Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Jag upplever det som att man sällan eller aldrig får ett svar på det man frågar om i stora trådar. Om det är så enkelt att söka spelar det väl ingen roll hur många olika trådar det finns? Ser ni inte hur dumma ni själva uppträder, försöker ni smöra bort någon varning eller något?
Jag kikade igenom din historik lite snabbt och du har ju sällan ens frågat om något i stora trådar så jag vet inte riktigt varifrån du drar den slutsatsen?
Som jag förstår det är utgångspunkt för diskussionen i den här tråden onödiga papperskorgningar och de exempel du då vill ge oss på det är t ex din senaste tråd som åkte i korgen och kanske någon till. Jag ser iallafall inget konstigt i att mafia tråden papperskorgades, det finns uppenbarligen en stor tråd och det går väl minst lika bra att diskutera runt demot där som i en ny tråd?
Poängen med systemet är ju att hålla ordning på allt. Om jag t ex vill läsa om vad andra drömmer så kan jag då hitta en stor tråd och sedan sträckläsa den ifall jag vill. Istället för att kanske få 50-100 trådar som kommer upp och så får jag sitta och hoppa mellan dem för att sedan se att vissa inte innehåller något av intresse heller. Har man svårt att hitta information i en stor tråd går det ju som sagt bra att fråga igen.
På samma sätt är det inte hållbart om jag som mod i it-säk t ex skulle tillåta alla trådar som frågar hur man hackar via IP. Det blir tusentals trådar efter ett tag och det finns absolut inget syfte med det om man istället kan ha informationen i en FAQ t ex (med ip kan du göra x saker men tänk också på x omständigheter) eller i en stor tråd.
Till sist tycker jag det är en ganska lustig slutsats du dragit om oss med tanke på hur lite argument du verkar ha för din sak. Jag kan lova dig att fanns vi inte skulle forumet inom kort vara totalt nedtramsat av troll och sedan tvingas stänga pga de regelbrott som skulle ske.