten som redan finns i sverige genom stat ...
och för er som inte vet vad storebrorsmentaliteten är , det är när någon hela tiden övervakar dig och straffar dig om du inte är den laglydigaoch fogliga dåren som dom vill ha ......

Jag har ju förklarat för dig i PM: idk

/Mod
Citera
2012-01-03, 01:31
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
och regler javisst men inte så att dom tillämpas efter eget sinnestillstånd då ska man nog fundera om ,ifall man verkligen passar att ha den posetionen .

Tittade på dina varningar nu och de är helt korrekt utdelade. Första rörde en trebokstavsoneliner (Urk) och det andra nåt tjafs om troll.

admin5
Citera
2012-01-03, 01:32
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Du har fått två varningar för inlägg som är Off Topic för diskussionen. Flashback är ett diskussionsforum, och skriver man i en tråd, ska det vara något som tillför diskussionen, och som i bästa fall för den vidare, dvs. inlägget ska vara On Topic. De två inlägg som du fått varningar tillförde ingenting till diskussionen i de trådar du postade dem i och de blev således raderade, samt att du fick varningar för dessa. Det har ingenting med ett negligerande av yttrandefrihet att göra, att sådana inlägg tas bort.

Att dina Off Topic-inlägg var värda en varning, det kan man diskutera, men de moderatorer som gett dig dessa varningar, ansåg väl att en varning var på sin plats för dessa inlägg.

Sedan undrar jag om du har missat regel 0.06?

Citat:
0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM

Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så kontakta forumets administratörer.

Ifall du inte är nöjd med denna dialog, så är du välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback". Observera att inlägg som postas i avdelningen "Flashback" ska vara av intresse även för andra användare.

https://www.flashback.org/regler
Citera
2012-01-03, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vi eftersträvar en bra nivå på diskussionerna på Flashback. Inlägg som inte tillför diskussionen något, eller bara är trams, raderas och renderar i en varning. Så enkelt är det.

Var du än befinner dig så finns det regler. Skolan, jobbet, matbutiken, Flashback. Regler är regler och regler skall följas.

tzj/mod

det handlar väll snarare om att andvändaren blir bunden till händer och fötteroch till Modz välvilja och sinnestämning ? , och ges varken utrymme eller respekt för sin yttrandefrihet om han /hon inte får säga sin mening . Denna person kanske tycker och fler med denna att det som var skrivet tillförde en annan nyansering av tråden , men då fall den inte i smakenför någon och då skall personen i fråga straffas ?

Om jag skriver i en tråd om en hund som hyeter arne . att hunden skulel hettat kalle . så är det ju ot eller hur och beroende på vem som läser det just då ,är ju jag som andvändare utelämnad till denna persons lynna för just det ögonblicket . men jag Kanske tyckte att hunden skulel ha hetat kalle och kanske fler med mig . förstår du jargongen , vad det är jag åsyftar med denna tråd ?
Citera
2012-01-03, 01:37
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Du postade detta i en tråd där nån skänker bort sina trosor etc.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Du skall ju inte tvätta dina grejer. Hur skall man då kunna skönja dina härliga dofter?

urk

Sedan efterhandskonstruerar du att urk står för You Really Know (med U istället för You)

Lägg av nu din sopa

/Mod
Citera
2012-01-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Du har fått två varningar för inlägg som är Off Topic för diskussionen. Flashback är ett diskussionsforum, och skriver man i en tråd, ska det vara något som tillför diskussionen, och som i bästa fall för den vidare, dvs. inlägget ska vara On Topic. De två inlägg som du fått varningar tillförde ingenting till diskussionen i de trådar du postade dem i och de blev således raderade, samt att du fick varningar för dessa. Det har ingenting med ett negligerande av yttrandefrihet att göra, att sådana inlägg tas bort.

Att dina Off Topic-inlägg var värda en varning, det kan man diskutera, men de moderatorer som gett dig dessa varningar, ansåg väl att en varning var på sin plats för dessa inlägg.

Sedan undrar jag om du har missat regel 0.06?

https://www.flashback.org/regler

vart i denna tråden ser du att jag diskuterar ang dom 2 varningar jag fått? jag påpekade dom med hänsyftning till att ni har trigegr fingers . nu pratar jag om Powwertripps bland Modz eller en ny policy på flb .

