2011-07-04, 22:05
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Nja nu läser du inte vad jag skriver, det har hänt tidigare också,.,..,
Det som är problemet är att det är nya mods som på alla sätt försöker sätta dit gamla medlemmar.
Sen att ni röstar i "outlaw" är ett skämt, då det nu nästan bara finns nya mods.'
Saknar typ pendeltåg, Heinze.
Jag tror ju inte att de gör det på jävelskap, det är nog snarare "ny på jobbet och vill visa framfötterna"-syndromet.
Citera
2011-07-04, 22:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nja nu läser du inte vad jag skriver, det har hänt tidigare också,.,..,
Det som är problemet är att det är nya mods som på alla sätt försöker sätta dit gamla medlemmar.
Sen att ni röstar i "outlaw" är ett skämt, då det nu nästan bara finns nya mods.'

Tillåt mig småle. Vad skulle "nya" mods vinna på att sätta dit "gamla" användare. Jag tror knappast att det finns nåt bonussystemet för flest utdelade tillsägelser per månad.

Läser man runt lite här i Flashback så verkar det som om moderatorerna slänger ur sig tillsägelser på löpande band vilket uppenbarligen inte stämmer. Nu har jag visserligen bara petat ihop dryga 100 inlägg men om moderatorerna var så tillsägelsekåta som en del påstår så borde jag ju ha åkt på min första ohörsamhet nu.

Kan det helt enkelt inte vara så enkelt att vissa har svårt att följa netikettreglerna och andra har det inte?
Citera
2011-07-04, 22:26
Medlem
micaeles avatar
Citat:
... Sen att ni röstar i "outlaw" är ett skämt, då det nu nästan bara finns nya mods.'
Alla saknar vi någon tidigare mod man gillade och hade käbbel med. Men vari finns det negativa i att staben förnyas?
Så måste ju ske, annars vore moderatorsskaran snart ett minne blott. Man kan gott anta att alla samlade erfarenheter från mods finns samlade i Outlaw, att en och annan gammal räv fortfarande finns kvar, och att de nya sköter sig minst lika bra som de tidigare - trots det faktum att det idag är mycket hårdare regler som dessa måste hantera.

Dessutom, har det funnits indikationer på att tidigare mods fortfarande har tillgång till Outlaw efter sin avgång - kanske för att delge sina erfarenheter och lära upp adepter? Huruvida det är sant eller inte vet jag inte, men sammantaget känns det som att det är en säker och ansvarsfull skara på andra sidan stängslet.
Citera
2011-07-04, 22:34
Medlem
ojns avatar
Färre än 20% av moderatorerna blev tillsatta under årets 1:a halvår. C:a 25% under 2010. Fler än hälften 2009 och bakåt med andra ord.

Och nej, ex-mods har inte tillgång till Outlaw. Antingen är moderator eller användare. Det finns inget mellanting.
Citera
2011-07-04, 22:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Och nej, ex-mods har inte tillgång till Outlaw. Antingen är moderator eller användare. Det finns inget mellanting.
Tack för rättelsen och åthutningen, då behöver man inte spekulera mer om det.
Citera
2011-07-04, 22:51
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkwurdigliebe
Jag tror ju inte att de gör det på jävelskap, det är nog snarare "ny på jobbet och vill visa framfötterna"-syndromet.
Om jag bara talar för mig själv så var nog jag också hårdare i början, man måste lära känna regelverket helt innan man får den där berömda fingertoppskänslan, så är det ju alltid.
Med andra ord tror jag du har helt rätt där, men med det inte sagt att det är fel, till och med lite OT är OT, sen har man "tur" om man bara får inlägget raderat och ingen tillsägelse för det.
Citera
2011-07-04, 22:59
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Om jag bara talar för mig själv så var nog jag också hårdare i början, man måste lära känna regelverket helt innan man får den där berömda fingertoppskänslan, så är det ju alltid.
Med andra ord tror jag du har helt rätt där, men med det inte sagt att det är fel, till och med lite OT är OT, sen har man "tur" om man bara får inlägget raderat och ingen tillsägelse för det.
Jaaaaaa, det är ju det som är det STORA problemet, att nya mods slår hårt på allt.
Ingen fingertoppskänsla
Citera
2011-07-04, 23:16
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Jaaaaaa, det är ju det som är det STORA problemet, att nya mods slår hårt på allt.
Ingen fingertoppskänsla
Men å andra sidan har väl modsen fått mycket strängare förhållningsregler när det gäller att dela ut tillsägelser? En gång i tiden var tillsägelser något som var mycket sparsmakat, endast i yttersta nödfall - kändes det som.
Nu ser man i var och vartannat forum att det varnas för tillsägelser för minsta OT-inlägg. Dessa varningar lär ju ha beordrats någonstans ifrån. Således tror jag att moderatorerna inte är att beskylla - ordrarna kommer högre uppifrån än så.
Citera
2011-07-04, 23:37
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Men å andra sidan har väl modsen fått mycket strängare förhållningsregler när det gäller att dela ut tillsägelser?
Ja sant,,,, jag om någon vet det.
Men det är en enorm skillnad.
Fan det som att vakna upp i uzbekistan eller reykjavik.
Man vet inte vad man får skriva, vill man vara " lite rolig ",,, ja du vet humor,, får man se till att man inte skriver i en tråd där man vet att det finns " nya mods " som gör allt för att ge tillsägelse.

