2008-11-03, 23:12
Medlem
Ursprungligen postat av SLOB
Citat:
Jag har gått tillbaks till inlägg gjorda den 23 oktober utan att hitta någon argumentation från dig om WTC7. Jag måste ha missat den, länka gärna så ska jag läsa vad du skriver.

Det är väl WTC7 jag har hållit större delen av min argumentation kring senaste tiden vill jag minnas.

Min argumentation angående AE911truths analys är tämligen enkel. Analysen bevisar att byggnaden föll i fritt fall i över två sekunder. Detta är omöjligt om ej explotioner/thermite är inblandat, då byggnaden med dess infrastruktur måste göra ett kraftigt motstånd.
Vidare har NIST gjort en helt felaktig analys, då de inte kollar på accelerationens startpunkt och att accelerationen är konstant i fritt fall i över två sekunder. De antar dessutom att byggnadens acceleration är konstant för hela fallet, vilket är felaktigt. Kolla på klippet så får du se. Jag tror du skulle kunna göra en sådan mätning själv om du inte tror på den.

Här har ni länken till klippet med analysen igen:
http://www.youtube.com/watch?v=gC44L0-2zL8
Citera
2008-11-03, 23:15
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Men ett exempel som alltså bara visar det vanliga användningsområdet för therm*te och inget annat. Det visste vi ju redan. Spelar ju ingen roll om det är hög hastighet på strålen om den alltså är avsedd att riktas neråt för att göra hål - precis det användningsområde som therm*te haft tidigare.
Du var inte med när de delade ut fantasin va? Om man t ex packar in anordningen i keramik eller kanske helt enkelt bara riktar den åt sidan, kan du då tänka dig den som en skärbrännare som skär horisontellt alternativt ca 45 grader nedåt? Det verkar inte fullständigt orimligt iallafall.

Men om vi nu antar att tekniken finns, hur många pelare skulle behöva skäras av på detta sätt och på hur många ställen för att försvaga konstruktionen såpass att den rasar av sin egen tyngd?
Citera
2008-11-03, 23:20
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Finns det nå'n gräns för hur ignorant en människa kan bli?
Jag har på denna tråd påpekat att det finns tusentals videos och dokument som är hemligstämplade.
Jag orkar inte gå tillbaka. Den som fortfarande är intresserad av den sidan av saken kan finna det.
För mig är det strikt en fråga om hur man kan manipulera massor av människor att tro på en lögn.
Inget annat.

Men vänta nu... Nyss skrev du ju:

Citat:
Dessutom har vi redan gjort en utredning som visar att nist's och fema's utredningar är rena skämtet.

var det bara ljug då alltså? För det var ju det källmaterialet vi efterfrågade. Var finns denna utredning någonstans om man vill läsa den, och vilka har den genomgått faktagranskning hos?
Citera
2008-11-03, 23:51
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
var det bara ljug då alltså? För det var ju det källmaterialet vi efterfrågade. Var finns denna utredning någonstans om man vill läsa den, och vilka har den genomgått faktagranskning hos?

Det är en sak att utreda de officiella utredningarna. En annan sak är att utreda vad som låg bakom 11/9.

En som vet är David Ray Griffin och han har, till skillnad mot dig, läst hela materialet:

http://video.google.ca/videoplay?docid=3538037502590699697
Citera
2008-11-04, 00:17
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det är en sak att utreda de officiella utredningarna. En annan sak är att utreda vad som låg bakom 11/9.

En som vet är David Ray Griffin och han har, till skillnad mot dig, läst hela materialet:

http://video.google.ca/videoplay?docid=3538037502590699697

Fast nu frågade jag efter källmaterialet... Du påstod att det fanns en utredning, var kan jag ladda hem den?
Citera
2008-11-04, 01:36
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Fast nu frågade jag efter källmaterialet... Du påstod att det fanns en utredning, var kan jag ladda hem den?

Läs: MOTSÄGELSER OM 11 SEPTEMBER
Ett öppet brev till USA:s kongress och press
av DAVID RAY GRIFFIN.

Finns att köpa.

Har du läst "THE NEW PEARL HARBOR"?

Jag tror att du är inte intresserad.

Du vill ha en utredning från Husbonden. Tyvärr.
Citera
2008-11-04, 01:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Läs: MOTSÄGELSER OM 11 SEPTEMBER
Ett öppet brev till USA:s kongress och press
av DAVID RAY GRIFFIN.

Finns att köpa.

Har du läst "THE NEW PEARL HARBOR"?

Jag tror att du är inte intresserad.

Du vill ha en utredning från Husbonden. Tyvärr.

Bara så vi pratar om samma bok... är det den som Ryan Mackey skrivit en 300 sidors kritik om som DRG inte ens vågat bemöta? Eller är det en annan?

