2010-08-19, 08:14
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Det känns väldigt ihopklippt och man känner verkligen av skarvarna när ni sätter ihop trådar, det kan varken du eller någon annan förneka.

Men du kommer aldrig ifrån några skarvar när det är skriven text det handlar om. Om det är två, tre eller tio trådar som slagits ihop av samma ämne, ja då är ämnet den röda tråden.
Citera
2010-08-19, 12:03
Medlem
FrasseFloyds avatar
Varför är det bättre att skapa en ny tråd istället för att bumpa en befintlig? Det blir ju svårare för alla att hitta bra (läs: innehållsrika, med många synpunkter) om det finns 25 trådar med 10 inlägg i varje, än om det finns 1 tråd med 250.

Jag köper inte "känsla" eller liknande mumbojumbo här. Argument, bitte.
Citera
2010-08-19, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Varför är det bättre att skapa en ny tråd istället för att bumpa en befintlig? Det blir ju svårare för alla att hitta bra (läs: innehållsrika, med många synpunkter) om det finns 25 trådar med 10 inlägg i varje, än om det finns 1 tråd med 250.

Jag köper inte "känsla" eller liknande mumbojumbo här. Argument, bitte.
Läste du inte det vi skrev om skarvar bland annat? Kan vara en bonus att läsa igenom tråden innan du får för dig att skriva något som är ungefär lika väsentligt (inte alls) som det du tidigare skrivit.
Citera
2010-08-19, 13:27
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Läste du inte det vi skrev om skarvar bland annat? Kan vara en bonus att läsa igenom tråden innan du får för dig att skriva något som är ungefär lika väsentligt (inte alls) som det du tidigare skrivit.

Alltså, du verkar bara ha attitydproblem. När någon ställer en konkret fråga så dansar du runt den med spydiga kommentarer.

Om du nu vill diskutera ärendet, så får du väl komma till skott med vettiga argument.
Citera
2010-08-19, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Alltså, du verkar bara ha attitydproblem. När någon ställer en konkret fråga så dansar du runt den med spydiga kommentarer.

Om du nu vill diskutera ärendet, så får du väl komma till skott med vettiga argument.
Jag känner att jag redan "kommit till skott" med rätt många argument men det är alltid lika irriterande att ta om allt igen för att någon inte orkar läsa igenom tråden.

Om du te.x. hade läst från början hade du sett hur trevlig och tillmötesgående jag försökte vara, men sen blev jag gång på gång ifrågasatt av någon som inte riktigt verkade förstå vad den ifrågasatte som dessutom gick på rätt hårt angående förolämpningar och liknande. Blev bland annat kallad idiot tidigare av en Moderator. Inte så roligt att hålla det på en mogen nivå när oppositionen kör smutsigt gång på gång.

Hade du läst igenom tråden hade du självklart vetat det, men jag klandrar dig inte. Det här börjar nästan likna en "mängdtråd", i alla fall om man pratar längd började den bli rätt köttig att kolla igenom. Alltså bevisar ni bara det jag försöker få fram gång på gång när ni häver ur er grejer som redan tagits upp tidigare i tråden, när ni inte orkar läsa igenom.
Citera
2010-08-19, 15:35
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Men skärp dig nu. Du hittar bara på nya argument efter hand och din fantasi är inte direkt i toppklass. Först var det att vi slängde in en massa orelaterade frågor i en tråd. När det visade sig vara fel så börjar du tramsa om att det inte är lika kul att svara i en äldre tråd, och nu är det skarvarna du inte gillar? Att samma ämne diskuteras i två trådar var ju inte direkt ett påstående du hade någon form av substans bakom. Om ditt huvudproblem är att du inte gillar att skriva i en befintlig tråd så lär inte skarvar fem sidor bak vara ett reellt problem.

Så, min väldig enkla och raka fråga är: Har du ett vettigt argument att komma med som du själv tror på, eller är det den här nivån du tänkte fortsätta med?

Och att du blir kallad idiot är något du får ta när du försöker ikläda dig en offerroll genom att kläcka ur dig att du säkert får en varning för att du säger emot oss. Det är alltså ett - i mina ögon fullt berättigat - konstaterande och inte - som du i ditt upprepade försök att framstå som ett offer - något som sker gång på gång.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2010-08-19 kl. 15:38.
Citera
2010-08-19, 15:36
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Men snälle lille vän, nog har jag läst tråden. Min erfarenhet av Flashbackanvändning är inte så ringa att jag ger mig in i en diskussion utan att veta vad det handlar om först, samt vilka argument (och icke-argument) som redan framförts. Jag hävdar att din synpunkt om skarvar är helt ok, men fortfarande inte ett argument som inte handlar om en "känsla" att det är mindre snyggt.

