Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Eftersom USA, Pentagon mm har världens kanske säkraste system angående terrorattacker vore det rimligt att de skulle förklara hur allt kunde gå helt åt helvete på en och samma dag. Fråga dem, det är det jag gör.
Fast det var ju inte något svar på frågorna jag ställde. För övrigt tycker jag att du är bra naiv om du tror att man kan skydda sig mot den här typen av attacker... Det finns ALLTID säkerhetshål som man kan utnyttja.
Frågorna var alltså (jag moddar dem lite):
1. Hur många varningar tror du att de får varje dag om olika saker?
2. Hur skall du kunna skilja ut vad som verkar vara saker man måste ta på allvar och vad som kan avfärdas?
3. Hur detaljerade förvarningar fick dem tror du?
4. Vad skulle de gjort med den informationen? Är det exempelvis rimligt att stänga ner en flygplats en dag eller två?
5. Var i kedjan anser du att de brustit? Jag kan ärligt säga att hade jag bossat för säkerheten den dagen så hade jag tagits med brallorna nere minst lika mycket som de som faktiskt var ansvariga. Manualen för hur flygkapningar går till skrevs om den dagen, det här var en unik händelse.
6. Har du några konkreta bevis eller är det bara fria spekulationer?
7. Tror du att GWB låg bakom attackerna (MIHOP) eller bara passivt lät dem ske (LIHOP)?