Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Vad kan ingenjörer om hållfasthet? Vad kan arkitekter om att bygga hållfasta byggnader?
Om du tog dig tid att titta på videon om byggnandet av tornen så hade du förstått att arkitekterna (med hjälp av den tillgängliga ingenjörsvetenskapen) tog mycket hänsyn till yttre störningar.
Som sagt: Jag avhåller mig kommentarer från de som inte ens har sett på det dom skall kommentera.
Lyssna på videon och kom gärna igen om vad som är fel i vad i Richard Gage har fel.
Ingenjörer som läst hållfasthetslära och materiallära brukar kunna en del om båda dessa ämnen (jag har själv läst båda).
Men nu har jag sett så mycket som jag hinner med ikväll.
Nu har jag börjat se filmen, jag får se hur mycket jag hinner med ikväll. Men jag postar lite frågor jag gärna vill ha svar på allt eftersom jag blir frågvis.
Richard Gage, vad kan han om att riva hus?
Vad kan han om höghus?
http://911guide.googlepages.com/ae911truth ifrågasätter honom.
Inledning,
Polls blabla. Relevans? En massa lekmän som inte är insatta och som mycket väl kan ha fått svara på ledande frågor kommer fram till något, men vad betyder det egentligen? Ingenting.
Controlled Demolitions, jasså. Då ställer vi frågan igen. Hur lång tid tog det att aptera? Hur mycket sprängämnen? Tidplaner?
Varför flög man först in planen i husen och sen sprängde bomberna? Varför sprängde man inte bara bomberna direkt?
Det hade ju försökts tidigare.
Vem flög? Var det CIA-agenter, fjärrstyrning?
~ 8 minuter påstår han att höghus aldrig har kollapsat pga av brand. Har vi inte kommit fram till att det påståendet är felaktigt?
Det finns inget annat höghus som träffats av en fulltankad Boeing 767 heller.
~ 10 minuter pratar han om CD, varför hittade man inte tändkablar etc i bråten?
I hans exempelvideo börjar fallet i botten, WTC1 och 2 började uppe i toppen, hur klarade sprängämnena branden?
"This can be seen in all three collapses"
~12 Free fall collapse, men varför faller bråten snabbare än huset då?
Enligt honom själv "CDs are planned months in advance", men här gick det tydligen fort inte behövde man tömma huset på folk heller. Folk kunde arbeta samtidigt.
Om man hade sprängt bomber hade rutorna på hus runtomkring krossats i en större utsträckning än vad som skedde, hur lyckades man med det här?
Han har hittat en eller två personer som hör explosioner, men ingen ljudupptagning finns. Intressant, det måste ju dessutom ha varit massor med människor som hört det.
~21: Vittnet säger att han vet hur ett hus som ramlar ihop låter, jag hävdar att han aldrig hört ett hus kollapsa.
~22: Richard påstår att inget stålhus kollapsat av brand. Madridskrapan? Kader Toy Factory?
Föll huset enbart på grund av brand? Nej, det är det heller ingen som påstår.
~25: Man kommer aldrig komma fram till något blabla, men nu har vi ju faktiskt en rapport. FEMA rapporten nämde in
~27: Att byggnaden accelererar i fallet på grund av gravitation? Jaha? Även om det fanns ett mostånd kommer fallet att accelerera. Han påstår att det föll precis fritt fall, men visar inte jämförelsen. Inte heller hur han kom fram till 6.5 sekunder.
~27: Danny Jowenco. Suck. Det här fick mig att leta lite mer..
http://ae911truth.info/tiki-index.php?page=Top+10+Boneheaded+Mistakes hittade jag vilket summerar ganska många av mina frågor men med mer text.
~28 Hugo Bachman, ... se länken ovan.
~30: Smält metall.. Det har vi väl gått igenom tidigare. Skulle det visa på att man sprängt saker och inte bränt?
Sen tog min tid slut för ikväll. Jag ska försöka titta vidare senare, men Sten svara gärna på lite frågor först.