Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Angående Bodström vet jag inte mycket, men jag kan lugnt säga att du måste belägga det hela för att det ska överhuvud taget vara relevant.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article382692.ab
Helt plötsligt känns det som jag måste bevisa allt.
Jag vill diskutera rimlighet osv.
Citat:
På vilket vis visar Bush den yngres övertagande på att en agenda följs? Där ser då inte jag några klara samband. Massa politiker och andra ledare i alla möjliga länder är släkt eller gifta eller så. Det bevisar inte alls att där fanns någon agenda.
Far och son invaderar Irak för att bli av med Saddam? Jag ser klara likheter iallafall.
Citat:
Jag vill inte alls tro att Ryssland eller någon annan är involverad, men det du inte tycks ha fattat är att dessa scenarier inte nåste vara mer otroliga än de du visat på. Vi har inte bevis för varken det ena eller det andra, och det finns oräkneliga som har tjänat på 9/11 så varför väljer du just ut Bush om du tycker vi ska se på de som tjänat på utvecklingen?
Mycket på grund av att han använde attackerna som skäl för att göra alla dessa saker som hade varit omöjligt annars.
Dessutom har han tjänat på attackerna eftersom han är i oljebranchen.
Valet 2000 visade han också prov på hur han har en hel del fulingar på sin sida.
Citat:
Du tycker alltså det är bevisat att Bush tjänade politiskt på anfallen. Ok. Men om man tar hans program inför presidentvalet 2000 ser man att det var helt andra saker han ville driva, och hur han var skeptisk till amerikansk trupp utomlands. Vad har du för belägg för att detta INTE var den politik som han ville bedriva egentligen?
Tror du inte ganska många suckat om han sagt att han ville invadera Irak?
Brukar inte fred vara ett säkrare vallöfte än krig?
Vallöften ger jag inte mycket för. Gör du det verkligen?
Citat:
Obama-teorin faller först när den motbevisats, inte bara för du säger det.
Fattar du nu vad jag menar med att spekulationer inte kommer leda någon vart?
Vill du spekulera i din Obama-teori är det upp till dig. Jag är som jag redan klargjort inte intresserad av att föra det resonemanget.
Jag har klargjort vad jag vill föra för resonemang, men konstigt nog seglar folk iväg och pratar om allt möjligt som inte har med detta att göra.
Du får gärna presentera siffror på att Obama skulle ha med det att göra.
Att Bush är i oljebranchen är ett faktum och jag gör ett påstående att de tjänat på detta privat av just detta faktum.