Det man funderar på är just dessa "rivningar av hus" som foliehattarna säger sig ha "bevis" för. Ingen har fått sett några bevis, men enligt foliehattarna råder det "inga tvivel" om just detta.
Vad bottnar detta i då?
Jo den "smälta metallen" under husen. Den kan enligt foliehattarna endast förklaras med att man använde: Historia 1, Thermite. Sedan kom förklaring 2 Thermate. Inget av detta är som vanligt bevisat, naturligtvis.
Så från dessa "pölar med smält stål" till themate. Där finns INGEN koppling hur man än vill att det skall vara en koppling mellan dessa.
Hade man i foliehatts-rörelsen haft ett iq lite högre än en fågelholk så hade man naturligtvis bara sagt att Bush använde sig av normala sprängmedel, exakt samma som Controlled demolition inc använder sig av då man demolerar hus. Men som sagt var, foliehattarna är INTE kända för sitt logiska tänkande eller sin briljans i dom naturvetenskapliga ämnena.
Vad hände med Fahrenheit451 då?
Den personen som påskinnade oss om:
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Är man rädd för aktoriteter och gärna rättar sig efter vad de säger så anser jag att man har problem med att kunna granska detta ämne objektivt. Kan man sen inte granska detta objektivt så kan man heller inte dra rätt slutsatser eftersom de är redan är färgade av den aktoritet som man hyser en tillit till.
Detta blir till STOOOOOR humor då man numera hittar han på vaken.se (internets soptipp).
Hur objektiv är han på vaken då?
Ja läs själva.
Citat:
Tråkigt att de uppfinner en ny egen teori igen då som var än mer befängd och fånig än deras tidigare teorier.
Ämnet är NIST rapporten om WTC7. Naturligtvis har han inte läst den än, men han "vet" att den inte innehåller det han vill och då är det fel. Ja jäklar vilken objektivitet..
Vidare...
Citat:
Nya teorier som ingen hört talas om uppfinns för att det passar ändåmålet. Inte första gången de uppfinner en ny teori.
Han har fortfarande inte läst rapporten, men det är fel på den....
And it goes on....
Citat:
Allt vi tidigare visste om stål och skyskrapor är fel och NIST har rätt. Nej, kan inte köpa sådant i synnerhet då de är avlönade av samma etablissemang som skulle förlora allt om de sa något annat.
Cherrypicking...x2 Att ta hänsyn till vilken konstruktion det är på byggnaden är inte aktuellt för Freud Jr tydligen. Hittar bara på en förenklad psykoanalys på en byggnad han inte har en aning om hur den var konstruerad. Detta förklarar NIST, men det är inte lätt att kunna detta eftersom han inte LÄST vad NIST skriver.
Men man skall vara objektiv....
Vi tar en till....
Citat:
Blir aldrig någonting av dessa debatter, handlar enbart om vilka grundinställningar man har. Tror man på aktoriteter och etablissemanget eller inte. Jag anser att vårt etablissemang är korrumperat och bringar våld, död och förintelse på mänskligheten. Medans andra är av uppfattningen att allting är Hunky Dory, och att våld behövs för att JAG/DU ska få leva.
Som sagt Freud Jr tror att detta är en tros debatt att dom som kan räkna att 1+1 "tror" att dom har rätt.
Ja, det är faktikst så enkelt, jag vet att foliehattarna hatar detta, men använder man det man fått mellan axlarna så inser man snabbt att det ligger till just så.
Vi tar ett enkelt exempel.
Jag sitter här i svedala och räknar uta att 2+4+6 = 12.
Detta kan jag lägga fram för världens alla matematiker. Alla matematiker kommer enkelt att kunna verifiera min uträkning. Detta pga att matematiken är helt abstrakt och skiljer sig på så sätt från naturvetenskap. Den är inte empirisk prövbar, utan bygger på axiom, och därför är den enligt vissa definitioner ingen vetenskap.
Detta har tydligen foliehattarna mycket svårt att ta till sig.
Ett exempel i detta är den artikel i tidningen NY Teknik som skrev detta drygt en vecka efter 9/11.
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article16180.ece
Men en foliehatts enkelhet skulle man lätt kunna konstatera att dessa personer också är köpta av Bush. Men detta har dom inte bevisat ännu.
Men varför kommer dessa personer fram till samma saker?
Ja, enkelt igen, dom KAN och har studerat detta. En matematikbok i Australien innehåller samma kunskap som en matematikbok i Sverige.
Detta är inte att ha en "grundinställning" som Freud Jr beskriver det, det är att vara utbildad i det ämne som gäller och att man VET eftersom man har kvalifikationerna att kunna detta.
Avery (Loose Change) Kan INTE detta, Alex Jones kan INTE detta, jag kan vara ödmjuk och säga att jag inte kan allt av detta. Men att genom hålla sig vaken på tex fysiklektionerna och förstå vad som sägs kan man kasta det ni foliehattar lägger fram här. Och detta med att man tar ställning till något bygger på vilken insikt man har i ämnet. Att som Freud Jr hylla en film som anser att en Nobepristagare i litteratur kan saker om hållfasthetslära och sedan bygga sin tro på detta är FEL inställning.
Kan man däremot en del om naturvetenskapliga ämena så går det fort att avgöra om det är sant det som sägs.
Att hata USA är inte heller en bra inställning om man skall kunna avgöra hur snabbt WTC 1 och 2 föll.