Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Med reservation för olika tidszoner (jag såg inte angivet i artikeln vilken tidszon som avsågs) så hade vid den beskrivna tidpunkten (10:39) de tre första planen redan smackat in i respektive mål (2 x WTC & Pentagon), så att man i det läget började se nerskjutna civila plan som ett alternativ är jag inte alls lika förvånad över.
EDIT: U-93 hade för övrigt också redan gått i backen också. Inte för att det spelade någon roll, men rätt skall vara rätt.
Stämmer, såg det nu att artikel tar upp tiden efter det 4:e planet, har för mig att det då snackades om ett möjligt 5:e plan (Delta Flight 1989) som var på väg mot Washington men som sedan landade i Ohio. Detta är väl "the phantom plane" som en del tror blev nedjagat utav F16:s och som då Cheneys order skulle ha handlat om. Den teorin finns här:
http://911woodybox.blogspot.com/2007/02/mineta-cheney-5th-plane-and-shootdown.html
Någonstans i minnet så har jag för mig att det var sådan kaos att det även talades om något plan som var kapat och på väg mot L.A, men detta stämde ju illa med verkligheten.
Där finns också teorier kring vittnesmålet som en Norman Mineta gav och vad hans förehavanden, precis innan och efter beslutet att stoppa all flygtrafik, var.
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Fast TS efterfrågade ju bevis... nätet är ju mest fyllt med snömos.
Jo, precis, det var lite det jag menade...
Det var ju rätt luddiga beslut och hetsiga män i kostymer dessa timmar så en del fel begicks säkert, men jag har svårt att se det hela som en stor konspiration.
Det blev en del OfT men en länk till en av konspirationsteorierna blev det...