Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Ha ha! Eller ännu rättare - HA HA HA! "Samma rätt" och dessutom en hel del extra rätt som inte behöver motiveras om den utnyttjas!
Och där har du jävligt fel, raderas ett inlägg/tråd skall det också kunna motiveras.
Citat:
Nu går det inte att bevisa när inläggen försvinner...
Bara för du inte kan se inläggen betyder inte att dom verkligen har försvunnit.
Citat:
Jag har ofta problem med att jag känner mig osäker på vad människor egentligen menar, även om de använder ren svenska. Vad betyder exempelvis: Alla inlägg som en moderator skriver som inte är signerade med ovanstående citat eller dylikt är skrivet som en vanlig användare.
Alla dom moderatoråtgärder jag gör signerar jag /mod.
Det betyder att inlägg jag skriver som inte signeras med /mod. skriver jag i regel som vanlig användare.
Citat:
Det är det där med "eller dylikt" som gör mig osäker...
Kanske är fel av mej men jag förutsätter att alla här inne har den mentala kapacitet som behövs att inse vad det betyder, om inte nu så iallafall när det skrivs ut.
mod
/mod
/mod.
moderator
/moderator
/moderator.
Finns lite andra varianter också bl.a med stora bokstäver.
Citat:
"Skall kunna" är inte samma sak som att de facto kunna! Du kan aldrig, jag poängterar aldrig, diskutera på samma villkor som en vanlig medlem om du är moderator. Om du inte inser det är det i sig ett problem.
Problemet ligger inte hos mej utan hos medlemmar som inte klarar av att se skillnad på var användaren slutar och moderatorn börjar.
Dom flesta klarar av att se skillnaden och det är ett rent nöje att diskutera med dom men sen finns det dom som inte tål att bli motsagda på nåt sätt utan att börja skrika om moderatorstiteln istället och det är bara sorgligt.
Citat:
...kan du förklara för mig vem det är som kan avgöra vad som är moderators godtycke när man inte ges möjlighet att överklaga? För att kunna ha grund för sin klagan måste man ha tillgång till inlägget ifråga - men det är borta...
Att inte kunna överklaga är helt felaktigt, sen att många gör helt fel när det ska klagas är ju nåt helt annat.
I första hand ska man kontakta moderatorn det gäller, funkar inte det kan man kontakta nån av dom andra moderatorer som finns i samma delforum.
Skulle inte de funka kan man kontakta den moderator man har förtroende för.