Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Puuulease? Helt ärligt, om NIST hade producerat något på det viset så hade ni skitit på er av lycka. Vi snackar alltså om de där resultaten som mig veterligt inte lyckats replikeras av någon annan, utförd på prover med minst sagt obestämd insamlings- och förvarningshistorik, därefter publicerad i en tramstidsskrift som inte ens har riktig fackgranskning? Det var lite högre klass än så jag frågade efter när jag bad om fackgranskade artiklar som faktiskt stått pall för riktig granskning.
Men varför tror du att de valde Bentham istället för en riktigt tidsskrift? Och visst är det kul att de verkat nöja sig med det där, hade de varit intresserade av riktig sanning så hade de givetvis sett till att lab ej knutna till "sannings"rörelsen hade fått prover och kollat om de replikerat deras resultat. Mig veterligt har det inte ens gjorts några försök att hantera det hela på ett vetenskapligt sätt. Undrar varför?
Dom uppmanar ju folk hela tiden att undersöka det hela, dom är inte dom enda som har dammet, pulvret (eller fasen man nu vill kalla det). Det fritt fram att undersöka, bästa är väl att undersöka dammet som 'truth' rörelsen inte har varit i kontakt med eller?
insamlings- och förvarningshistorik, det där har man ju hört tusen gånger från er, men inte en ända gång kommit med ens en teori hur mikrosfärer och nanothermite skulle kunna bildas genom dålig insamling och förvaring.
Så få höra nu
Sen att dom valde Bentham kanske var att man stått och trampat vatten i flera år och vill publicera det så fort som möjligt = andra börjar göra egna undersökningar.
Bästa är väl om du frågar dom kanske?
Citat:
Det roliga här är att du har chansen att visa att något faktiskt är konstigt med NISTs svar. Kan du visa att man frångått gängse rutiner? När de utrett andra händelser, har all rådata alltid publicerats? Tills dess att du visar att så är fallet så är det faktiskt inte så konstigt.
Eftersom deras uppgift är att ljuga för folket så är väl svaret -Nej, dom följer troligen sina vanliga rutiner.
Och
varför ska man inte kunna få granska NISTs resultat/forskning?
Nej just det, man ska bara stå skrika att man
inte får/kan granska truthers forskning, fast man både får och blir uppmanad till det. Lite skillnad med NISTs 'forskning' (som är omöjligt att granska) så
går det gör egen forskning på tex dammet.
Jag tror heller inte man efterfrågar all rådata (som ni gör med truthers forskning) utan man vill helt enkelt veta vilka siffror man la in i deras fina datamodell. Kan inte va så svårt att dela med sig.
Och snälla berätta hur i helvete får man det till
"might jeopardize public safety"? Dum är jag, men så jävla dum är jag inte så att jag går på en så dålig lögn.
Nästan så att NIST skulle kunna säga att det va Tomtens fel och ni köper det...
-Vadå, det ju NIST.
-Inte behöver vi granska deras data.
Citat:
Om motståndet i byggnaden är försumbart så kan man mycket väl prata om frifall, jag ser inte det märkliga i det. Allt handlar ju om proportionerna på rörelseenergin som kommer uppifrån och vad som försöker hålla emot. Vertikala balkar som knäcks kommer att gå från att hålla mot rätt hyggligt till att inte hålla mot alls på väldigt kort tid. Lite som om man sveper bort fötterna på någon som står upp, visst har de benen kvar, men det hjälper inte nämnvärt när de trillar i backen.
Men snälla, svepa fötterna?
Dessutom är kort tid mer än ingen tid, inget motstånd alls betyder att övre delen inte knäcker nåt alls.
Citat:
Spelar ingen roll, min punktlista står intakt ändå. Du får en ny chans att peka ut vilken punkt som skulle vara fel. Om ingen är det så kan det inte finnas några problem att en mindre del får en mycket större del att kollapsa. När man kommit ner till 1/3 från toppen så är det MYYYYYYYYYCKET rörelseenergi man har frigjort. Tror du på allvar att kollapsen kan avstanna vid den tidpunkten?
Spelar ingen roll?
Spelar ingen roll va folk har att säga om din lista, du kommer aldrig ändra dig ändå.
Vad har din lista att säga om detta?
http://www.youtube.com/watch?v=UsePUn5-88c
http://www.youtube.com/watch?v=fiNrzmbdC1Q
Citat:
I beg to differ. Och Jowenko med skall väl tilläggas.
?
Att det pulveriseras eller att det lutar?
Nåt som säger att det
inte är så?
Citat:
Visst är det märkligt hur ni "sannings"sökare hoppar mellan att snacka om smält metall och smält stål lite när det passar er? Det där är en gammal fuling som ni hållit på med nu i flera år. Håll er till en av sakerna, NIST-killen säger att man inte hittat pölar av smält stål, och mig veterligt så har man inte det heller.
Kanske ska kolla på klippet en gång till?
Han säger att det inte finns några
rapporter eller
vittnesuppgifter om detta.
