Citat:
Ursprungligen postat av blondie-590
Jo,men nu pratar vi om WTC´s kontorsbyggnad och den branden där.
Ja, det kan på sina ställen varit brand över 200 grader men att folk överlevde såpass länge betyder också att värmen gav vika.
Men om du nu LÄSER vad NIST kommer fram till så har dom simuleringar på vilka temperaturer som uppstår.
Bara för att Du inte kan ta dig tid att läsa dessa och förstå dessa fakta gör inte att dom int finns för oss andra som är läskunniga.
Citat:
Jag har inte motsagt att balkar mister sin bärighet vid 100-tals grader.Hela byggnaden brann inte vid raset.Du spelar ett mkt fult spel.Din argumenatation består av personangrepp,dumförklaring av personen du debatterar med sedan försöker du vända mina ord till något med en annan syftning.
Jisses vilken jubel idiot du är..
DU skriver tex:
Citat:
I byggnad 7 så fanns det människor långt efteråt attacken och inga klagade på värme bara konstiga skakningar.På ett våningsplan brann det.
Vilket är en lögn, det är knappast mitt fel att du skriver ren idioti.
Det finns ju bilder på att det brinner på fler våningar.
Är man så korkad att man skriver dessa lögner så skall man också få detta påpekat för sig.
Att ljuga sig fram i debatten lär knappast gynna dina åsikter.
Mer lögner från DIN sida.
Citat:
Röken ifrån det norra tornet blev fort svart, vilket betyder att elden höll på att slockna och att branden inte varade länge.
Detta har du ju nu mer om med all heder i behåll själv tagit avstånd i från.
Citat:
Mycket av den sk. pulveriseringen bestod av betong men man hittade också smält stål.
http://sydney.edu.au/engineering/civil/latest/wtc_collapse1.jpg
Fast så skrev INTE du.
Citat:
Vad jag hört så är många forskare,privatpersoner emot att denna brand kunde få hela WorldTrade Center´s stålskelettet att mjukna och pulveriseras eftersom branden var så kortvarig.
INGET om betong i det inlägget, men i nästa inlägg vrider du om fokus mot betong i stället för det DU skrev från början, detta är inte mitt fel.
Påpekar idiotin i dina skrivningar gör mig inte till foliehatt.
Det gör DIG till foliehatt. Läs definitionen.
"En foliehatt kan även vara en pejorativ benämning på en person som anammar, sprider och tror på diverse konspirationsteorier. Ingen eller bristande källkritik är ett utmärkande drag."
Jag har redovisat källor i mina inlägg. Har DU ?
Nej just det!!!
Citat:
Skroten är inte sparat utan återandvänt.
Inte allt...
Du kan ta flyget till New York och titta och ta på rester av WTC.
I senaste avsnittet av American Chopper så överlämnades ESAB-bike vid ett monument som innehåller stålbalkar från wtc
http://robotceleb.com/wp-content/uploads/2010/08/american-chopper-senior-vs-junior.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1289/4601605146_a56e5c2104.jpg
Så det kanske skulle vara klädsamt att du inte skriver saker som inte är sant! Men det är väl alla andras fel att du ljuger i nästan varje inlägg.
Citat:
Foliehat -det är man om man tycker att kollapasen av dessa tre byggnader var något "normalt".
Den som sa det -han var det!
Vem påstår att detta var normalt?
Foliehattsrörelsen skriver att detta skulle vara konstigt.... "Det borde inte se ut som det gjorde, det faller för snabbt, det brinner för lite.. OSV. men vad jämför ni med då?
Detta har ju inte hänt tidigare.
Men foliehattarna vet att det är något konstigt.
Och fortfarande inget som backar upp dina fantasier??
Vad annat att vänta från en foliehatt.