Hejsan,
Jag drabbades ju av diverse personliga katastrofer som bland annat var nära att ta livet av mig, sedan som grädden på moset så dog min svärmor.
Jag trodde att jag skulle orka modda, men det var bara att glömma.
Tiden på golvet som vanlig medlem är en bra och nyttig påminnelse om hur det är att inte vara moderator, faktiskt.
( Det enda som kan reta mig är att jag hittar suspekta inlägg i narkforumen, och inte kan ta bort dem...)
Men,
att modda innebär också en press, som man måste hantera, ibland genom att helt enkelt hålla klaffen om sina personliga åsikter. Det är ett ansvar man tar på sig, det är INTE ett barnkalas som vissa tycks tro.
Det är väldigt svårt i vissa situationer att vara en rättvis moderator, och att till exempel en medlem som skrivit mycket bra, gör bort sig och bannas är INTE roligt att verkställa.
Sedan, att vissa tar befogade varningar på fullt allvar och mordhotar en personligen är inte heller så trevligt.
Men, det har varit undantag för mig, fast det hänt.
Varför jag modererat har varit för att jag helt enkelt älskar fb, och anser att forumet är viktigt för just detta uttjatade ord; Yttrandefrihet.
Och speciellt i de forum där jag verkat, dvs. drogforumen, det som är jättetabu om du inte håller antidrogföredrag ute på skolorna.
Jag har skrivit detta innan, men återigen, jag anser att drogforumen räddar liv, då det finns mycket erfaret folk där vad angår doseringar och annat.
Ungdomar kommer nog alltid vela testa droger, helt enkelt.
Jag kan inte tänka mig ett fb utan drogdelarna, faktiskt.
//SM