2008-08-23, 22:59
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Du tror på Big Brother. Upp till dej.

Och du tror på Alex Jones? Mannen som bevisligen inte har alla hemma när det gäller kritisk granskning av uppgifter... Eller har du bommat hans rapportering om chip i soldater i armén? Problemet var att han svalde ett skämt, med hull och hår. Faktagranskning? Eftertanke? Oh nej, det är Alex Jones vi har att göra med.

Men du har orubbat förtroende för honom hör jag?
Citera
2008-08-24, 09:53
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Och du tror på Alex Jones? Mannen som bevisligen inte har alla hemma när det gäller kritisk granskning av uppgifter... Eller har du bommat hans rapportering om chip i soldater i armén? Problemet var att han svalde ett skämt, med hull och hår. Faktagranskning? Eftertanke? Oh nej, det är Alex Jones vi har att göra med.

Men du har orubbat förtroende för honom hör jag?

Det där låter spännande! Har du någon länk till en artikel om händelsen?
Citera
2008-08-24, 11:56
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det där låter spännande! Har du någon länk till en artikel om händelsen?

Du kan läsa hela om det här: http://forums.randi.org/showthread.php?t=115744 (ganska rolig läsning)

Ledsen att det är en smula OT, men alla tidigare försök att få till en konstruktiv diskussion med foliehattarna om vikten av källkritik har ju bara bemötts av tystnad. Och när sten.b avdärdar en rapport skriven av sakkunniga samtidigt som han länkar till Alex Jones och Prisonplanet, ja då känner jag faktiskt ett behov av att visa att kejsaren är naken. Dessutom hänvisar foliehattar ganska ofta till AJ i 911-frågor, och därför är det åtminstonde bitvis relevant i den här tråden tycker jag.

Så, alla ni som måhända kommit in och intresserat er för konspirationer och kanske läst eller sett något av den gode Alex Jones. Fortsätt för guds skull med det (han är ganska kul i sin frenesi) men dubbelkolla uppgifterna så skall ni se att han är en ytterst oärlig figur som hanterar källor lite som fan läser bibeln.

Men å andra sidan har han ju sin fårskock som ÄNDÅ tror på honom oavsett hur många gånger han blivit beslagen med felaktigheter.
Citera
2008-08-25, 16:30
Medlem
SLOBs avatar
Truthersarna är aktiva! Jag fick en flyer på pakethållaren idag med den sensationella rubriken "11 otroliga fakta om 11 september". Det är lite oneoneo!11111 över det där med "11 otroliga fakta". Det de presenterar på fyra sidor (ett vikt A4), är gammal skåpmat - BBC var med i konspirationen eftersom de var för tidiga i sin rapport om WTC7, pölar med smält metall "hittades under samtliga byggnader" - metall som ska ha "runnit i små bäckar och samlats i en pöl". Sen blir "metall" till "stål" i sista meningarna. Sen är det "Osama bin laden inte eftersökt av FBI", kaparna är vid liv och så slutligen URLen sweden911truth.blogspot.com (en blog som fö inte uppdaterats sedan juni...).

Spännande att återvända till, ummm... 2004-2005 eller så.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-08-25 kl. 16:32.
Citera
2008-08-25, 18:13
Medlem
ElGigantens avatar
Det man funderar på är just dessa "rivningar av hus" som foliehattarna säger sig ha "bevis" för. Ingen har fått sett några bevis, men enligt foliehattarna råder det "inga tvivel" om just detta.

Vad bottnar detta i då?
Jo den "smälta metallen" under husen. Den kan enligt foliehattarna endast förklaras med att man använde: Historia 1, Thermite. Sedan kom förklaring 2 Thermate. Inget av detta är som vanligt bevisat, naturligtvis.

Så från dessa "pölar med smält stål" till themate. Där finns INGEN koppling hur man än vill att det skall vara en koppling mellan dessa.

Hade man i foliehatts-rörelsen haft ett iq lite högre än en fågelholk så hade man naturligtvis bara sagt att Bush använde sig av normala sprängmedel, exakt samma som Controlled demolition inc använder sig av då man demolerar hus. Men som sagt var, foliehattarna är INTE kända för sitt logiska tänkande eller sin briljans i dom naturvetenskapliga ämnena.