EDIT: Nej, det vara en annan såg jag vid närmare koll. Det var "Debunking 911 debunking"
Senast redigerad av Pad 2008-11-04 kl. 01:56.
Citera
2008-11-04, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Sen har man även problemet att stubiner och annat överlever explosioner, det hade funnits massor med rester från bomberna kvar i rasmassorna. Han hävdade att efter tre år gick det nog inte ens att detonera sprängmedlet, om jag inte minns fel.

Vem har påstått att Jetbränslet exploderade? Visst, delar brann upp direkt när planet träffade huset men långt ifrån allt. Bränslen brinner inte som på tv tyvärr (eller bra det beror lite på vilket synsätt man har, mythbusters släckte cigaretter i bensin t.ex. vilket enligt hollywood är en dödsdom).

Helt korrekt, det går inte att ägna hela sitt liv åt att gräva, men vi har en väldigt osannolik teori som kräver en fruktansvärd massa omständigheter och en inte helt otrolig som inte är lika spännande. Jag vet vilken jag väljer alla dagar. Rakhyveln är bra ibland.

Du menar stubintråd i rasmassorna? Nu mins jag inte om jag själv har hört det som Lienno nämner om att de hittat thermite efteråt, utan bara att det finns skär att tro att det avändes, men om det nu är så, så har ju detta bara slagits bort i alla fall. Varför skulle man inte kunna skita i stubintråd också i utredningarna?

Men bensin brinner ju väldigt fort. Nu vet jag inte hur det ligger till med den saken men att just jetbränsle brinner väldigt fort och varmt har ju använts som försvar för den officiella versionen. Även om det handlar om stora mängder bränsle så har jag svårt att tro att det brinner någon längre tid när jag har sett hur mindre kvantiteter av bensin brinner

Och det är upp till dig att välja vad du vill tro på. Jag är inte här i tråden för att säga åt någon vad den ska tro utan för att jag vill höra vad andra människor tror och varför.
Citera
2008-11-04, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Om det hela började förberedas fem år innan betyder det ju att Clintonadministrationen var inblandade också. Och om de inte var det utan det var någon skuggorganisation (NWO?), varför berättade de för George W Bush? Sen så bytte komplexet leasare under de sista åren innan attacken, om jag inte minns fel blev villkoren för Silversteins övertagande av kontraktet färdigt bara någon månad innan terrorattacken. Låt oss utgå ifrån att alla våningar totalrenoveras i 10-årsintervaller (som jag ser det är det ett absurpt antagande, jag skulle snarare gissa på 20-30 år). Det innebär att arbetet med apteringen av byggnaden började i början av 90-talet. Således gick det 10 år utan att någon såg något, inte en enda väggplatta som lossnade av misstag och visade en aptering, inte en enda kontorsanställd som såg något mystiskt, och DESSUTOM klarade de redan apterade sprängladdningarna av att inte lösas ut under bombdådet som skedde 1994. Imponerande...

Jag har inte sagt någon speciell tid, men om man nu har allt förberett så lär det inte behöva ta mer än ett år i alla fall. När de satt upp det har jag inte heller någon aning om, men om det finns några uppgifter om när tornet renoverades så är det ju rimligt att gissa att allt sattes upp under någon period då det var mycket underhåll på byggnaderna.

Att folk skulle upptäcka det är nog ingen större risk. Det är inte så många som har hållt på med sprängämnen så de flesta vet nog inte hur det ser ut. Jag tror nämligen inte att de bara har tejpat fast ett gäng dynamitgubbar på varje bärande balk som i en cowboy-film. Har de tillgång till ritningarna och utbildat folk så lär det inte vara så svårt att ta reda på vart de måste spränga för att fälla byggnaderna, och om man nu har funnit thermite, samt att röken som stiger upp från husets botten tydligen ska vara typiskt för thermite så är det ju rimligt att anta att det var det som användes.

Citat:
Minns du vilken dokumentär det var? Vore intressant att se.

Jag är inte säker men jag tror det var 911 mysteries. Det var den jag såg senast i alla fall.

Citat:
Nej, och inte reparerar de alla våningsplan heller.

Jag tror nog att de hade underhåll på byggnaderna mer eller mindre hela tiden. När jag utbildade mig till lackerare så berättade läraren bl.a. att golden gate bridge (tror jag det var iaf) hade ett team bara för lackering som målade bron om och om igen bara för att den inte skulle rosta. Jag tror att alla stora byggen behöver ständigt underhåll. Hur det var med WTC vet jag inte men varför skulle det vara ett undantag?
Citera
2008-11-04, 02:51
Medlem
Giant Squids avatar
Man har ju följt den här tråden med popcornlådan i högsta hugg, och ibland ligger sympatierna hos debunker kretsen här på FB men ofta så svänger sympatin till truthers sidan, bara det om man tittar på den tid som man lägger ner på att vädra sina teorier. Så har ju debunker sidan lagt ner oerhört mycket tid (ofta5mot1) på att sitta och knappra fram motbevis efter motbevis på sina slitna tangentbord. Vilket tyder på ett mer ohälsosamt intresse för 9/11 än vad det mest paranoida konspiratorikerna har. Samt så får ju hela debatten lite utav en chatkaraktär ibland.

