2008-11-30, 19:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Bush-teorin är betydligt mer trovärdig än din Obama-teori och faller först när den motbevisats.

Obama-teorin faller först när den motbevisats, inte bara för du säger det.

Fattar du nu vad jag menar med att spekulationer inte kommer leda någon vart?
Citera
2008-11-30, 19:08
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Angående Bodström vet jag inte mycket, men jag kan lugnt säga att du måste belägga det hela för att det ska överhuvud taget vara relevant.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article382692.ab
Helt plötsligt känns det som jag måste bevisa allt.
Jag vill diskutera rimlighet osv.

Citat:
På vilket vis visar Bush den yngres övertagande på att en agenda följs? Där ser då inte jag några klara samband. Massa politiker och andra ledare i alla möjliga länder är släkt eller gifta eller så. Det bevisar inte alls att där fanns någon agenda.
Far och son invaderar Irak för att bli av med Saddam? Jag ser klara likheter iallafall.

Citat:
Jag vill inte alls tro att Ryssland eller någon annan är involverad, men det du inte tycks ha fattat är att dessa scenarier inte nåste vara mer otroliga än de du visat på. Vi har inte bevis för varken det ena eller det andra, och det finns oräkneliga som har tjänat på 9/11 så varför väljer du just ut Bush om du tycker vi ska se på de som tjänat på utvecklingen?
Mycket på grund av att han använde attackerna som skäl för att göra alla dessa saker som hade varit omöjligt annars.
Dessutom har han tjänat på attackerna eftersom han är i oljebranchen.
Valet 2000 visade han också prov på hur han har en hel del fulingar på sin sida.

Citat:
Du tycker alltså det är bevisat att Bush tjänade politiskt på anfallen. Ok. Men om man tar hans program inför presidentvalet 2000 ser man att det var helt andra saker han ville driva, och hur han var skeptisk till amerikansk trupp utomlands. Vad har du för belägg för att detta INTE var den politik som han ville bedriva egentligen?
Tror du inte ganska många suckat om han sagt att han ville invadera Irak?
Brukar inte fred vara ett säkrare vallöfte än krig?
Vallöften ger jag inte mycket för. Gör du det verkligen?

Citat:
Obama-teorin faller först när den motbevisats, inte bara för du säger det.

Fattar du nu vad jag menar med att spekulationer inte kommer leda någon vart?
Vill du spekulera i din Obama-teori är det upp till dig. Jag är som jag redan klargjort inte intresserad av att föra det resonemanget.
Jag har klargjort vad jag vill föra för resonemang, men konstigt nog seglar folk iväg och pratar om allt möjligt som inte har med detta att göra.
Du får gärna presentera siffror på att Obama skulle ha med det att göra.
Att Bush är i oljebranchen är ett faktum och jag gör ett påstående att de tjänat på detta privat av just detta faktum.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-30 kl. 19:12.
Citera
2008-11-30, 19:24
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article382692.ab
Helt plötsligt känns det som jag måste bevisa allt.
Jag vill diskutera rimlighet osv.
.

Fast den där länken säger inget om att Bodström tog emot fint besök från USA, och heller inte något om att han gav polisen utökade befogenheter utifrån detta besök. Vodare säger den NOLL om att detta har med 9/11 att göra. Det kanske skulle hänt ändå, vad det nu var som hände....
Citera
2008-11-30, 19:39
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Fast den där länken säger inget om att Bodström tog emot fint besök från USA, och heller inte något om att han gav polisen utökade befogenheter utifrån detta besök. Vodare säger den NOLL om att detta har med 9/11 att göra. Det kanske skulle hänt ändå, vad det nu var som hände....
Nu är du löjlig.
"Han bekräftara däremot att han själv träffat företrädare för amerikanska musikindustrins intresseorganisation MPAA för att prata fildelning."

Men du har rätt... dessa är white-trash

Dessutom stödjer detta resonemanget att USA har större makt över andra länder sedan 11/9 2001. Vad är din åsikt om de "terrorister" som hämtades i Sverige av USA?

