Citat:
Ursprungligen postat av Wakeboard
För att jag inte hade nån lust.
Det är klart du inte hade. Du vill ju hellre snabbt hoppa vidare till nästa isflak. Det ställer nu till ett pedagogiskt bekymmer för dig. Vi ser ju att du egentligen inte är intresserad av att få svar på dina frågor, eller att ens stanna kvar och diskutera dem. Vi ser att när det blir lite jobbigt så tappar du lusten och går vidare. Då blir ju incitamentet att faktiskt ta dina frågor på allvar rätt lågt.
Jag försöker respektera mina meddebattörer och ta dem på allvar. Jag utgår från att andra är som jag, intresserad av att lära sig något nytt och att utveckla sin kunskap. Som ett exempel postade Lienno för ett tag sedan ett inlägg med en länk till en högstadielärare från USA som ansåg sig ha hittat anomalier i WTC7's ras. Det var nytt för mig och det fick mig att korrespondera inte bara med sagde lärare utan också med tillverkaren av det datorprogram som han använde och med representanter för NIST. Jag lärde mig nya saker om videoanalys, NISTs WTC7-rapport och den process rapporten genomgick från utkast till slutlig version. En spännande resa, även om Lienno och jag sedan väl inte kom så mycket längre. Man kan ju inte alltid vara överens.
Men jag utgick från att Liennos fråga var allvarligt ställd och därför undviker jag att ge svar som jag inte har åtminstone ägnat lite researchtid åt.
Det här tar också av min tid och då blir jag trött och irriterad när inte samma respekt visas mot mig. Och därför kommer jag bita mig kvar vid den där sidan du postade.
Länken längst ner på sidan går till BBCs uppdatering.
http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2006/10/911_conspiracy_theory_1.html
Den innehåller länkar till flera av de artiklar som kom
efter den ursprungliga (som alltså är från den 23 september 2001, dvs bara några veckor efter attacken), där de har tagit bort uppgiften att några av kaparna kanske var i livet och den förklarar varför man först misstänkte att några av kaparna inte var med på planet. Det var helt enkelt felaktiga identitetsuppgifter som gjorde det.
Nu inställer ju sig frågan, om truthers (för att använda en term de själva valt) anser att några av kaparna är vid liv, varför intervjuar de inte dem? Vad har truther-rörelsen gjort, bortsett från att posta länken till den där BBC-artikeln, för att styrka att just de personer som FBI pekar ut som kapare, faktiskt är vid liv? Vad finns det i verkligheten som faktiskt pekar på att någon kapare skulle vara vid liv?