Sen säger han: Jag har
aldrig sagt att det
inte funnits
rapporter eller
vittnesuppgifter.
Han nämner att han vart där själv, inte detta som är intressant om du frågar mig.
Les Robertson confirms molten metal in WTC
http://www.youtube.com/watch?v=lDnbfXLUyI4
- a little river of steel flowing
Finns hundratals olika youtube-klipp om detta där vittnen säger bla att det brann flera veckor efter 911.
Om vi i 2 sekunder kan tänka bort molten steel och säga att det är en blandning av andra metaller.
Teorier hur detta skulle kunna gått till?
Nej just det... Måste vart att hundratals (eller är det tusentals?) olika vittnen har haft hallucinationer, samtidigt?
T.o.m massmedia har sänt reportage om detta under 'clean up'.
Citat:
Nu har ju detta väldigt lite med sakfrågan att göra. En borgmästare som antingen är okunnig eller bara pysslar med damage control. Jag pratar alltså om saker som skulle vara fejkade med utredningen eller de faktiska omständigheterna kring kollapserna, kaparna eller liknande. Det här är väl mest ett försök att inte skapa panik i City?
Ja precis... för det va ju borgmästaren själv som satte på sig en vit forskarrock och tog proverna?
Än en gång, hur i helvete misslyckades man med dessa prov?
Citat:
Nej, men mig veterligt så hade inte Bush något med 911-utredningen att göra heller. Att han utnyttjade efterspelet är knappast något som skulle vara graverande för NIST eller deras rapporter.
Han va ju förböveln president, inget med saken att göra?
Sen att Bush familjen har haft goda kontakter med Bin laden familjen i årtionden har inget alls med saken att göra?
Citat:
Fast det är ju bara trams. Man har manualer och planer mot allt möjligt, det är inte samma sak som att man är förberedd på att det skall hända. Jag hade kunnat författa en av dessa manualer och ÄNDÅ vara helt ställd när det faktiskt hände. 911 var något helt nytt som aldrig gjorts innan, jag har FULL förståelse för att man säger så. Det hade jag också gjort.
Så fast man fick information från flera länders (inklusive sin egna) underrättelsetjänst så kan du säga att du har förståelse det?
Vad mer hade kunnats gjorts för att förbereda menar du?
Citat:
Fler länkar som är helt off topic. Det där tillhör efterspelet och har faktiskt inget med utredningarna kring 911 att göra.
Fel igen Pad.
Citat:
Räddningsarbetet kanske? Tror du att det förekom en hel del av det slaget vid ground zero eller gav man folk varsin spade och en lapp där det stod "Lycka till!"
Hur skulle det va ifall du lyssna/läste någon gång på deras forskning?
Jobbigt att proverna togs innan räddningsarbetet komigång, va väl också nåt prov som togs en bra bit bort från uppröjningen (Ja, dammet spred sig längre bort än bråtet från wtc tornen.). Och andra prov togs inne i en lägenhet. Kanske dom använde sina maskiner där inne? Konstigt att hon som bodde där inte märkte nåt.
Citat:
Ah, det gamla "appeal to authority"... Problemet är att han är en snubbe, och så länge som han inte kan producera uträkningar och rapporter som pallar granskning så kan han sitta och tycka vad han vill. Han kommer ändå att vara i hopplös minoritet jämfört med andra i hans bransch som inte håller med honom.
Och vad var det du sa om NISTs vägran på lämna data?
Citat:
Varför är inte fler av dem med i er fina förening i så fall?
Dom blir allt fler och fler, vilket man inte kan säga om er.
Citat:
Alltså, jag vill bara vara tydlig här med att jag inte gillar den typen av argument, det är vad man kan leverera som betyder något. Att sitta och snacka i en youtubefilm är en sak, att faktiskt få ner på papper konkret bevisning är något helt annat.
Menar du NIST nu?
Citat:
Inte av den volym som det skulle bli om det var sprängämnen av den magnitud Harrit snackar om.
Harrit har sagt vad han
tror, han är ingen demoleringsexpert, vilket han också har sagt... Utan vad han
tror.
Och vad har
Tom Sullivan - Explosives Loader att säga om saken då? Gissa...
http://www.youtube.com/watch?v=u5IgqJXyLbg
Snälla säg att han har fel.
Citat:
Ja, jag sätter gärna Mark Roberts på en piedestal, för han har uträttat enormt mycket för att döda av gamla myter som sprids an "sannings"rörelsen. Sen är det ju inte så att han är den vi vänder allt vårt hopp till, tvärtom så finns det gott om experter världen över som tittat på de här händelserna. Den enorma majoriteten av dessa ser inte det konstiga med den officiella versionen, men ni håller ju hårt i de få ni får tag i.
Det för att allt för få känner till WTC7.
Hur många gånger har man hört om wtc tornen kontra wtc7 i massmedia?
Undrar, har NIST någonsin lagt fram något alls som pallat en peer review?