Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Ja sant,,,, jag om någon vet det.
Men det är en enorm skillnad.
Fan det som att vakna upp i uzbekistan eller reykjavik.
Man vet inte vad man får skriva, vill man vara " lite rolig ",,, ja du vet humor,, får man se till att man inte skriver i en tråd där man vet att det finns " nya mods " som gör allt för att ge tillsägelse.
Vad är fingertoppskänslan?
Fingertoppskänslan finner du i trådar där ett roligt inlägg inte förstör tråden. Jag har inte raderat många inlägg i U&S sen jag återvände som moderator, just för att den övervägande majoriteten av användarna som postar där har något bakom pannbenet. Enstaka tramsinlägg förstör inte utan tillför just den där humoristiska touchen som faktiskt är uppfriskande att se i trådar. Däremot dyker det ju upp trådar även där som spårar ur, och i såna är det bara irriterande när någon skriver ett inlägg, som förvisso kanske är roligt, men som bara ökar mängden OT i tråden.
Visst krävs det fingertoppskänsla från oss moderatorer, men jag tycker att det talas alldeles för lite om vilket ansvar man har som användare. När allt kommer har inte jag fått mandat att radera inlägg och dela ut tillsägelser för att jag tycker att det är roligt, eller för att smeka min e-penis, eller för att demonstrera min ofantliga makt. Jag får radera inlägg och dela ut tillsägelser efter eget huvud för att göra miljön här på forumet så gynnas som möjligt för diskussioner. Ibland innebär det att jag måste vara bitter och humorlös medan det andra gånger definitivt innebär att jag måste kunna se lite mellan fingrarna.
Åter till ansvaret som man som användare har. Det ligger i allas intresse att forumet fungerar, och att man kan föra givande diskussioner utan att själv bidra till den mängd skit (läs: ot-inlägg/tramsinlägg) som postas varje dag, timme och minut. Är tråden redan full av skit så är det bättre att rapportera tråden, låta en moderator rensa och sedan hålla på skämtet man ville posta tills man hittar ett läge där det inte förstör mer än det underhåller.
Ungefär mina fem cent.
/FrasseFloyd, moderator