Debunkersidan, varför inte ta ett break i typ 2-3 veckor och se hur länge den här tråden överlever utan er? Kan 9/11 intresserade hålla detta vid ett sådant intresse utan debunkerrörelsen, föder ni varandra? eller bidrar ni båda till att ge detta event mer uppmärksamhet än det kräver?
Citera
2008-11-04, 02:54
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Bara så vi pratar om samma bok... är det den som Ryan Mackey skrivit en 300 sidors kritik om som DRG inte ens vågat bemöta? Eller är det en annan?

EDIT: Nej, det vara en annan såg jag vid närmare koll. Det var "Debunking 911 debunking"

Där har du hittat en vakthundsfrände.
Jag uppmanar er att läsa "MOTSÄGELSER OM 11 SEPTEMBER".
http://www.sverigebutiken.se/Product.aspx?ProductId=309

Ni som har öppna sinnen kan se:
http://www.youtube.com/watch?v=xbY5_qtz83M

Den finns i nio delar.

David Griffin har inte vägrat att bemöta Ryan Mackey. Det är en lögn.
Citera
2008-11-04, 03:04
Medlem
Citat:
Vad menar du? Du tror att man sket i att var diskreta? Är det inte märkligt i så fall att ingen klagat över att de snubblat över 5 km stubintråd på väg till personaltoaletten?

Nej det var inte det jag menade. Det kallas ironi. Jag skrev så eftersom det verkar som att du misstolkar allt jag skriver med flit.

Citat:
Däremot har jag inte sett någon beskrivning som på allvar går igenom ett TÄNKBART sätt att aptera tornen eller sjuan. Då menar jag med skattningar hur mycket som skulle gå åt, hur man lyckades dölja stubintråd och laddningar, hur man fick dit det, hur många personer som var tvungna att hjälpa till och hur man fixade så ingen märkte något eller hur man lurade bombhundarna som fanns på permanent basis i husen.

Hundar går att tränas så som man vill ha dem. Om en sådan här grej ska fungera så är det ju en förutsättning att man är i maskopi med den som har hand om bygnadernas säkerhet.

Citat:
Du får gärna plocka upp den utmaningen, om du menar att det inte är en omöjlighet så skall det väl gå att beskriva ett tänkbart system för att få dit det? Du kan ju utgå från existerande demoleringar, ta den tiden och fundera på hur mycket extra resurser (tid och manskap) du behöver för att dels gömma allt och dels ta loss och sätta dit isoleringar osv.

Om man skippar det vanliga underhållet, som jag antar att man hade på byggnaderna mer eller mindre hela tiden med tanke på deras storlek, eftersom man ändå ska fälla byggnaderna så antar jag att man får både tid att sätta upp laddningarna och bra tillfällen att göra det på. Man ser till att göra detta när ingen är just där givetvis, lämpligen när folk har slutat jobbet, eller att göra så som det rapporterats om och stänga av vissa våningar helt. När man väl har fått sakerna på plats så tror jag inte att någon som arbetar i tornen ställer sig och river upp väggarna för att se om det finns bomber där. Jag har aldrig gjort så i alla fall och jag vet ingen annan som har gjort det heller.

De behöver ju inte heller sätta mer sprängämnen än vad som verkligen behövs eftersom det viktiga bara är att tornen rasar och inte hur det sker, samt att flygplanen precis som ni säger försvagade konstruktionen. Hur mycket vet jag inte men om man har all fakta och kunskap så måste det väl gå att göra en ungefärlig uträkning på det eller vad tror du?

Mängden folk som behövs för att sätta upp det behöver väl inte vara mer än ett vanligt detoneringsteam egentligen. Jag gissar på att det kan vara 10-20 pers, men det är även möjligt att de var fler. Sen så behövs det ju större kontakter som säkerhetsansvariga o.s.v. Allt som allt så tror jag att det handlar om MINST 50 personer, troligtvis det dubbla eller något mer, samt att det tog ca 1 år att sätta upp allting om de planerade på alla byggen samtidigt och såg till att ta alla tänkbara tillfällen som de kunde arbeta mer eller mindre ostört.

Om 1 eller 2 personer skulle bli misstänksamma så är ju inte det hela världen för de blir ju ändå bara betraktade som "foliehattar" sen om de går ut offentligt med sina misstankar. Om det är någon som de tror skulle kunna ställa till med problem så fixar de nog bort denne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in