Vad är fingertoppskänslan?
Citera
2011-07-05, 00:59
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Man vet inte vad man får skriva, vill man vara " lite rolig ",,, ja du vet humor,, får man se till att man inte skriver i en tråd där man vet att det finns " nya mods " som gör allt för att ge tillsägelse.

Fingertoppskänslan finner du i trådar där ett roligt inlägg inte förstör tråden. Jag har inte raderat många inlägg i U&S sen jag återvände som moderator, just för att den övervägande majoriteten av användarna som postar där har något bakom pannbenet. Enstaka tramsinlägg förstör inte utan tillför just den där humoristiska touchen som faktiskt är uppfriskande att se i trådar. Däremot dyker det ju upp trådar även där som spårar ur, och i såna är det bara irriterande när någon skriver ett inlägg, som förvisso kanske är roligt, men som bara ökar mängden OT i tråden.

Visst krävs det fingertoppskänsla från oss moderatorer, men jag tycker att det talas alldeles för lite om vilket ansvar man har som användare. När allt kommer har inte jag fått mandat att radera inlägg och dela ut tillsägelser för att jag tycker att det är roligt, eller för att smeka min e-penis, eller för att demonstrera min ofantliga makt. Jag får radera inlägg och dela ut tillsägelser efter eget huvud för att göra miljön här på forumet så gynnas som möjligt för diskussioner. Ibland innebär det att jag måste vara bitter och humorlös medan det andra gånger definitivt innebär att jag måste kunna se lite mellan fingrarna.

Åter till ansvaret som man som användare har. Det ligger i allas intresse att forumet fungerar, och att man kan föra givande diskussioner utan att själv bidra till den mängd skit (läs: ot-inlägg/tramsinlägg) som postas varje dag, timme och minut. Är tråden redan full av skit så är det bättre att rapportera tråden, låta en moderator rensa och sedan hålla på skämtet man ville posta tills man hittar ett läge där det inte förstör mer än det underhåller.

Ungefär mina fem cent.

/FrasseFloyd, moderator
Citera
2011-07-05, 02:11
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:

Jäkla bullshit, onödigt att spela martyr här.

Du som har varit med så länge vet precis vad som krävs för att eliminera risken för en tillsägelse. Det är bara att besvara frågeställningen eller den spin-off som blivit. Sedan kan du lägga till din humor som några rader. Så länge som inlägget i huvudsak är on-topic så kan det inte åka på en tillsägelse för off-topic. Det finns en del "troll" i I&I som är experter på att hålla sig till reglerna men ändå få fram sitt budskap.

De tänker till, planerar och eventuellt redigerar sina inlägg innan de klickar på "skicka" knappen.
Senast redigerad av Lobengula 2011-07-05 kl. 02:14.
Citera
2011-07-05, 02:19
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jäkla bullshit, onödigt att spela martyr här.

Du som har varit med så länge vet precis vad som krävs för att eliminera risken för en tillsägelse. Det är bara att besvara frågeställningen eller den spin-off som blivit. Sedan kan du lägga till din humor som några rader. Så länge som inlägget i huvudsak är on-topic så kan det inte åka på en tillsägelse för off-topic. Det finns en del "troll" i I&I som är experter på att hålla sig till reglerna men ändå få fram sitt budskap.

De tänker till, planerar och eventuellt redigerar sina inlägg innan de klickar på "skicka" knappen.

Och ändå så slinker det förbi så många nötter, ni mods ska i I&I ska dock ha kudos som ens orkar moderera där.

Skulle inte vi användare få se en ''Exempel'' diskussion i Outlaw. En helt påhittad bara menar jag, hade liksom varit kul att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in