2010-08-21, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det är inte synd om dig bara för att jag förklarade att man inte slängs ut för att man är en idiot och du gör bara bort dig ännu mer när krampaktigt försöker hålla fast vid hur illa du har behandlats.

Alla som är intresserade kan själv läsa vad jag skrivit i den här tråden, och du har så här långt inte gjort mycket mer än gnälla om ogenomtänkta saker. När du fått förklarat att du har fel så har du gnällt på något annat. Nu när det visat sig att hela grundpremissen för dina klagomål var felaktig så väljer du istället att mest tycka vi har varit elaka.

Jag tycker konstruktiv kritik är jättebra, men eftersom jag tycker din kritik är felaktig så hoppas jag du inser varför jag inte kommer att förändra min syn på samlingstrådar.
Ja, du tycker det är jättebra och kallar de som försöker hjälpa till för idioter. Låter som en bra idé för att locka nytt folk och behålla medlemmar tycker jag!

Och till dig som jag aldrig kommer ihåg vad du heter, en engelsk flagga eller något som avatar. Jag sa, att kritik från nytänkande ibland kan vara bra. Inte att jag själv är en nybörjare på något vis. Försök att hålla dig till sakliga grunder nästa gång tack!

Att det inte är ett problem har redan motbevisats flertalet gånger av ett antal användare men ni verkar vägra se detta och fortsätter blint på vägen mot undergång. Ungefär som kärringar i småstäder som säger emot allt och alla som föreslår något som faktiskt kunde gynna det som redan är på dekis.
Citera
2010-08-21, 06:07
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Ja, du tycker det är jättebra och kallar de som försöker hjälpa till för idioter. Låter som en bra idé för att locka nytt folk och behålla medlemmar tycker jag!

Och till dig som jag aldrig kommer ihåg vad du heter, en engelsk flagga eller något som avatar. Jag sa, att kritik från nytänkande ibland kan vara bra. Inte att jag själv är en nybörjare på något vis. Försök att hålla dig till sakliga grunder nästa gång tack!

Att det inte är ett problem har redan motbevisats flertalet gånger av ett antal användare men ni verkar vägra se detta och fortsätter blint på vägen mot undergång. Ungefär som kärringar i småstäder som säger emot allt och alla som föreslår något som faktiskt kunde gynna det som redan är på dekis.

Vad tycker du att du fått fram genom denna diskussion? Du har ju inte givit oss något att diskutera mer än att du spytt galla! Ingen tror jag faktiskt förstått ditt egentliga syfte, om det nu ens fanns något.. :P

Jag är också ny här och anser att man inte helt igår i gänget ännu utan måste jobba sig in och förtjäna värmen - detta misslyckas man med väldigt fort om man börjar med attityden "att förbättra", sånt gör man inte som nykomling, då skaffar man sig bara en dålig bild av sig själv.

Hur som helst, vad är det för undergång du snackar om? Dra inte in religionsskräpet i detta. Skulle forumet ligga risigt till är jag övertygad om att det INTE skulle beror på en sådan sak som du vrider det till. Däremot finns nog risken att det blir en undergång om inte alla mods engagerade sig så aktivt och seriöst, på ett myndigt och diplomatiskt sätt (av det lilla jag sett iaf) för att göra ett bra klimat här för oss. Du vet, oordning och ja otrivsamt gör att folk flyr illa kvickt. Ordning och reda på en NORMAL nivå uppskattas av oss normala.
Citera
2010-08-21, 07:05
Avslutad
Ibland raderas bra trådar som faktiskt har diskussionsunderlag men som bryter mot någon annan löjlig regel. Jag tycker det borde vara lite högre tolerans när det gäller s.k. tramstrådar. Om Flashback nu är "yttrandefrihet på riktigt" så borde ju även visst tramsande (så länge det inte går till överdrift) vara tillåtet.
Citera
2010-08-21, 08:23
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Ibland raderas bra trådar som faktiskt har diskussionsunderlag men som bryter mot någon annan löjlig regel. Jag tycker det borde vara lite högre tolerans när det gäller s.k. tramstrådar. Om Flashback nu är "yttrandefrihet på riktigt" så borde ju även visst tramsande (så länge det inte går till överdrift) vara tillåtet.