Vidare säger du att detta kanske hade hänt ändå, men här spekulerar du.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-30 kl. 19:44.
Citera
2008-11-30, 19:56
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Nu är du löjlig.
"Han bekräftara däremot att han själv träffat företrädare för amerikanska musikindustrins intresseorganisation MPAA för att prata fildelning."

Dessutom stödjer detta resonemanget att USA har större makt över andra länder sedan 11/9 2001. Vad är din åsikt om de "terrorister" som hämtades i Sverige av USA?

Om du bemödade dig att läsa artikeln skulle du se att detta stycke handlar om hur statssekreterare Dan Eliasson träffar dessa individer i USA. Typisk slaskjournalistik i AB för att få det att verka annorledes.

Angående utlämningen finns det mycket att säga. Inte så mycket bra dock. Men jag håller ju med dig, jag tycker inte om Bush för femtioelfte gången.
Citera
2008-11-30, 20:03
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Om du bemödade dig att läsa artikeln skulle du se att detta stycke handlar om hur statssekreterare Dan Eliasson träffar dessa individer i USA. Typisk slaskjournalistik i AB för att få det att verka annorledes.

Angående utlämningen finns det mycket att säga. Inte så mycket bra dock. Men jag håller ju med dig, jag tycker inte om Bush för femtioelfte gången.
Det finns däremot fler händelser ang liknande incidenter.
Men ok... Jag hade fel att de inte TRÄFFADES i detta fall... Men de satte press via samtal.

klart jag fattar du ogillar Bush. Annars hade det inte varit någonsomhelst mening att diskutera honom med dig.
Citera
2008-11-30, 20:53
Medlem
Citat:
J

Korruption??? I USA? Du skojar!
Detta vill jag se källa på innan jag tror dig.
(Du behöver inte. Jag var ironisk. Här säger du själv att man inte kan lita på dem)

Då var väl omnämnda plan bara ombyggda för ändamålet.

KC-767 har det.
Däremot är det någon på ett forum på airliners.net som säger "The 757/767 also do not have full FBW, but some control surfaces are electronically actuated."
och detta kollar jag upp just nu om jag kan hitta lite mer om, då detta gäller civila plan.

Fast KC767 fanns inte 2001. "First flight 21 May 2005"

Om nu ett par 767or specialbyggdes för det här ändåmålet måste man ju börjat planera det här redan under Clintons tid. Det tar ju en stund att bygga flygplan. Det blir ju dessutom rätt många som borde ha kunskap om det här. Nån som inte var American Airlines beställde ett american airlinesmålat plan (eller målade om det själva). Jag tror inte man bara lyfter luren och beställer ett plan från Boeing.

Tycker du verkligen att det här spåret känns rimligare än att en trave araber kapade planen?
Citera
2008-11-30, 21:16
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Fast KC767 fanns inte 2001. "First flight 21 May 2005"
Inte med det namnet nej.

Citat:
Om nu ett par 767or specialbyggdes för det här ändåmålet måste man ju börjat planera det här redan under Clintons tid. Det tar ju en stund att bygga flygplan. Det blir ju dessutom rätt många som borde ha kunskap om det här. Nån som inte var American Airlines beställde ett american airlinesmålat plan (eller målade om det själva). Jag tror inte man bara lyfter luren och beställer ett plan från Boeing.
KC-767 fick sitt namn 2002. Innan dess måste det varit prototyper de arbetat med. Flygindustrin är lik bilindustrin, men de har i många avseenden större tester.
När en bil får sitt namn har den funnits ett bra tag innan i form av olika prototyper. Iom att en modell får sitt namn är den passerad sk alpha-stadiet och långt framskriden i beta-stadiet.

Citat:
Tycker du verkligen att det här spåret känns rimligare än att en trave araber kapade planen?
Det hör inte hit.
Jag har sagt tidigare att jag vill ha denna teori utesluten.
Jag kan spontant säga att gärningsmännen för denna teori fortfarande är i livet till skillnad från ett gäng semiter som är döda iom dådet.

Jag tycker dessutom att om man uttrycker sig "en trave araber" visar det på till stor del att man kanske inte respekterar dessa och kan därför omedvetet vilja få det till att det faktist är på det sättet.