Dessutom är ju praxis idag att man slår samman trådar är det något du vill ändra på ligger bevisbördan, eller i det här fallet, argumentationsbördan, på ditt bord. Jag bad om argument till varför alternativet till sammanslagna trådar är bättre och det har du inte besvarat.

Jag förstår att det känns fräckt att vara nyreggad och ha åsikter men det är inte så jäkla fräckt att komma ny till ett ställe och börja kritiesera om man inte dessutom kan backa upp sitt tyckande utan adekvata argument, så återigen: argument, bitte.
Citera
2010-08-19, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mithos
Kan TS skicka en länk till en tråd som har hamnat i papperskorgen som har någon som helst underlag för diskussion?

Tycker att moderatorerna har gjort bra ifrån sig.

Jag rycker in o hjälper TS hålla tråden vid liv för så här får det inte gå till !!

exempeltråd: https://www.flashback.org/t1270609

Citat:
Men snälle lille vän, nog har jag läst tråden. Min erfarenhet av Flashbackanvändning är inte så ringa att jag ger mig in i en diskussion utan att veta vad det handlar om först, samt vilka argument (och icke-argument) som redan framförts. Jag hävdar att din synpunkt om skarvar är helt ok, men fortfarande inte ett argument som inte handlar om en "känsla" att det är mindre snyggt.

Dessutom är ju praxis idag att man slår samman trådar är det något du vill ändra på ligger bevisbördan, eller i det här fallet, argumentationsbördan, på ditt bord. Jag bad om argument till varför alternativet till sammanslagna trådar är bättre och det har du inte besvarat.

Jag förstår att det känns fräckt att vara nyreggad och ha åsikter men det är inte så jäkla fräckt att komma ny till ett ställe och börja kritiesera om man inte dessutom kan backa upp sitt tyckande utan adekvata argument, så återigen: argument, bitte.

Hahaha där ser man ! Inte moderator längre ? Vad hände ? Ansågs du opassande till slut ? Undrar varför !
Citera
2010-08-20, 00:19
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz
Jag rycker in o hjälper TS hålla tråden vid liv för så här får det inte gå till !!

Och vad är problemet där? Tråden ifråga har noll diskussionsunderlag, trådar med bara en länk åker alltid i papperskorgen oavsett vem som modererar.
Citera
2010-08-20, 00:24
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz

Helt rätt! Så får det inte gå till. Du lägger ett länktips i Medier & journalistik när vi har ett forum för just länktips. Hade du velat diskutera länken hade du kunnat specificera din frågeställning. Det faktum att du har åtminstone en tillsägelse för 0.02 tyder ju på att det är du som gör fel.

Citat:
Hahaha där ser man ! Inte moderator längre ? Vad hände ? Ansågs du opassande till slut ? Undrar varför !
Ja, jag papperskorgade inte tillräckligt många skittrådar signerade Dallitz.
Citera
2010-08-20, 00:32
Bannlyst
Citat:
Helt rätt! Så får det inte gå till. Du lägger ett länktips i Medier & journalistik när vi har ett forum för just länktips. Hade du velat diskutera länken hade du kunnat specificera din frågeställning. Det faktum att du har åtminstone en tillsägelse för 0.02 tyder ju på att det är du som gör fel.

Ja, jag papperskorgade inte tillräckligt många skittrådar signerade Dallitz.

Syftade självklart på makthungriga moderatorer. Inte att jag postat en tråd i fel kategori. Det var för övrigt jag själv som rapporterade den tråden. Men inte för att slängas i PK utan klistras ihop med de övriga "chatta med wikileaks" fast jag skapade min först. De andra finns kvar men handlar om chat på DN's hemsida.

Jaså där ser man. Aja lycka till på nästa forum.
Citera
2010-08-20, 02:38
Medlem
Såg ämnet på tråden och måste bara ge en kommentar.....

Ställde en fråga ang jaktlicens, fick efter ett tag ett länktips och dum som jag var så svarade jag ungefär "precis vad jag behövde, tack för det!"

Sen vart tråden låst, men om inte tråden låstes kanske nån 60+ jägare med stor erfarenhet klev in och kunde dela med sig av sina erfarenheter o.s.v. av jakt och sedan hade man fått fortsatt diskussionen.

Trådar ska nog inte låsas av sånna småsaker, snarare om det spårat ut ordentligt - och inte bara av att man råkat bytt ämne tillfälligt......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in