En tråd kastas inte bara för att den är oseriös eller "tramsig".
Vilken "annan löjlig regel" syftar du till?
Citera
2010-08-21, 10:49
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
En tråd kastas inte bara för att den är oseriös eller "tramsig".
Vilken "annan löjlig regel" syftar du till?
Ur reglerna:
Citat:
Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas.
Givetvis kastas rena tramstrådar!
Citera
2010-08-21, 10:54
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Ur reglerna:

En tråd kan naturligtvis ha ett läsvärde eller anses vara kvalitativ alldeles oavsett om tråden med alla tänkbara måttstockar kan kallas "tramsig".
Citera
2010-08-21, 11:16
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
En tråd kan naturligtvis ha ett läsvärde eller anses vara kvalitativ alldeles oavsett om tråden med alla tänkbara måttstockar kan kallas "tramsig".
Absolut, men svaret var mer ett kompliment till ditt svar till McCarthy01, om en tråd kastats trots att han tyckt den varit bra så kan det bero på det jag tidigare citerade.
Citera
2010-08-21, 11:20
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Absolut, men svaret var mer ett kompliment till ditt svar till McCarthy01, om en tråd kastats trots att han tyckt den varit bra så kan det bero på det jag tidigare citerade.

Så är det naturligtvis.
Citera
2010-08-21, 12:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ur reglerna:

Ett stort problem ibland är att vissa trådstarter kan vara tramsiga eller undermåliga, men det kan ändå bli en bra diskussion i tråden av mer seriösa debattörer. Men likförbannat så låses tråden eller skickas till papperskorgen helt utan pardon.

Vid sådana fall borde väl en moderator försöka bryta ut en vettig diskussion istället för att alltid välja den enkla vägen. Som debattör kan det vara tröttande att se sina inlägg låsas eller raderas, fastän de även objektivt kan betraktas som helt seriösa. Extra jobbigt blir det om man lagt ned en väldans massa tid på ett eller flera inlägg i tråden, letat fram fakta och redovisar källor mm, sen så blir tråden låst 1 timme senare.
Citera
2010-08-21, 12:43
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ett stort problem ibland är att vissa trådstarter kan vara tramsiga eller undermåliga, men det kan ändå bli en bra diskussion i tråden av mer seriösa debattörer. Men likförbannat så låses tråden eller skickas till papperskorgen helt utan pardon.

Vid sådana fall borde väl en moderator försöka bryta ut en vettig diskussion istället för att alltid välja den enkla vägen. Som debattör kan det vara tröttande att se sina inlägg låsas eller raderas, fastän de även objektivt kan betraktas som helt seriösa. Extra jobbigt blir det om man lagt ned en väldans massa tid på ett eller flera inlägg i tråden, letat fram fakta och redovisar källor mm, sen så blir tråden låst 1 timme senare.
Om du hade så bra inlägg så går det att kopiera dem och sammanställa det till en bra trådstart men bra diskussionsunderlag.
Det är så lätt att säga "moderatorerna borde.." när forumet är lika mycket erat som vårat, visst har vi lite andra tekniska möjligheter men samtidigt en hel del plikter.
Samma sak med att sammanställa en FAQ i ett ämne: användare är mer än välkomna att göra det, om de sedan PMar berörd moderator så kan man få den klistrad (förutsatt att en är korrekt).

Vad jag menar är att genom kommunikation så kan man skapa något bra istället för att surna på att tråden bara kastades.
Citera
2010-08-21, 13:31
Avslutad
Citat:

Men om en tråd är bara "halvtramsig" men har ett något sånär acceptabelt diskussionsunderlag, ska den ändå papperskorgas?
Citera
2010-08-21, 13:39
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Men om en tråd är bara "halvtramsig" men har ett något sånär acceptabelt diskussionsunderlag, ska den ändå papperskorgas?
Det är väldigt svårt att svara på utan exempel, vi snackar fingertoppskänsla i de fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in