2009-11-20, 23:57
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Third strike, YOU'RE OUT.

2 moderatorer och en trevlig flicka försöker förstå mig, men ack och ve någon dum e.

PS: Jag får tycka som jag vill, och att en moderator "agerar nu användare" bör enligt netikett inte kalla en ynka användare för idiot o.d.

Du får tycka vad du vill, men jag har inte kallat dig idiot.
Citera
2009-11-21, 00:06
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du får tycka vad du vill, men jag har inte kallat dig idiot.
Det var faktiskt jag som råkade få ur mig det.

Vi moderatorer är vanliga människor. Vi begår också regelbrott emellanåt och vi vet inte allt om allt. Om någon av oss råkar "döda" en tråd genom att posta något olämpligt eller genuint korkat så är det dock i egenskap av "användare" och det är någonting som alla användare kan råka göra ibland.

Om jag har fel i en debatt så har jag fel, men det har inte med mitt moderatorskap att göra, det är för att jag vill debattera men inte är allvetande och omnipotent på något sätt.

Ser du ett inlägg helt i bold skrivet av mig och det signeras "/mod" så är det i egenskap av moderator, i övrigt är jag en vanlig debattör. När jag debatterar får jag säga vad jag tycker och tänker.
Senast redigerad av Herr_Oin 2009-11-21 kl. 00:09.
Citera
2009-11-21, 16:23
Medlem
Makss avatar
Jag själv som är ny användare men en aktiv läsare? sedan 3-4 år tycker att allt verkar fungera utomordentligt. FB i all ära!
Citera
2009-11-25, 00:25
Medlem
snapcases avatar
Jag skulle aldrig ha accepterat en moderatorsplats om det betydde att jag inte fick skriva i de forum som intresserar mig. Om så varit fallet hade jag tackat nej.
Är det inte så att vi vill ha folk som är kunniga i sina områden som moddar? Att då förbjuda dem att uttrycka sina åsikter i de forum de kan är helt fel.
Litteratur är det jag kan bäst. Jag har jobbat med eller studerat det i hela mitt vuxna liv. Jag kan branschen och känner till hur det funkar. Ska jag då hålla käft för att det står mod under mitt nick?
Citera
2009-11-25, 00:49
Medlem
Orzions avatar
Finns det några regler eller liknande för hur en moderator skall göra för att det skall framgå att ett inlägg skrivs i egenskap av moderator och inte som användare?
Citera
2009-11-25, 01:01
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Finns det några regler eller liknande för hur en moderator skall göra för att det skall framgå att ett inlägg skrivs i egenskap av moderator och inte som användare?

Vanligtvis undertecknar vi det med någon som indikerar att det är postat i rollen som moderator.
Citera
2009-11-25, 01:10
Medlem
Wosps avatar
Jag har själv tidigare modererat forum så jag vet hur svårt de kan vara därför så kan jag inte klaga på de jobbet som en moderator gör. Dock så mycket jag att dom kan vara lite mindre formella. Jag tycker att den bästa moderatorn är en moderator som kan skriva avslappnat, Så att man nästan inte ens märker att de är en moderator, Han plockar bara bort skit och Varnar/ bannar användare som som har förtjänat de. De är också bra när en moderator kanske inte måste underteckna varje inlägg med /Mod Eller /Moderator Kanske underteckna med sitt egna namn istället. De är de absolut bästa.
Citera
2009-11-25, 08:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jag har själv tidigare modererat forum så jag vet hur svårt de kan vara därför så kan jag inte klaga på de jobbet som en moderator gör. Dock så mycket jag att dom kan vara lite mindre formella. Jag tycker att den bästa moderatorn är en moderator som kan skriva avslappnat, Så att man nästan inte ens märker att de är en moderator, Han plockar bara bort skit och Varnar/ bannar användare som som har förtjänat de. De är också bra när en moderator kanske inte måste underteckna varje inlägg med /Mod Eller /Moderator Kanske underteckna med sitt egna namn istället. De är de absolut bästa.
Vi undertecknar med // Mod för att medlemmarna ska se när man agerar som moderator istället för som vanlig medlem.
Citera
2009-11-25, 09:45
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp

Du du uppenbarligen inte är införstådd hur det fungerar här på FB så rekommenderar jag att du gör en sökning (eller i alla fall läser genom denna tråden) innan du gör uttalanden som detta.
Citera
2009-11-25, 11:15
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vanligtvis undertecknar vi det med någon som indikerar att det är postat i rollen som moderator.

Ser ibland moderator inlägg som inte undertecknas med mod så tänkte om det helt enkelt är att den moden glömt underteckna just det inlägget eller om det med att underteckna med mod enbart är något som används ibland för att förtydliga att det inläget görs som moderator och inte vanlig användare.
Citera
2009-11-25, 11:19
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Ser ibland moderator inlägg som inte undertecknas med mod så tänkte om det helt enkelt är att den moden glömt underteckna just det inlägget eller om det med att underteckna med mod enbart är något som används ibland för att förtydliga att det inläget görs som moderator och inte vanlig användare.

Skulle du kunna länka till ett sådant inlägg?
Citera
2009-11-25, 11:21
Medlem
Janne-Taikons avatar
Jag tycker att moderatorerna fungerar bra, har inget att klaga på alls, de flesta verkar jävligt skärpta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in