Det är inte nödvändigt av er att prata ihop er ang mina varningar jag är i vart fall på väg ut ifrån flb . men ville ha lite svar innan jag avlägsnar mig efter 8 år .
Citera
2012-01-03, 01:39
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
det handlar väll snarare om att andvändaren blir bunden till händer och fötteroch till Modz välvilja och sinnestämning ? , och ges varken utrymme eller respekt för sin yttrandefrihet om han /hon inte får säga sin mening . Denna person kanske tycker och fler med denna att det som var skrivet tillförde en annan nyansering av tråden , men då fall den inte i smakenför någon och då skall personen i fråga straffas ?

Om jag skriver i en tråd om en hund som hyeter arne . att hunden skulel hettat kalle . så är det ju ot eller hur och beroende på vem som läser det just då ,är ju jag som andvändare utelämnad till denna persons lynna för just det ögonblicket . men jag Kanske tyckte att hunden skulel ha hetat kalle och kanske fler med mig . förstår du jargongen , vad det är jag åsyftar med denna tråd ?
För helvete; du skrev "urk". Det kan bara tolkas på ett sätt. Det är onödigt trams som inte hjälper diskussionen någonting utan bara är irriterande. Och lär dig att stava för guds skull.
Citera
2012-01-03, 01:40
Medlem
tzjs avatar
Citat:

Bunden till händer och fötter? Nja, där tog du allt i lille busfrö.

Jag förstår vad du menar, men se det ur moderatorernas perspektiv också. Vi har en stor del i hur diskussionerna ser ut i de trådar/avdelningar vi modererar. Om inte vi gör det stora jobbet som det faktiskt är, att städa bland ovidkommande kommentarer, så blir det ju väldigt tråkigt för våra medlemmar att läsa i tråden eller hur?

Jag är säker på att du håller med mig innerst inne. Vi gör ju jobbet så det blir så bra som möjligt för så många som möjligt!
Citera
2012-01-03, 01:44
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
vart i denna tråden ser du att jag diskuterar ang dom 2 varningar jag fått?

Du tar upp de varningar du fått (se det fetmarkerade inlägget nedan), och jag antar att det är därför som du är så upprörd och plötsligt svamlar om en massa saker som att Flashback inte värnar om yttrandefriheten, etc. Ser nu att du har haft viss kontakt med Wireless, men det verkar ju inte ha hjälpt särskilt mycket.

Citat:
jag har vart medlem här i ganska många år och aldrig fått en varning . på 2 veckor har jag fått 2 varningar , detta är sanslöst .

Citat:
jag påpekade dom med hänsyftning till att ni har trigegr fingers . nu pratar jag om Powwertripps bland Modz eller en ny policy på flb.
Vad är det för policy du vill ha? Ska man få skriva vad man vill i vilka trådar som helst? Om du startar en tråd, där du frågar vilken sorts muffins folk föredrar, ska jag då få skriva ett inlägg som enbart innehåller ordet "blä" i din tråd? För det är att jämföra med ditt "urk" i trostråden.

Om vi inte rensar OT, kommer trådar att fyllas med sådant skräp, och det kommer att störa de bra och intressanta diskussionerna och i vissa fall leda bort från trådarnas egentliga topic, vilket är ett allvarligt hot mot yttrandefriheten om något. Att radera OT och ge varningar för sådant, är inte ett hot mot yttrandefrihet.
Senast redigerad av JazzIsNotDead 2012-01-03 kl. 01:49.
Citera
2012-01-03, 01:47
Medlem
Citat:
men ät min skit du ditt powertrippande fitt svin . sug av din pappa som du alltid gjort sopan nr e för 1 gram cola djälva cp

ne nu skiter jag i detta luffar ställe till alla mods är min eviga skit och drick mitt piss bondluffare

Du gav kritik, dem svarade på din kritik och då går du tillbaka offensivt samt personliga angrepp? Inte konstigt att du har fått varningar..
Citera
2012-01-03, 01:51
Medlem
Autocratss avatar
Inte annat än hålla med. Förfärligt. Värdelösa regeltolkningar. Likt en åklagare som nyss upptäckt att det inte behövs bevis och därmed börjar avrätta så många människor som möjligt på så kort tid som möjligt...

Oerhört flumdumt inlägg ja, men grundstenen är att det är fy skam. (Självklart, majoriteten av varningarna är korrekt utdelade, men det finns vissa idioter som sitter och leker viktiga och delar ut varningar bara för att..).

Jäkla i-lands diskussion
Senast redigerad av Autocrats 2012-01-03 kl. 02:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in