2013-01-18, 20:30
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate-Kalle
Vi skulle kunna starta en tråd om: hur många fått svar av admin?

Ni snackar skit. I mitt fall har det gått en vecka utan att fått svar från mod! Men gunnar som har heltidssysselsättning att jaga och utdela varningar är bara patetiskt och visar i linje att ni inte alls står för er Slogan: Yttrande frihet på riktigt!

0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

Nu frågar jag varför inte det är tillåtet?
Det är mycket enkelt att svara på. Flertalet av trådarna skulle spammas ner med inlägg som handlar om modereringen istället för trådens ämne.
Citera
2013-01-18, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
https://www.flashback.org/t901013

https://www.flashback.org/t647279

Som exempel då...

Hahha och du tror det är sådana trådar jag påpekar?!
Citera
2013-01-18, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är mycket enkelt att svara på. Flertalet av trådarna skulle spammas ner med inlägg som handlar om modereringen istället för trådens ämne.

Det har absolut inte med att göra att den skulle spammas sönder. Ni vill kväsa ned saker som inte passar fb mall- inget annat!
Citera
2013-01-18, 22:46
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Det har absolut inte med att göra att den skulle spammas sönder. Ni vill kväsa ned saker som inte passar fb mall- inget annat!
FB-mall, ja. Kväsa: nej. Yttrandefrihet: rättigheten att uttrycka vilka åsikter som helst =/= uttrycka vad som helst var som helst. Om du jämför det med ett vanligt samtal så kanske du kan hålla med om att det är ganska opassande att avbryta för att beklaga dig över något helt annat, vilka rättigheter du än har till det. Samma princip på forumet, fast i skrift.

Kan tipsa om Jeckes snabbkurs i Yttrandefrihet 101:
https://www.flashback.org/sp30621211
https://www.flashback.org/sp40428697
Senast redigerad av Joomla 2013-01-18 kl. 22:50.
Citera
2013-01-19, 00:24
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Låt oss säga att någon postar inlägg enbart bestående av ordet "bajs" i en tråd om golfklubbor. Ska vi då ägna en del av tråden till att diskutera varför "bajs" är OT? Tror du de som vill diskutera golfklubbor skulle uppskatta om moderatorn och syndaren drev en parallelldiskussion?
Citera
2013-01-19, 05:01
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ahmen lägg ner! Samma jävla trötta diskussion som alltid, det handlar som de sagt tidigare om att ifall varenda en som fått en tillsägelse (många, många per dag) skulle komma och bräka likt rättshaverister fram & tillbaka i trådarna skulle det se ut som själv fan.

Du är onöjd för att du inte får gnälla på offeraltaret offentligt, sluta gnäll nu och sluta slita på den där gammla trötta frasen.
Ta det från en som faktiskt vet till skillnad från dig, FB försöker INTE tysta ner något som inte föll i deras mall, för den jävla mallen är ganska bred om vi säger som så.

Dra igen brödfittan å snyt dig så blir det där nog bra.
Citera
2013-02-23, 07:38
Medlem
Skrev GG i respons till någon som skrev "jag använder kniv" -beträffande att stimulera orgasm, fick varning för trams av Ly, hade jag skrivit en smiley, ha, hah, hahaha, ha ha, betvivlar jag att det blivit en varning, så fast jag säger GG och skrattar eftersom för mig det är likvärdigt med ett och ha ha. Men för t.ex. ly är det trams så censur? Eller bara fel.
Citera
2013-02-23, 08:52
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkForce
Skrev GG i respons till någon som skrev "jag använder kniv" -beträffande att stimulera orgasm, fick varning för trams av Ly, hade jag skrivit en smiley, ha, hah, hahaha, ha ha, betvivlar jag att det blivit en varning, så fast jag säger GG och skrattar eftersom för mig det är likvärdigt med ett och ha ha. Men för t.ex. ly är det trams så censur? Eller bara fel.
Om jag nu lyckats tolka ditt ohyggligt illa skrivna inlägg rätt så är svaret som följer:
GG, endast en smiley eller "hahaha" hade förmodligen också genererat en varning då det är en form av "+1"-inlägg vilka inte alls är okej att posta.
Detta finns upptaget flera gånger i forumet.
Citera
2013-02-23, 09:22
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Hörru... det där är inte ovanligt. Har också jag, via PM, bett om motivering för varningar och raderade trådar och bara fått skit till svar. Men orka gå vidare för ett internetforum liksom...