EDIT: Dessutom vill jag tillägga att ingen muslim eller semit jag någonsin talat med har uttryckt någon vilja att dö för sin sak. Det är betydligt mer vanligt att människor mördar andra för sin sak.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-30 kl. 21:25.
Citera
2008-11-30, 21:45
Medlem
Citat:
Inte med det namnet nej.

KC-767 fick sitt namn 2002. Innan dess måste det varit prototyper de arbetat med. Flygindustrin är lik bilindustrin, men de har i många avseenden större tester.
När en bil får sitt namn har den funnits ett bra tag innan i form av olika prototyper. Iom att en modell får sitt namn är den passerad sk alpha-stadiet och långt framskriden i beta-stadiet.

Det hör inte hit.
Jag kan spontant säga att gärningsmännen för denna teori fortfarande är i livet till skillnad från ett gäng semiter som är döda iom dådet.

Jag tycker dessutom att om man uttrycker sig "en trave araber" visar det på till stor del att man kanske inte respekterar dessa och kan därför omedvetet vilja få det till att det faktist är på det sättet.

EDIT: Dessutom vill jag tillägga att ingen muslim eller semit jag någonsin talat med har uttryckt någon vilja att dö för sin sak. Det är betydligt mer vanligt att människor mördar andra för sin sak.
Min kommentar om en "trave" var lite klantigt. Jag ser verkligen inte ner på människor pga deras tro.

Visst vi kan fortsätta, finns det något exempel på ett tankflygplan som konverterats till civil trafik? Går det ens? Hur skulle man gå tillväga?

Men ändå finns det självmordsbombare både i palestina, afganistan och irak. Men jag tror det är rätt sällsynt med folk som vill dö för sin sak och jag tror det har mindre med religion att göra och mer med övertygelse. Det finns gott om exempel på kristna som dött "för sin sak". Så om det skulle vara möjligt eller inte känns ganska irrelevant (det är omöjligt att visa eller motbevisa).
Citera
2008-11-30, 21:47
Medlem
Citat:
Det hör inte hit.

Vad skulle du vilja ha för att tycka att den är utesluten? Bevis på att de inte kan ha hänt? Det är du medveten om att det inte går hoppas jag.
Citera
2008-11-30, 21:49
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Vad skulle du vilja ha för att tycka att den är utesluten? Bevis på att de inte kan ha hänt? Det är du medveten om att det inte går hoppas jag.
Det är ungefär därför jag diskuterar detta. Eftersom den officiella versionen enligt mig inte är huggen i sten.

EDIT: Som jag ser det ligger diskussionen just nu på de flygplan som användes i attacken. Att de skulle vara militära antog jag främst eftersom de i större utsträckning är förberedda för fly-by wire och därmed skulle vara lättare att installera detta i. Men det måste ju faktist inte vara fly-by wire, utan kan mycket väl vara en tillsatt modul som fjärrstyr fly-by cable systemet.
Detta vidhåller jag fortfarande vara fullt möjligt och skulle helst vilja återgå till AA77 där jag ser betydligt större luckor med utbyte av plan och dumpning av det faktiska planet i atlanten.
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-30 kl. 22:08.
Citera
2008-11-30, 22:17
Medlem
Citat:
Det är ungefär därför jag diskuterar detta. Eftersom den officiella versionen enligt mig inte är huggen i sten.

EDIT: Som jag ser det ligger diskussionen just nu på de flygplan som användes i attacken. Att de skulle vara militära antog jag främst eftersom de i större utsträckning är förberedda för fly-by wire och därmed skulle vara lättare att installera detta i. Men det måste ju faktist inte vara fly-by wire, utan kan mycket väl vara en tillsatt modul som fjärrstyr fly-by cable systemet.
Detta vidhåller jag fortfarande vara fullt möjligt och skulle helst vilja återgå till AA77 där jag ser betydligt större luckor med utbyte av plan och dumpning av det faktiska planet i atlanten.

Okej, AA77.

Hur bytte man ut planet utan att någon märkte något?
Hur fraktade man bort den riktiga AA77 från flygplatsen?
Hur fick man tag på planet som man installerade fjärrstyrningsutrustningen i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in