Vad hände med Fahrenheit451 då?
Den personen som påskinnade oss om:
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Är man rädd för aktoriteter och gärna rättar sig efter vad de säger så anser jag att man har problem med att kunna granska detta ämne objektivt. Kan man sen inte granska detta objektivt så kan man heller inte dra rätt slutsatser eftersom de är redan är färgade av den aktoritet som man hyser en tillit till.

Detta blir till STOOOOOR humor då man numera hittar han på vaken.se (internets soptipp).

Hur objektiv är han på vaken då?
Ja läs själva.
Citat:
Tråkigt att de uppfinner en ny egen teori igen då som var än mer befängd och fånig än deras tidigare teorier.
Ämnet är NIST rapporten om WTC7. Naturligtvis har han inte läst den än, men han "vet" att den inte innehåller det han vill och då är det fel. Ja jäklar vilken objektivitet..

Vidare...
Citat:
Nya teorier som ingen hört talas om uppfinns för att det passar ändåmålet. Inte första gången de uppfinner en ny teori.
Han har fortfarande inte läst rapporten, men det är fel på den....

And it goes on....
Citat:
Allt vi tidigare visste om stål och skyskrapor är fel och NIST har rätt. Nej, kan inte köpa sådant i synnerhet då de är avlönade av samma etablissemang som skulle förlora allt om de sa något annat.

Cherrypicking...x2 Att ta hänsyn till vilken konstruktion det är på byggnaden är inte aktuellt för Freud Jr tydligen. Hittar bara på en förenklad psykoanalys på en byggnad han inte har en aning om hur den var konstruerad. Detta förklarar NIST, men det är inte lätt att kunna detta eftersom han inte LÄST vad NIST skriver.
Men man skall vara objektiv....

Vi tar en till....
Citat:
Blir aldrig någonting av dessa debatter, handlar enbart om vilka grundinställningar man har. Tror man på aktoriteter och etablissemanget eller inte. Jag anser att vårt etablissemang är korrumperat och bringar våld, död och förintelse på mänskligheten. Medans andra är av uppfattningen att allting är Hunky Dory, och att våld behövs för att JAG/DU ska få leva.

Som sagt Freud Jr tror att detta är en tros debatt att dom som kan räkna att 1+1 "tror" att dom har rätt.
Ja, det är faktikst så enkelt, jag vet att foliehattarna hatar detta, men använder man det man fått mellan axlarna så inser man snabbt att det ligger till just så.

Vi tar ett enkelt exempel.

Jag sitter här i svedala och räknar uta att 2+4+6 = 12.
Detta kan jag lägga fram för världens alla matematiker. Alla matematiker kommer enkelt att kunna verifiera min uträkning. Detta pga att matematiken är helt abstrakt och skiljer sig på så sätt från naturvetenskap. Den är inte empirisk prövbar, utan bygger på axiom, och därför är den enligt vissa definitioner ingen vetenskap.
Detta har tydligen foliehattarna mycket svårt att ta till sig.
Ett exempel i detta är den artikel i tidningen NY Teknik som skrev detta drygt en vecka efter 9/11.
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article16180.ece
Men en foliehatts enkelhet skulle man lätt kunna konstatera att dessa personer också är köpta av Bush. Men detta har dom inte bevisat ännu.

Men varför kommer dessa personer fram till samma saker?
Ja, enkelt igen, dom KAN och har studerat detta. En matematikbok i Australien innehåller samma kunskap som en matematikbok i Sverige.
Detta är inte att ha en "grundinställning" som Freud Jr beskriver det, det är att vara utbildad i det ämne som gäller och att man VET eftersom man har kvalifikationerna att kunna detta.

Avery (Loose Change) Kan INTE detta, Alex Jones kan INTE detta, jag kan vara ödmjuk och säga att jag inte kan allt av detta. Men att genom hålla sig vaken på tex fysiklektionerna och förstå vad som sägs kan man kasta det ni foliehattar lägger fram här. Och detta med att man tar ställning till något bygger på vilken insikt man har i ämnet. Att som Freud Jr hylla en film som anser att en Nobepristagare i litteratur kan saker om hållfasthetslära och sedan bygga sin tro på detta är FEL inställning.
Kan man däremot en del om naturvetenskapliga ämena så går det fort att avgöra om det är sant det som sägs.
Att hata USA är inte heller en bra inställning om man skall kunna avgöra hur snabbt WTC 1 och 2 föll.
Citera
2008-08-28, 08:45
Bannlyst
Är Senator Karen Johnson en foliehatt när hon säger controlled demolition i amerikanska senaten och samtidigt delar ut foton medans hon fullständigt sågar sönder den officiella konspirationsteorin.

