Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
För det första mindre arbete för mig. Om jag skall flytta tråden så måste jag förstås söka först och kolla så att det inte redan finns en liknande tråd i det forum där den hör hemma, sedan flytta den och skriva ett meddelande. För det andra så tror jag att användaren lär sig mer av scenario ett.
Men, det har faktiskt hänt att jag har flyttat trådar. Är den 20 inlägg lång och av hög kvalitet, t.ex, så är chansen större än om den är 2 inlägg lång och av låg kvalitet.
Precis. Sedan så kan man göra undantag om det faktiskt är en vettig tråd där diskussionen pågår på en bra nivå och där TS har gjort ett ärligt misstag.
Man lär sig snabbt som mod vilka som bara postar en tråd utan att tänka och vilka som har gjort ett litet misstag då det inte är helt glasklart var tråden ska ligga.
Detta är common sense och det enda jag efter mina sju år på FB har lärt mig är att det alltid kommer att finnas gnällfittor som Dante vilka gnäller på alla icke-problem de kan komma på. Det var likadant 2003 och det kommer vara likadant 2020 och det alldeles oavsett vad som händer. Den här tråden kunde ha varit startad i maj 2002, eller när det nu var mods infördes, och ha fortsatt utan avbrott sedan dess.
Blir folk aldrig trötta på att gnälla över skitsaker? Väntar bara på att någon ska starta den klassiska "Varför får mods...." t.ex. varför får mods ha en extra profilbild eller varför står det moderater ovanför modsens avatar även i forum de inte moddar. o.s.v o.s.v. o.s.v. bla bla bla.
Blir dessa gnällare aldrig trötta? Varför inte spara er till de strider som verkligen är värda att kämpa istället för att ständigt gnälla över en massa skitsaker? Det enda det för med sig är att folk blir trötta på er och ni får en stämpel som en tjatig, gnällig jävel.
Men visst, roar det att kämpa mot väderkvarnar så fortsätt gärna.