Det här är jag ofta med om, liksom förmodligen alla de andra moderatorerna. Låt mig illustrera:
  1. Varning utdelas. Exempel på motivering: "Tramsinlägg. Enstaka smileys är inte tillåtna. Varning för detta. /Mod"
  2. Svar från varnad användare 1 (klockan 21:34): "Fittmod! Kuk! Du är en böghora!"
  3. Svar från varnad användare 2 (klockan 21:36): "Vafan, tror du du är Guuudddd? Jävla bög, ska märka dig!"
  4. PM från berörd moderator till varnad användare (22:01): "Enstaka smileys är ej tillåtna. P.g.a. detta har du fått en varning. En varning är inte hela världen, tänk igenom ditt inlägg till nästa gång du postar. I övrigt svarar jag inte på tramsiga PM. /Mod"
  5. Svar från varnad användare 3 (klockan 22:03): "Fiiiiiiittttaaaaaa!"
  6. Svar från varnad användare 4 (klockan 22:04): "Du ska dööööööööööö!"
  7. Svar från varnad användare 5 (klockan 22:06): "Din mammaaaa är en horrraaaaa!"

Huruvida man orkar lägga ner mer tid på att ge en insiktsfull och objektiv förklaring till varningar, regeltillämpning o.s.v. i en liknande diskussion säger mer eller mindre sig självt.
Citera
2013-02-23, 09:28
Medlem
Förr fanns det moderatorer som helt öppet kom med konstruktiv kritik gällande
saker som var dåliga med hur flashback fungerade eller var uppbyggt.

Idag är det mer eller mindre obefintligt.

Moderatorer brukar skriva att sådant förekommer i Outlaw. Vilket är bra så klart.

Men frågan kvarstår ändå. Varför existerar det inte i det öppna forumen, som det
gjorde förr om åren?

För majoriteten av användare som inte har varit på Flashback länge, framstår således
kårandan bland moderatorerna på ett sätt som får svenska polisens kåranda och att hålla
varandra om ryggen, att bli gröna av avund.

(Kommentarer om mitt reg.datum är ovidkommande).
Citera
2013-02-23, 09:32
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Förr fanns det moderatorer som helt öppet kom med konstruktiv kritik gällande
saker som var dåliga med hur flashback fungerade eller var uppbyggt.

Idag är det mer eller mindre obefintligt.

Moderatorer brukar skriva att sådant förekommer i Outlaw. Vilket är bra så klart.

Men frågan kvarstår ändå. Varför existerar det inte i det öppna forumen, som det
gjorde förr om åren?

För majoriteten av användare som inte har varit på Flashback länge, framstår således
kårandan bland moderatorerna på ett sätt som får svenska polisens kåranda och att hålla
varandra om ryggen, att bli gröna av avund.

(Kommentarer om mitt reg.datum är ovidkommande).
Ditt antagande är inte helt korrekt. Vi kommer med kritik även på forumet fortfarande.

Dock är även moderatorernas skara betydligt större nu och så även outlaw så det är inte så konstigt att de interna funktionsdiskussionerna tas just där.
Att vi inte är en enda grå massa som stryker varandra medhårs får ni helt enkelt ta vårat ord på.
Citera
2013-02-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Om jag nu lyckats tolka ditt ohyggligt illa skrivna inlägg rätt så är svaret som följer:
GG, endast en smiley eller "hahaha" hade förmodligen också genererat en varning då det är en form av "+1"-inlägg vilka inte alls är okej att posta.
Detta finns upptaget flera gånger i forumet.

(Grattis att du märkte det, men missade anledningen.)

Oja, du tolkade det väldigt ansträngt skrivna inlägget rätt. Ditt antagande Ser det hända på tok för ofta på forumet för att det ska kunna modereras. För övrigt är skratt, gestikulerande, ljud adekvat respons som i verkliga livet, att bannlysa eller bestraffa somliga svar (åsikter) är censur, speciellt om de inte är icke relevanta troll svar. -Även om anledningen är att någon anser att det är filler/utfyllnad/onödigt, är din åsikt mer värd än min?

Fast jag begriper att detta är ett forum, det har sina policys och som användare ska man följa dem vid bruk. Nåja utan kritik hade kugghjulen stått still och allt blivit insnöat.

Läste, skrattade, förmedlade, humant i vår tid.
Senast redigerad av AkForce 2013-02-23 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in