http://www.youtube.com/watch?v=jeLRIq_gahM
Citera
2008-08-28, 09:04
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Är Senator Karen Johnson en foliehatt när hon säger controlled demolition i amerikanska senaten och samtidigt delar ut foton medans hon fullständigt sågar sönder den officiella konspirationsteorin.

Jag gillar när hon påstår att om man släpper en betongklump från 30 fot så kommer den inte att bli till damm.

Ja hon är en foliehatt.
Citera
2008-08-28, 09:07
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Japp det är precis vad hon är. Hon har läst och sett samma smörja som ni lägger upp på nätet. Utan att kolla upp om det stämmer eller inte.

Undrar om hon har pratat med någon demoleringsexpert och frågat vad dom anser om CD teorin.
Citera
2008-08-28, 13:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Du menar att eftersom hon är senator och därmed är med och styr USA så borde hon vara särskilt trovärdig?

Sen är hon inte senator i USAs senat. Hon är delstats-senator. Hon sitter i staten Arizonas senat. Hon sitter alltså inte i "amerikanska senaten".

http://www.azleg.gov/MembersPage.asp?Member_ID=79&legislature=48

Hon representerar:

Citat:
Legislative District 18
– comprising the Central part of Mesa from Price Road west, to Gilbert on the east, the Reservation north, to Baseline south.

och vad jag läst av hennes tidigare uttalande så var det standard trutherspåståenden, anno pass 2004. Har hon sagt något nytt?
Citera
2008-08-28, 13:29
Medlem
SLOBs avatar
Oj, jag måste ha formulerat mig olyckligt i tidigare poster. Det är alltså inte tillåtet att posta uteslutande länkar. Det är följdaktligen därför det finns en speciell länktråd - för att man där ska posta länkar. Jag tar det igen, för att vara extra tydlig:

• I länktråden - Helt okej med länkposter
  • Utanför länktråden - Inte okej att bara posta länkar

Det kanske går att skriva ut den här lilla checklistan och sätta framför skärmen till nästa gång.

Inlägg raderade.

/mod
Citera
2008-08-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Du menar att eftersom hon är senator och därmed är med och styr USA så borde hon vara särskilt trovärdig?

Sen är hon inte senator i USAs senat. Hon är delstats-senator. Hon sitter i staten Arizonas senat. Hon sitter alltså inte i "amerikanska senaten".

http://www.azleg.gov/MembersPage.asp?Member_ID=79&legislature=48

Hon representerar:

och vad jag läst av hennes tidigare uttalande så var det standard trutherspåståenden, anno pass 2004. Har hon sagt något nytt?

Hon är dessutom republikan, dessa ondskans kreatur. Men vänta nu, har alltså en av ondskans egna gått ut och outat allt? Så bekvämt allt blir om man har skygglapparna på.
Citera
2008-09-05, 13:17
Medlem
SLOBs avatar
Tidigare har ju TV4Fakta i sin visdom sänt ut original Loose Change, den som inte ens upphovsmakarna står bakom. Nu har SVT valt att visa ett avsnitt ur den alldeles utmärkta BBC Conspiracy Files-serien, och just det avsnitt som handlar om trutherrörelsen. Sänds 22.00 i SVT2 nu på söndag. Och just det här handlar om WTC7, som ju kommit i trutherrörelsens fokus igen efter det att NIST släppt sin rapport. Går också i Kunskapskanalen 13/9.

Här är länken

SVT har faktiskt också sänt Loose Change, i Agenda den 24 september 2006. Men då var inte ämnet 911 utan:

Citat:
Ursprungligen postat av Agenda
Alltfler "medborgarjournalister" publicerar sina egna bilder och texter på nätet och når en mångmiljonpublik över hela världen, på egen hand, utan hjälp av etablerade medier.
Reportage om tre unga killar i USA, som på sin egen dator gjort filmen Loosechange - om terrorattacken i New York
Senast redigerad av SLOB 2008-09-05 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in