Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Vad menar du? Du tror att man sket i att var diskreta? Är det inte märkligt i så fall att ingen klagat över att de snubblat över 5 km stubintråd på väg till personaltoaletten?
Nej det var inte det jag menade. Det kallas ironi. Jag skrev så eftersom det verkar som att du misstolkar allt jag skriver med flit.
Citat:
Däremot har jag inte sett någon beskrivning som på allvar går igenom ett TÄNKBART sätt att aptera tornen eller sjuan. Då menar jag med skattningar hur mycket som skulle gå åt, hur man lyckades dölja stubintråd och laddningar, hur man fick dit det, hur många personer som var tvungna att hjälpa till och hur man fixade så ingen märkte något eller hur man lurade bombhundarna som fanns på permanent basis i husen.
Hundar går att tränas så som man vill ha dem. Om en sådan här grej ska fungera så är det ju en förutsättning att man är i maskopi med den som har hand om bygnadernas säkerhet.
Citat:
Du får gärna plocka upp den utmaningen, om du menar att det inte är en omöjlighet så skall det väl gå att beskriva ett tänkbart system för att få dit det? Du kan ju utgå från existerande demoleringar, ta den tiden och fundera på hur mycket extra resurser (tid och manskap) du behöver för att dels gömma allt och dels ta loss och sätta dit isoleringar osv.
Om man skippar det vanliga underhållet, som jag antar att man hade på byggnaderna mer eller mindre hela tiden med tanke på deras storlek, eftersom man ändå ska fälla byggnaderna så antar jag att man får både tid att sätta upp laddningarna och bra tillfällen att göra det på. Man ser till att göra detta när ingen är just där givetvis, lämpligen när folk har slutat jobbet, eller att göra så som det rapporterats om och stänga av vissa våningar helt. När man väl har fått sakerna på plats så tror jag inte att någon som arbetar i tornen ställer sig och river upp väggarna för att se om det finns bomber där. Jag har aldrig gjort så i alla fall och jag vet ingen annan som har gjort det heller.
De behöver ju inte heller sätta mer sprängämnen än vad som verkligen behövs eftersom det viktiga bara är att tornen rasar och inte hur det sker, samt att flygplanen precis som ni säger försvagade konstruktionen. Hur mycket vet jag inte men om man har all fakta och kunskap så måste det väl gå att göra en ungefärlig uträkning på det eller vad tror du?
Mängden folk som behövs för att sätta upp det behöver väl inte vara mer än ett vanligt detoneringsteam egentligen. Jag gissar på att det kan vara 10-20 pers, men det är även möjligt att de var fler. Sen så behövs det ju större kontakter som säkerhetsansvariga o.s.v. Allt som allt så tror jag att det handlar om MINST 50 personer, troligtvis det dubbla eller något mer, samt att det tog ca 1 år att sätta upp allting om de planerade på alla byggen samtidigt och såg till att ta alla tänkbara tillfällen som de kunde arbeta mer eller mindre ostört.
Om 1 eller 2 personer skulle bli misstänksamma så är ju inte det hela världen för de blir ju ändå bara betraktade som "foliehattar" sen om de går ut offentligt med sina misstankar. Om det är någon som de tror skulle kunna ställa till med problem så fixar de nog bort denne.