2010-03-26, 18:50
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ingen tråd alls förrän du kollar här: https://www.flashback.org/t951568

Detta är inte en tråd man direkt kan skriva av sig i så fort man inte gillar vad en moderator gjort.

OT raderat

// Mod

Jag kollade med SweTech först. Och anledningen till att jag inte kontaktade Administratorer är att de aldrig svarar.

Jag är mycket väl medveten om reglerna.
Citera
2010-03-26, 19:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag kollade med SweTech först. Och anledningen till att jag inte kontaktade Administratorer är att de aldrig svarar.

Jag är mycket väl medveten om reglerna.
Det faktum att du säger att du inte ens kontaktat admins diskvalificerar dig rätt rejält från att få gnälla i den här tråden.
Citera
2010-03-27, 17:18
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Varför är man så jävla hårda på "OT" innägg medans man ser igenom fingraran med folk som drar skämt om Vldsoffer,mördade etc?
Citera
2010-03-27, 18:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeaDeaDea
Varför är man så jävla hårda på "OT" innägg medans man ser igenom fingraran med folk som drar skämt om Vldsoffer,mördade etc?

För att skämten är OnT i de trådar där de får stå kvar?

/feldgrau
Citera
2010-03-27, 18:30
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Men det är ju en jävla sanning och de enda som verkar ha något emot mig här är ju gnagarna. Ni får gärna hata mig, det är knappast så att jag bryr mig. Jag förstår sen inte heller hur svårt det kan vara att se skillnad på mig som användare och moderator.

Borde man inte kunna begära att en moderator vet vad som är OT och inte?

PS. Flyttade den hit för att inte gå alltför mycket OT i fotbolltråden.
Citera
2010-03-27, 18:35
Medlem
csts avatar
Citat:

PS. Flyttade den hit för att inte gå alltför mycket OT i fotbolltråden.
RPa inlägg som du tycker är OT istället för att börja tjafs emot i tråden så lovar jag att en mod kommer att kika på det.
Citera
2010-03-28, 00:41
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Nja, det beror på. Handlar det om i egenskap av moderator så är det självklart ett rimligt krav då det rör inlägg som raders och eventuellt resulterar i en tillsägelse, men som användare är det kanske önskvärt att vi föregår som någon form av goda exempel, dock inget måste. Sköter vi oss inte så får även vi tillsägelser. Jag har fått en för 0.03, och jag har delat ut en tillsägelse till en medmoderator för 0.03. Det tolkar jag som att systemet fungerar hyfsat väl.
Citera
2010-03-29, 00:10
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Jag fick väl ett svar på min fråga, men! fortfrande...SKriver man OT i en tråd så är det större regelbrott en hets mot folkgrupp" skämta om personer som är utsatta osv osv...hur kan det få vara så?
Citera
2010-03-29, 00:19
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Jag fick väl ett svar på min fråga, men! fortfrande...SKriver man OT i en tråd så är det större regelbrott en hets mot folkgrupp" skämta om personer som är utsatta osv osv...hur kan det få vara så?

Därför att det är ok att skriva det mesta på FB, det blir inte problem rent juridiskt av att man skriver t ex att man hatar blattar eller för att man skämtar om personer som är utsatta. Däremot så förstår du väl själv att det blir problem med diskussionsmiljön om folk får gå OT hursomhelst och trådar spårar ur och slutar handla om vad de var menade att handla om?

Sen har ju alla sina egna åsikter och det finns ju uppenbarligen många här som ogillar att man får skämta om utsatta personer t ex. Jag tycker själv de trådarna är tragiska och det är verkligen inget som roar mig men om andra har kul är det ju deras sak.
Citera
2010-03-29, 00:22
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Därför att det är ok att skriva det mesta på FB, det blir inte problem rent juridiskt av att man skriver t ex att man hatar blattar eller för att man skämtar om personer som är utsatta. Däremot så förstår du väl själv att det blir problem med diskussionsmiljön om folk får gå OT hursomhelst och trådar spårar ur och slutar handla om vad de var menade att handla om?

Sen har ju alla sina egna åsikter och det finns ju uppenbarligen många här som ogillar att man får skämta om utsatta personer t ex. Jag tycker själv de trådarna är tragiska och det är verkligen inget som roar mig men om andra har kul är det ju deras sak.

Tack för det!
Tänkte passa på att fråga en sak ang en tråd som just nu håller på att spåra ut, det började med att man drar skämt om dom som körde ihjäl sig, men nu börjar folk från Fb göra fasla konmton på faccebook, gå in i grupperna som sörjer personerna och skriver saker, är det något man får göra?
Citera
2010-03-29, 00:23
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Tack för det!
Tänkte passa på att fråga en sak ang en tråd som just nu håller på att spåra ut, det började med att man drar skämt om dom som körde ihjäl sig, men nu börjar folk från Fb göra fasla konmton på faccebook, gå in i grupperna som sörjer personerna och skriver saker, är det något man får göra?

Så länge det inte arrangeras från flashback ser jag inget problem med det.
Görs det raider så finns det ju ett uttalande från admin vad som gäller.
Citera
2010-03-29, 00:24
Medlem
Citat:
Tack för det!

Jag tror inte man får organisera det från Flashback, men i övrigt är det inga problem. Du får höra med Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in